![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det där receptet lät ju både gott och enkelt, Monica!
Gillar du inte vitlök, Eva? Jag gillar det så länge det inte tar över, vilket det ofta tyvärr får göra. Igår kväll med auberginen reflekterade jag faktiskt över hur mild och fin vitlök blir när den får koka länge i ugnen (den här var skivad). Janne: jag vet inte. Huset ser väldigt igenbommat och skabbigt ut. På dörren intill restaurangdelen sitter en liten skylt med en advokats namn, men jag tror den satt där innan också. Enligt en person jag frågade igår ville husägaren helt enkelt inte hyra ut till dem längre, men jag har en känsla av att jag skulle få lika många svar som personer jag frågade. Eratofamiljen kom ju inte från ön och då har man det inte alltid så lätt. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Så mysigt att sitta där! Ja, synd att de inte är kvar! |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det tycker jag också. En rar familj. Hoppas det går dem väl någon annanstans.
Oj vad det åskar här nu! Dagens lunch, en feta fournou (ugnsbakad) och en choriatiki (alltså utan feta). ![]() Och det var nog första gången jag fått en feta fournou som inte var bra! Som synes är den körd i mikro - alldeles för länge. All vätska är borta, kvar är en tunn, salt ostskorpa som bränt fast i kanterna. Jag blev mest full i skratt och tänkte att så där skulle inte ens jag misshandla den, hackade loss den så gott jag kunde och åt det som gick. Men salladen var stor, fräsch och god. Många brukar lovsjunga tomaterna i grekiska sallader men jag vill gärna slå ett slag för paprikan. Så krispiga är aldrig de där monsterpaprikorna i grönsaksdisken hemma. Och nu kom haglet också. |
|
||||
|
||||
![]()
Den där såg rejält misshandlat ut. Fy och usch.
![]() Håller med dig om paprikorna. Tur att du han hem innan ovädret! |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, jag hann snorkla ett tag emellan också. Men redan då var det igenmulet så det var allt kallt
![]() Maten var dessutom dyr. Fetan kostade 5.70 och salladen 6 €. Det är väl häftigt för en sallad utan feta även om den var större än den ser ut på bilden och hade både fina oliver och kapris. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack snälla Monica, för receptet!
Den här tavernan ERATO, som flera skrivit om... var tusan låg den? Fattar inte att den kan ha undgått mig under min långa vistelse på Amorgos hösten -13. Var låg den i förhållande till Kapetan Dimos t ex? Var sitter du så nära vattnet förresten Inkfish, och intar din lunch? |
|
||||
|
||||
![]()
Men gud så klantigt, jag skrev inte var det var ... Bra att du såg det! Det var Vizentsos i Xilokeratidi.
Erato var den italienska restaurangen som låg näst längst ut av alla ställen på Katapolasidan, alltså det andra stället förutom Kapetan Dimos där man kunde få en pizza. Ägt av en italiensk kvinna och en man från Aten, och döpt efter dottern i familjen. Mc med sidovagn brukade stå utanför. Musikbar inomhus. |
|
|||
|
|||
![]()
Låg Erato nära Mouragio, menar du? Fanns den 2013?
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, den fanns. Längre bort ändå, ända borta vid de sista fiskebåtarna längst ut. Där låg två ställen vägg i vägg (fast utan vägg då
![]() Här: http://www.tripadvisor.com/LocationP..._Cyclades.html |
|
|||
|
|||
![]()
Aha, så bra med bilden! Nu förstår jag. Och minns svagt. Vi var aldrig där och åt. Tyvärr, får man ju säga nu då.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Antamoma verkar ju intressant. Lite mera finess än vanligt. Hur var prisnivån?
/ Anne ![]() |
![]() |
|
|