![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Men vad har de för ränte-sats på lånen? för 1-2 år sedan var nödlånens ränta ca 3% tror jag men det är svårt att hitta fakta om vad som gäller nu.
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
"By August, they (Hellas) need 15 billion euros of debt repayment and interest payments on those loans," (star investor Wilbur) Ross said. "Greece right now is paying about 8 billion euros a year in interest. The average rate is about 2.5 percent." If the lenders are willing to cut that rate in half, "that would save them 4 billion euros a year," Ross explained." Newsmax.com, 27 jan. 2015. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Men sen så kan jag inte låta bli att tycka illa om Syrizas stil. Detta har Aleksis Tsipras presterat idag. http://www.ekathimerini.com/4dcgi/_w...02/2015_547408 Jag suckar djupt. ![]() / Anne |
|
|
||||
|
||||
|
Ja, det där är väl i konsekvens med Greklands protester mot utökande EU-sanktioner mot Ryssland tidigare i år. Då kunde de ha stoppat dem men backade, de vågade väl inte annat.
Tsipras är inbjuden till Ryssland 9 maj för att fira krigsslutet. Läste häromdagen att Kim Jong Un ska göra sitt första utlandsbesök någonsin där och då. Fint sällskap
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Ja jösses! Blir stum. Men inte av beundran.
![]() / Anne |
|
|
||||
|
||||
|
Tvivla icke!
Tron kan försätta berg. Nu börjar det verkligen bli intressant! Slänger jag ur mig. |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sorry og takk. Trodde jeg var flink pike, men det var helt feil .
|
![]() |
|
|