![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nu är det åska så det förslår över bergen som jag ser från balkongen, men inget regn...Häftigt!!
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Det är underbar läsning. Och stort tack för alla härliga bilder ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi hade riktigt busväder här med .Åska blixt och dunder tills fram på morgonen och slagregn...Idag skiner solen och ALLT är täckt med röd Saharasand eller vad den heter här? På Kreta kallas den det i alla fall. Men ovädret ska återkomma ikväll.
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Onsdag 27 maj
Det har tydligen regnat och mullrat hela natten, efter vad jag hörde när jag vaknade till ett par ggr under natten. På balkongen stora vattenpölar och sand... tur jag tog in min tvätt tidigt igår och annat som jag har på balkongen. Idag skiner solen, men jag har en känsla av att det inte blir så långvarigt, men det är OK ska gå en lättare vandring senare här runt byarna, nu vågar jag inte gå så långt upp i bergen eftersom vädret är lite ostabilt. Fotade mitt hotell från baksidan igår och jag bor där fönsterluckorna är öppna, bästa läget med utsikt mot byarna.... Marana guesthouse, verkligen mysigt och vilken avkoppling, lugnt och fridfullt inget som stör, snart flyttar jag till Kamares på måndag den 1 juni, kommer att sakna detta ställe. Men de ska renovera här nästa vecka och då blir det nog en hel del oväsen menade Maria min värd, annars hade jag nog stannat kvar längre. Maria kommer förresten hit på fredag natt från Aten och stannar några dagar, ska bli så kul att träffa henne och likaså tyckte hon att det skulle bli att träffa mig, hon är verkligen supertrevlig. Nu ska jag fortsätta med mina vardagsbestyr, ja för det blir ju så när man stannar så länge, dra ner lite på tempot och reflektera är inte så dumt! Återkommer senare... Sunny, direkt från Apollonia... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Hur länge stannar du i Kamares? Är det hem som gäller sedan? |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Roligt att du blev så nöjd med ditt boende! Det ser verkligen fint ut. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Kan avslöja att jag redan bokat flyg till Aten i september, då ska jag tillbaka till mitt kära Sifnos igen och till samma hotell... hotellet är stängt då men jag får bo här ändå på samma vis som nu. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Bara en sån sak som att prästen kom med den jättebåten! Kan bara hända i Grekland. ![]() Jag ska absolut försöka vara på Sifnos detta datum och uppleva samma som som du gjorde. ![]() Tack! |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, Janne.. det var helt fantastiskt och just det ögonblicket när den stora speedline färjan kom var det bästa på hela kvällen, alla stog med kameror och både fotade och filmade, helt galet bra!..
![]() Ja, det måste upplevas på plats, hoppas du kan vara med nästa år! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så fantastiskt att få uppleva detta! Tack för rapporten, du Kalimeras utsända!
/Netwolf |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Sunny,så härligt det är att få följa med på dina vandringar trots att jag sitter här vid köksbordet i Boden.Love it
![]() Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ser inte knökfullt ut direkt
![]() Jag får sådan Sifnosabstinens så det är inte sant ![]() TACK för att vi får vara med dig! //maji ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Nej, långt ifrån knökfullt, men det var fler folk på en annan del av stranden och en del hotell hade bara ett fåtal gäster, hotellägarna sa att i början av juni kommer säsongen igång! Senast redigerad av Sunny12 den 2015-05-22 klockan 21:01. |
|
|||
|
|||
![]()
Härliga rapporter!
|
![]() |
|
|