Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-01-08, 23:20
Håkan&Tina Håkan&Tina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Borås
Inlägg: 2
Standard Åka moped på Kos?

Har tänkt att boka en resa till Kos stad.

Vi är riktigt sugna på att besöka Paradise Beach bland annat. Längre än så hade vi nog inte tänkt att åka
Det är nakenstränderna vi är ute efter

Räcker det med att hyra Moped eller skall man fixa en bil?
Känns ofta onödigt och lite bökigt med bil....
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-01-09, 00:31
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Åka moped på Kos?

Det er lenge siden Paradise beach var en nakenstrand...
Men finnes mange andre muligheter som blandt annet Magic Beach ...der er det både solsenger og plass på sanden for naturister.
Det er også deler av stranden ved Tingaki som er for naturister...den delen som er nærmest saltsjøen...og der det ikke er solsenger.. dit er det fint å sykle..ca. 1 mil og stort sett flatt hele veien. Stranden er hvit finkornet og kjempefin.
Helt greit med moped til Magic beach..som ligger like før du kommer til Kefalos...og like før Paradise beach...men langt, litt over 4 mil tror jeg.
Selv liker jeg meg på Marcos beach som ligger i samme "strekket", men det er ikke for naturister... tror jeg.. (iallefall ikke der jeg har ligget ) Men stranden er laaaang og det er langt mellom folk og sanddyner man kan ligge bak både her og der... Alle disse strendene + mange fler bl.a. camel beach og sunny beach ligger på samme strandstrekket...

Det nærmeste stedet man kan bade naken fra Kos by er ved Agias Fokas ca. 7-8 km mot Therma beach ( altså i motsatt retning av hovedstranden Lambi i Kos by.
Stranden der er mørk og med små runde stener. klart og fint vann og en taverna der... Man kan bade naken et lite stykke til siden for der solsengene er... også ypperlig for en sykkeltur..., men går buss dit også.

Senast redigerad av Ia den 2014-01-09 klockan 00:46.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-01-09, 07:44
Håkan&Tina Håkan&Tina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Borås
Inlägg: 2
Standard Sv: Åka moped på Kos?

Tack för ett bra svar!!

Vi kanske skall starta en ny tråd om nakenstränder på Kos!

Min oro över att åka moped består i ovetskap om vägen som går tvärs över Kos. Är det ens lämpligt att köra moped på den vägen?
På GoogleMaps står det att det skall vara 35 kilometer samt att det tar 40 minuter att åka ner till "andra sidan"
Hur lång tid tar det med Moped?

På en del platser går det lika snabbt med moppe som med bil, på andra är det tvärtom...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-01-09, 09:09
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Sv: Åka moped på Kos?

Hei.
Vi var på Kos i fjor høst og leide stor scooter i 5 dager. For oss var det ikke aktuelt å reise så langt som til Paradise Beach. Hvis det står at det er 40 minutter å kjøre 3,5 mil med bil, så må veien være ganske svingete. Da må du vel nesten regne det dobbelte med en scooter. Og 3,5 mil på svingete vei er jo ganske slitsomt når man skal fram og tilbake. Neste gang vi reiser til Kos skal vi leie bil en dag også. Vi kjørte til Therma og Marmari, samt en tur opp i fjellene omkring Pili på det lengste. Ellers var det rundt omkring.
Vi er over 60, men mannen er vant motorsykkelfører.
Ellers anbefaler vi Kos by på det varmeste.

Vennlig hilsen
Pelagia
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-01-09, 16:28
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Åka moped på Kos?

Veien fra Kos til strendene før Kefalos er bra... men det er jo et stykke. Det tar ikke 40 minutter med bil.., men kanskje nærmere 30 min. ( men her kan jeg huske feil, Janne har reist mye rundt på Kos så kanskje han husker)
Det var derfor jeg nevnte Tigaki som et alternativ.. da kjører eller sykler man langs kysten.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-01-09, 17:49
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Åka moped på Kos?

Har for meg at du kanskje mener Cavo Paradiso Beach ? Det er en nudiststrand , den er helt på andre siden av øya og langt å kjøre med moped... Da hadde jeg nok valgt bil... eller evt. en firhjuling..

Senast redigerad av Ia den 2014-01-09 klockan 17:58.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-01-09, 17:57
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 387
Standard Sv: Åka moped på Kos?

Citat:
Ursprungligen postat av Håkan&Tina Visa inlägg
Räcker det med att hyra Moped eller skall man fixa en bil?
Jag har kört runt hela Kos med moped, från Kos stad till Agios Theologos. Jag gör aldrig om det, för det var lååånga sträckor. Bil är mycket, mycket bättre om ni ska till de fina stränderna på "sydkusten", där exempelvis nudiststranden Exotic ligger.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT