Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Bildgåtor

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-07-04, 16:39
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Bildgåta 3238 - Agia Marina på Egina

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Oj då, nu blev det kanske lite OT. Det var ju egentligen en bildfråga det här. Känner mig medskyldig till att Egina-entusiasmen bar iväg lite.
Jag tycker att det är jättebra att bildgåtorna skapar diskussioner. Det borde vara fler diskussioner på bildgåtorna tycker jag.
Svara med citat
Gammal 2013-07-01, 22:53
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Hann aldrig se gåtan. Men med facit i hand kanske jag gissat på Agia Marina ... bara kanske Den resan för många år sedan glömmer jag inte. Den började med att vi fick bussas från Arlanda till Gardemoen, på grund av någon strejk.

Och inte kan jag minnas att det var så packat på stranden ... Men minnet sviker ibland.
Svara med citat
Gammal 2013-07-01, 23:09
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Jag var där i maj -85 . Minns då vi kom ner mitt i natten - gräslig överfärd med båt - och möttes av en norsk reseguide som jublade: Bobbysocks hade vunnit schlager-VM.
Svara med citat
Gammal 2013-07-02, 08:08
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Snabbkollade bilden igår och tänkte att ser bekant ut, men var? Min trögtänkta hjärna klarade inte snabbt av att fatta att det var Agia Marina på Egina, trots att jag var där i juni 2011!

Det var nämligen folkmängden som inte alls stämde. Det var väldigt lite folk överhuvudtaget. På veckoslutet var det mera folk på stranden när folk från Aten kom dit. Men det såg trots allt inte ut som på Jannes bild. Verkade inte alls finnas charterturister i Agia Marina. Det som var påtagligt var att det var så liiite folk där! Trivsamma tavernor på stranden som hela tiden var så gott som tomma.

Så om man tänker på att resa till Egina så behöver man inte avskrämmas av att det skulle vara fullt av turister där. Åtminstone var det inte så 2011.

/ Anne
Svara med citat
Gammal 2013-07-02, 11:33
UGO UGO är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Hej.
Var till A.M fredagen 7.e juni.
A.M kändes folktomt, många affärer har slagit igen, och det ser inte rikgtigt så gemytligt ut
Man kan undra hur A.M's framtid slutar.
Det var riktigt synd att se.... hoppas att den dagen inte speglar vad som kommer att hända.
Vänligen, U
Svara med citat
Gammal 2013-07-02, 12:18
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av UGO Visa inlägg
Hej.
Var till A.M fredagen 7.e juni.
A.M kändes folktomt, många affärer har slagit igen, och det ser inte rikgtigt så gemytligt ut
Man kan undra hur A.M's framtid slutar.
Det var riktigt synd att se.... hoppas att den dagen inte speglar vad som kommer att hända.
Vänligen, U
Värker i hjärtat att läsa!

Var meningen att vi skulle dit i år, men av olika anledningar blir det kanske inte förrän till nästa år. Tankarna går till våra vänner där. Eftersom Agia Marina sedan åtskilliga år inte har charter så är de extra beroende av grekiska sommargäster som ju fått det knapert efter krisen.

Masse
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:44.