Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2013-06-15, 13:21
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Alingsås
Inlägg: 379
Standard Sv: Var bokar du din resa?

Samma här. De senaste årens Greklandsresor har jag bokat via charterbolag. Under de tidigare 20 åren via flygbolagen direkt eller Supersaver. Långresor nästan alltid via Resia.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2013-06-15, 15:45
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Var bokar du din resa?

Det är väldigt blandat hur jag bokar. Det beror på typ av resa och resmål. Lika ofta charter som att plocka ihop min egen resa via flygbolag (ofta Norwegian) och olika hotellbokningsajter.

Storstadsweekend har jag ibland bokat som paketresa med tex Resfeber eller Seat 24. Ibland bokar jag flyg och hotell för sig, reseguiden.se är en bra söksida.

Snart ska vi iväg till Kroatien med Norwegian och har bokat hotell på Booking.com och Easytobook.com. Hoppas att det funkar, blir i alla fall betydligt billigare än med charter.
I september blir det charter till Santorini med Apollo, det blev billigast.
Sista minuten är ju förstås också ett billigt alternativ, men ibland måste man planera sin ledighet i förväg. Ser fram mot pension så småningom, så man blir fri att improvisera mer.

Katitzi
Svara med citat
  #23  
Gammal 2013-06-15, 20:29
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Var bokar du din resa?

Jag kollar alltid både flygbolagens sidor och några olika bokningssajter, de senaste åren har vi flygit med Norwegian och SAS då de haft bästa prisen.
Då det gäller boende brukar vi sällan boka annat än någon enstaka natt och då blir det oftast booking.com.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #24  
Gammal 2013-06-17, 13:02
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Sv: Var bokar du din resa?

Jag kollar först på bokasmart.se (å tar där bort AOBtravel-alternativen). Sen jämför jag priserna med respektive flygbolags hemsida. Finns det inga rimliga rutter vad gäller tidsåtgång går jag in på Apollo eller nån annan charterarrangör.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2013-06-17, 20:45
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Var bokar du din resa?

Bokar ofta dit och hemflyg på olika ställen. Enkel med charterbolagen är oftast billigast Pusslar med Norwegian, Ryanair och Fritidsresor oftast. Hotell bokar jag på booking.com, thehotel.gr eller direkt från hotellet.


// Malin, som åker till Kreta på lördag...Billigt
Svara med citat
  #26  
Gammal 2013-08-12, 11:34
larssonfilip larssonfilip är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 3
Standard Sv: Var bokar du din resa?

För mig har det oftast varit billigast att boka resa och hotell på egen hand. Jag brukar första kolla skyscanner för flyg och trivago för hotell.

Före jag betalar brukar jag alltid googla rabattkoder också ofta hittar man en 10% rabattkod så man sparar en hundralapp eller två.

Senast redigerad av larssonfilip den 2013-08-12 klockan 11:43.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2013-09-08, 15:02
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Var bokar du din resa?

Brukar åka charter med både Apollo, Fritidsresor och ving. Gjorde så senaste resan i juni till Rhodos. Ska åka ner nu i oktober igen, flygstol med Fritte 1 498 kr + 200 kr för incheckat bagage, bokade hotell via booking.com (hotell Europa i Rh.stad) 1 463 kr för en vecka, dubbelrum - frukost ingår i priset.
Transfer köpte jag till för 170 kr, kollade vad en taxi fram o tillbaka till Diagoras skulle kosta, - 22 € enkel väg. Inget att fundera på tycker jag.
Första gången jag plockar ihop en resa själv, hoppas bara att allt funkar som det ska..

Irene
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT