![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Naturligtvis var det slarvigt uttryckt. Trojkan, menar jag. Men förhandlingarna med eurogruppen gick ju inte heller så bra. Däremot betyder inte det att Syrizas anhängare för den skull ser alla euroländer som motståndare får man ju förmoda så klart. Även om det nu var en fråga och inget påstående från min sida, så tackar jag för att du gjorde mig uppmärksam på det hela.
Senast redigerad av Thira den 2015-02-17 klockan 21:57. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Därför att de vet att de är helt beroende av den hjälp de måste få därifrån. 70-80% av befolkningen vill ha kvar euron, de fattar faran med att hamna utanför. |
|
|
|||
|
|||
|
Jösses, ett sånt otroligt ordvridande Laero.
Du förstår mycket väl hur jag menar, kan inte föreställa mig annat. Hasse och Sunny verkligen helt rätt. Det hela blir verkligen extremt ointressant när man börjar med pajkastning eller som du gör nu, letar efter ord att anmärka på istället för att hålla sig till sakfrågan och diskutera den. Men nåväl, om du nu uppriktigt inte förstår så kan jag förtydliga mig: Många kanske inte precis älskar trojkan och var inte exakt överlyckliga över att förhandlingarna kapsejsat med eurogruppen i måndags kväll. Så min FRÅGA gällde alltså, hur man ställer sig till Syriza inne i landet bland de väljare som inte röstade på Syriza tidigare, hur vibbarna är där och den riktade sig nog mest till dem som bor i Grekland men skriver här på forumet? Senast redigerad av Thira den 2015-02-18 klockan 07:30. |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Tidligere i dag var det virkelig spennende lesing - kontinuerlig live updates http://www.theguardian.com/business/...l-live-updates ..den passer ikke så godt dersom man misliker at ulike perspektiv kommer frem. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Min gissning är att Grekland fortsätter vägra tills elfte timmen, och därefter går med på en ny variant av förlängning av avtalen fast med mer eller mindre kosmetiska förändringar (typ att trojkan förvandlas till "enskilda representanter" eller vad det nu var förra veckan). Sedan gäller det att folkopinionen köper Tsipras och Varoufakis försäkranden om att de gjort vad de kunde ;-) |
|
|
||||
|
||||
|
Ser nu att det så sent som ikväll läckt ut uppgifter om att Grekland kommer att begära förlängning av paketet imorgon. http://www.borsen.se/Nyheter/greklan...av-stodprogram
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Så de där sex månaderna känns väldigt förklarliga ur den aspekten. |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Det jeg skrev var at jeg ser en skremmende mangel på empati, men sa jeg at det gjaldt deg? Kalimeramedlemmene? Nei. Men jeg kan godt utdype hva jeg synes er mangel på empati, så får det være opp til hver enkel om de føler seg trufne eller ei (men Eurogruppen og Merkel kan godt føle seg trufne): Mangel på empati er, i denne sammenhengen, å mene at Hellas nå må prioritere å betale tilbake renter og avdrag isteden for å prioritere de sultne og fattige i landet sitt. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Och dessutom har ju Eurogruppen varit villiga att diskutera ytterligare ändringar på detta. Men, få se, nu har man ju tydligen kommit lite framåt. / Anne
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Edit: Hinner inte leta upp de exakta uppgifterna men det var i den här artikeln i The Economist. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Ja jösses! Blir stum. Men inte av beundran.
![]() / Anne |
|
|
||||
|
||||
|
Tvivla icke!
Tron kan försätta berg. Nu börjar det verkligen bli intressant! Slänger jag ur mig. |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sorry og takk. Trodde jeg var flink pike, men det var helt feil .
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Birgitta. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
|
|||
|
|||
|
Man kan ju skämta lite och säga " Att ska det nu gå åt helvete med Grekland så gör det i alla fall det med världens snyggaste finansminister"
![]() ![]() ![]() Lissi |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
![]() ..Go for it Thira!!..
|
![]() |
|