![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Efter 1,5 dygn i Aten kan jag bara återigen säga att denna stad är helt fantastisk! Vi kom hit igår eftermiddag och vi bor jättefint på hotell Evripides på min favoritgata Evripidou. Vi har utsikt mot Akropolisklippan från balkongen och från frukostmatsalen på våning 7. Vi strosade runt flera timmar i går i Psirri, så fint. Slitet, nerklottrat, ja, men mycket renoveras också och nya restauranger och barer har öppnat. Här finns framtidstro! Idag har vi ägnat 12 timmar och 1,8 mil åt Keramikos, Thissio och Gazi. I Gazi hamnade vi i gamla gasverket på en bartendermässa och blev bjudna på gratis whiskeydrinkar....inte min grej, men häftigt ändå. Gazi och Rouf var trevligt att strosa i,där har jag aldrig varit förr. Thissio har vi bara nosat på förut men nu gick vi flera timmar där. Vi fick dock avbryta promenaden för Nikoleta från Tinos ringde och sa att hon och maken var i Aten och undrade om vi skulle ses för en fika på stan ....Oj så glada vi blev! En härlig långfika blev det med många skratt. I maj ses vi igen på Tinos. Så fortsatte vi promenaden igen. Vi äter gott och det är förvånansvärt billigt här. Utom i Gazi där allt är dyrt och hippt och trendigt.
I morgon blir det nya äventyr! Vädret är strålande, med över 20 grader i solen. Det ska bli varmare i morgon. Lissi |
|
|