|
|||
|
|||
Velig
Har efter massor av resor till Pythagorion på Samos tänkt att jag vill se något annat i kombination av att jag fått artros i knäna som blivit akut sämre. Nu fungerar vi på Karpathos stad. Men blir velig när somliga säger att det är "fult" där. På grund av problem att ens gå kommer det inte vara aktuellt att vandra. Är inte heller så inne på att hyra bil och åka runt. Vill helt enkelt ha en semester med bad, god mat utan att för den delen vilja "hitta lugnet i orörd miljö". Tacksam för synpunkter
|
|
||||
|
||||
Sv: Velig
Man kan inte byta ut Samos mot Karpathos. Den senare inget för ögats njutning eller artros. Obeskrivligt uppskriven ö. Jag misstänker mutor inblandade, eller livsfarliga trender. .
|
|
|||
|
|||
Uj uj! Min magkänsla säger samma! Vet i alla fall varenda knök i Pythagorion och var man kan få taxi till "dörren". Tusen tack för svar
|
|
||||
|
||||
Citat:
Karpathos är desperation. |
|
||||
|
||||
Pigadia på Karpathos har i mitt tycke andra företräden än just skönhet, 60-talsarkitektur är sällan pittoresk.
Måste du inte prompt ha direktflyg skulle jag kika på Naxos istället. Mer jämförbart med Pythagorion. |
|
||||
|
||||
Är närhet till strand viktigt? Om inte skulle säkert Skopelos stad passa. Jag tycker att Skopelos stad är finare än Pythagorion, men det finns ingen bra strand i själva stan. Du kan läsa om Skopelos stad här.
|
|
||||
|
||||
Har ni kikat på Parga? Tycker den orten har många likheter med Pythagorion /Simetra
|
|
||||
|
||||
Håller med dig. Bra tips!
|
|
|||
|
|||
Tusen tack för tips!! ska titta ett varv till!!
|
|
|||
|
|||
Vill inte ge upp så längre det finns taxi eller cykel att ta till
|
|
|||
|
|||
Fanns lediga lägenheter på Bacoli, Parga. Kanske något??
|
|
|