![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vår första greklandsresa gick till Kreta i maj -89, i sept -89 åkte vi till Aten och Voliagmeni, efter det har vi varit runt i övärlden fram till förra året då vi var till Parga några dagar på vår ö-luff. I år blir det dom joniska öarna Zakynthos, Kefalonia, Ithaka. Vill gärna ha tips om dessa öar, var är det bäst att bo på Zakynthos?
Hälsningar Ebba ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Korfu 2000 alldeles kanon bra första ö, min man som inte velat resa utomlands förut blev helt frälst på grekland så nu gör vi en ny ö varje år.
Vi hade en halv svenskgrek som bartender på hotellet som gjorde sitt till. En gång Grekland alltid Grekland. Hälsningar Pia ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kreta , Agia Pelagia -96 (eller -97)
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kos -85 eller -86, minns inte så noga. Hotellet däremot hette Poseidon
![]() //Zanét ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Min første reise gikk til Rhodos 1982. Der traff jeg min greske mann. Vi bor nå i Norge, men reiser til Rhodos 2-3 ganger pr år. I år blir det nok påskefeiring på Rhodos, noe jeg ser frem til.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Min första och hitentills enda resa gick till Athen-Kreta-Santorini-Amorgos-Naxos-?ö nära athen?-Athen
|
|
||||
|
||||
![]()
Til Kalymnos
Astri |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ios 1997
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Min första resa var till Platanias på Kreta. Sen va ja fast o flyttade til Orfu 00... hehe jag älskar Grekland.
|
|
||||
|
||||
![]()
Min första resa till Grekland (även den första utlandsresan) gick till Rhodos 1985. Jag kommer aldrig att glömma doften när man gick av planet....mmmm....och värmen som slog emot en....
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Första året Amorgos, andra Naxos. I år blir det Agistri, med Egina och Aten som grädde på moset!
Ingegerd |
|
||||
|
||||
![]()
Till Korfu! Vi var 4 st tjejer som tågluffade 1986 till Tyskland-Italien-Grekland-Monaco. Men efter Korfu var vi på Ios. Efter de så har jag nog varit på Ios ca 7 ggr. Min dotter var där första ggn när hon var 6 år! hon älskar den ön! Speciellt Maganari beach.
|
|
||||
|
||||
![]()
Öluff i mitten på 80-talet, Kos, Kalymnos var det enda vi hann med på tre veckor.... Vi sov i en hängmatta på Atens flygplats första natten kommer jag ihåg, i väntan på båtresan till Kos!
|
|
|||
|
|||
![]()
Första -91 IOS korfu
2:a Rhodos, Kos, Paros, IOS 3:e IOS, Folegrandos, Santorini, Kreta, Kos 4:e Kreta |
|
||||
|
||||
![]()
Skiathos aug/sep -97. Åkte ner själv och fick dela rum med en annan tjej från Uppsala, vi hade såååå jädra kul de två veckorna. Vi träffas ibland och snackar minnen.
/Sussan |
|
||||
|
||||
![]()
Kos, hade inte ens en susning om i vilket land det låg i när vi bokade, det var 1979 om jag minns rätt. På den tiden fanns det nästan inga bilar på ön. Har inte varit där sedan dess, antar att mycket är annorlunda.
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Samma här.... Kos 1979 var första Grekresan. Vi har inte besökt Kos sen dess. Vi fastnade för Grekland redan då , sen blev det många resor till både Ö-arna & fastlandet. Vi har rest: Charter, Flygstol, Sista minuten, Vi har kört Mc:n ner, tagit bilen ner....m.m! Numera bokar vi reguljärt, till en himla låg kostnad!!! Drygt 50 resor har det blivit ! Hoppas det blir fler framöver. Mvh Tom & Bodil (som åker ner för Ö-Luff 14/6) |
|
|||
|
|||
![]()
Kreta, med mamma när jag var 10-12 år.. och det var VARMT, vi hade ingen air condition på hotellet så några dagar bodde vi i princip i poolen. Och så var vi på många utflykter, jeep-safari, åsne-safari, middagstur i bergen..riktigt turistiga
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kreta, Platanias
Lotta ![]() ![]() |
![]() |
|
|