![]() |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Så trevligt det låter Lissi!
Tycker också mycket om Rethymno. Har dock utforskat staden alldeles för lite men nu ska jag snart bli passionär så då hoppas jag på att kunna komma dit och vara där lite längre perioder. ha det fortsatt bra båda två! //maji
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Abi
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Så underbart ni har det.. dina skriverier gör mig nyfiken på Rethymno..
...låter som en helmysig liten stad! Någon gång ska jag väl dit också! Fortsätt och njut.. det gör jag och det vet du ju!!..
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Ja, vi njuter och även av Dina rapporter som är så fina med bilder. Mina bilder kommer sen, hemifrån. Kram!!
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Tack Lissi för ännu en hälsning. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Spännande! Jag har aldrig åkt småtågen på Kreta, men har förstått att det är en bra sätt att se sig om utan att själv köra. Ser fram emot att höra vilken tur du ska göra.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Strålande sol även denna dag! Efter den supergoda frukosten som alltid har variationer, så begav oss Claes och jag längs vägen österut några km. Bla tittade vi in på campingområdet som var förvånande välbelagt. Det var rätt mycket trafik på vägen och himla varmt, så vi vek efter ca tre km av ner mot stranden . Vi gick sen lika många km med fötterna i vattenbrynet tillbaks till hotellet. En lagom motionsrunda. Efter en förmiddagsfika vid poolen som vi har alldeles utanför dörren på baksidan så blev vi kvar där, då det var mer skugga än vid havet. Ett dopp blev det också, även om jag annars inte gillar pool.
Vi var alldeles ensamma så det var lugnt och skönt. Efter en greksallad i hotellets fina strandservering med havet nära, så har jag suttit och läst...Nu känner jag mig lite rastlös och " mätt" på charterlivet så hemresan på sena torsdagskvällen känns alldeles helt ok!! Längtar efter barn/barnbarn! ![]() ...och snart åker jag ju igen. Det kanske är därför hemresan känns så helt ok... Om ett par timmar träffar vi Git, Calle och Yanna på RakiBaRaki. Det ska bli kul att få bjuda dem på mat. Git o Calle har vi ju varit hemma hos flera gånger förut. Jag ska framföra alla hälsningar ni bett om.... I morgon är en ny dag ![]() Lissi |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Jag önskar er alla en riktigt trevlig kväll. Och är naturligtvis väldigt nyfiken på RakiBaraki.
Vill gärna höra vad ni åt och hoppas att det var jättegott! ![]() / Anne
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Hur hade ni det?
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() Njut nu av de sista dagarna! PS. När åker du nästa gång? |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Såg att Ni åkte igenom Paleokastro(tror många gör det..bara åker förbi)Vi hyrde rum en natt där..underbar liten ort,,trevligt folk..vi satt på en taverna folk från orten kom in och spelade och sjöng..
|
|
#12
|
|||
|
|||
|
Citat:
Lissi |
|
#13
|
|||
|
|||
|
Kreta är ju en stor ö med många "ansikten", synd att centrala och östra delarna ibland glöms bort av skandinaver. Välkomna tillbaka till Ierapetra, Libyska havets brud! Visst är det en fin stad i vacker omgivning och jag kan intyga att den är väldigt bra att bo i. Och välkommen på vandring!!
|
|
#14
|
|||
|
|||
|
Ia! Jag komer till Ierapetra garanterat, på ensamresa och då långhyr jag på Popys och ser fram emot flera vandringar med Dig. Vet att Ylva skulle vandra. Idag?
Lissi |
|
#15
|
|||
|
|||
|
Hej Lissi, Vandrade "Krossa Kreta" med Ia i går. Vi, tre damer i de grå hårens år, hade en jättefin dag med lagom moln och lite svalkande vindar. Inga större svårigheter att komma ur sängen i morse heller./Ylva
|
|
#16
|
|||
|
|||
|
Citat:
27 okt lyfter planet Kastrup- Aten. 9 nätter på Tinos, sen väntar nog en natt i Kalamata, 5-6 nätter i Kardamili och 5 nätter i Aten. Lissi |
|
#17
|
||||
|
||||
|
Tänkte på resan till Kardamili. Jag skulle vilja be dig om en tjänst, jag kontaktar dig via pm under veckan.
|
|
#18
|
|||
|
|||
|
Citat:
Lissi |
|
#19
|
||||
|
||||
|
Citat:
Väntar också med stort intresse på att få höra om er resa till Ierapetra. Hoppas ni får en fin körtur dit och en trevlig vistelse! / Anne
|
|
#20
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() Arne og jeg ønsker dere kjempefine dager på Sydsiden/ i Ierapetra ![]() - selv om vi har bodd i nærheten, og vært på mange korte besøk i Ierapetra gjennom årene, føler jeg at vi ikke virkelig har utforsket byen ![]() Men det gjør sikkert dere ![]() - ser fram til rapporter og bilder
|
![]() |
|
|