Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-10-05, 17:59
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 967
Standard Sv: Hälsning från Rethymno

Så trevligt det låter Lissi!
Tycker också mycket om Rethymno. Har dock utforskat staden alldeles för lite men nu ska jag snart bli passionär så då hoppas jag på att kunna komma dit och vara där lite längre perioder.
ha det fortsatt bra båda två!

//maji
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-10-05, 18:39
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 992
Standard Sv: Hälsning från Rethymno

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
När vi kom hem så badade vi i havet och nu är det siesta i skugga....Dryga milen har vi gått...
I morgon vet vi inte programmet mer än att vi ska bjuda vännerna Yanna, Git och Calle på RakiBaRaki på kvällen.
På onsdag ska jag åka lilla tåget några timmar på en bytur till några småbyar runtom här som vi inte hann till med bilen.

Dagarna går fort!!!!!!

Lissi
Det låter som det inte är svårt att få sista dagarna att gå. SÅ NJUT!

Abi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-10-05, 20:34
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Hälsning från Rethymno

Så underbart ni har det.. dina skriverier gör mig nyfiken på Rethymno.. ...låter som en helmysig liten stad!

Någon gång ska jag väl dit också!

Fortsätt och njut.. det gör jag och det vet du ju!!..
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-10-05, 20:47
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hälsning från Rethymno

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Så underbart ni har det.. dina skriverier gör mig nyfiken på Rethymno.. ...låter som en helmysig liten stad!

Någon gång ska jag väl dit också!

Fortsätt och njut.. det gör jag och det vet du ju!!..
Ja, vi njuter och även av Dina rapporter som är så fina med bilder. Mina bilder kommer sen, hemifrån. Kram!!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-10-06, 06:26
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Hälsning från Rethymno

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Så underbart ni har det.. dina skriverier gör mig nyfiken på Rethymno.. ...låter som en helmysig liten stad!
Precis, man har blivit så sugen på Kreta nu efter att ha läst dels dessa rapporter men även andras. Jag gillade ju inte Chania alls men det är alldeles uppenbart att jag missat otroligt mycket fint och mysigt på Kreta.
Tack Lissi för ännu en hälsning.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-10-06, 08:18
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 35 802
Standard Sv: Hälsning från Rethymno

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
På onsdag ska jag åka lilla tåget några timmar på en bytur till några småbyar runtom här som vi inte hann till med bilen.
Spännande! Jag har aldrig åkt småtågen på Kreta, men har förstått att det är en bra sätt att se sig om utan att själv köra. Ser fram emot att höra vilken tur du ska göra.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-10-06, 16:35
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hälsning från Rethymno

Strålande sol även denna dag! Efter den supergoda frukosten som alltid har variationer, så begav oss Claes och jag längs vägen österut några km. Bla tittade vi in på campingområdet som var förvånande välbelagt. Det var rätt mycket trafik på vägen och himla varmt, så vi vek efter ca tre km av ner mot stranden . Vi gick sen lika många km med fötterna i vattenbrynet tillbaks till hotellet. En lagom motionsrunda. Efter en förmiddagsfika vid poolen som vi har alldeles utanför dörren på baksidan så blev vi kvar där, då det var mer skugga än vid havet. Ett dopp blev det också, även om jag annars inte gillar pool.
Vi var alldeles ensamma så det var lugnt och skönt.
Efter en greksallad i hotellets fina strandservering med havet nära, så har jag suttit och läst...Nu känner jag mig lite rastlös och " mätt" på charterlivet så hemresan på sena torsdagskvällen känns alldeles helt ok!! Längtar efter barn/barnbarn!
...och snart åker jag ju igen. Det kanske är därför hemresan känns så helt ok...

Om ett par timmar träffar vi Git, Calle och Yanna på RakiBaRaki. Det ska bli kul att få bjuda dem på mat. Git o Calle har vi ju varit hemma hos flera gånger förut.
Jag ska framföra alla hälsningar ni bett om....

I morgon är en ny dag
Lissi
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-10-06, 17:40
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 6 681
Standard Sv: Hälsning från Rethymno

Jag önskar er alla en riktigt trevlig kväll. Och är naturligtvis väldigt nyfiken på RakiBaraki. Vill gärna höra vad ni åt och hoppas att det var jättegott!

/ Anne
Svara med citat
  #9  
Gammal 2015-10-07, 10:18
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 35 802
Standard Sv: Hälsning från Rethymno

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Om ett par timmar träffar vi Git, Calle och Yanna på RakiBaRaki.
Hur hade ni det?
Svara med citat
  #10  
Gammal 2015-10-04, 14:31
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 35 802
Standard Sv: Hälsning från Rethymno

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Av de byar vi såg denna gång på vår resa gillade jag nog Anougia allra bäst, tätt följt av Archanes.
Samma här.

Njut nu av de sista dagarna!

PS. När åker du nästa gång?
Svara med citat
  #11  
Gammal 2015-10-04, 14:46
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Hälsning från Rethymno

Såg att Ni åkte igenom Paleokastro(tror många gör det..bara åker förbi)Vi hyrde rum en natt där..underbar liten ort,,trevligt folk..vi satt på en taverna folk från orten kom in och spelade och sjöng..
Svara med citat
  #12  
Gammal 2015-10-04, 16:26
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hälsning från Rethymno

Citat:
Ursprungligen postat av Athanasia Visa inlägg
Såg att Ni åkte igenom Paleokastro(tror många gör det..bara åker förbi)Vi hyrde rum en natt där..underbar liten ort,,trevligt folk..vi satt på en taverna folk från orten kom in och spelade och sjöng..
Vi stannade några timmar där....en mysig by. Vi ville se folkloremuseet men det var stängt.

Lissi
Svara med citat
  #13  
Gammal 2015-10-04, 16:41
Ia Löfquist Ia Löfquist är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2015
Ort: Ierapetra, Kreta
Inlägg: 12
Standard Sv: Hälsning från Rethymno

Kreta är ju en stor ö med många "ansikten", synd att centrala och östra delarna ibland glöms bort av skandinaver. Välkomna tillbaka till Ierapetra, Libyska havets brud! Visst är det en fin stad i vacker omgivning och jag kan intyga att den är väldigt bra att bo i. Och välkommen på vandring!!
Svara med citat
  #14  
Gammal 2015-10-04, 16:47
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hälsning från Rethymno

Ia! Jag komer till Ierapetra garanterat, på ensamresa och då långhyr jag på Popys och ser fram emot flera vandringar med Dig. Vet att Ylva skulle vandra. Idag?

Lissi
Svara med citat
  #15  
Gammal 2015-10-04, 21:45
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 546
Standard Sv: Hälsning från Rethymno

Hej Lissi, Vandrade "Krossa Kreta" med Ia i går. Vi, tre damer i de grå hårens år, hade en jättefin dag med lagom moln och lite svalkande vindar. Inga större svårigheter att komma ur sängen i morse heller./Ylva
Svara med citat
  #16  
Gammal 2015-10-04, 16:24
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hälsning från Rethymno

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Samma här.

Njut nu av de sista dagarna!

PS. När åker du nästa gång?
Till Kreta? Eller Grekland?
27 okt lyfter planet Kastrup- Aten. 9 nätter på Tinos, sen väntar nog en natt i Kalamata, 5-6 nätter i Kardamili och 5 nätter i Aten.

Lissi
Svara med citat
  #17  
Gammal 2015-10-05, 09:20
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 35 802
Standard Sv: Hälsning från Rethymno

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Till Kreta? Eller Grekland? 27 okt lyfter planet Kastrup- Aten. 9 nätter på Tinos, sen väntar nog en natt i Kalamata, 5-6 nätter i Kardamili och 5 nätter i Aten.
Tänkte på resan till Kardamili. Jag skulle vilja be dig om en tjänst, jag kontaktar dig via pm under veckan.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2015-10-05, 10:44
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hälsning från Rethymno

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Tänkte på resan till Kardamili. Jag skulle vilja be dig om en tjänst, jag kontaktar dig via pm under veckan.
Självklart!

Lissi
Svara med citat
  #19  
Gammal 2015-09-30, 10:32
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 6 681
Standard Sv: Hälsning från Rethymno

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
To Pareaki. Oj så god mat! Först kom varsin raki på bordet med menyn. Till brödet kom 3 skålar med olika slags pesto och efter maten med notan kom varsitt fat med youghurt med inlagda druvor och varsitt stort glas ouzo med citron. Jättegott! Tre rätter, ett halvt kilo vin och en flaska vatten kostade 21.60 euro...En lektion i grekiska och ett mycket trevligt samtal med servitrisen vid bordet ingick också
Maten är fortsatt väldigt god och billig på Kreta!

Lisa
Låter härligt och gott. Inte så vanligt väl att man blir bjuden på raki före maten?

Väntar också med stort intresse på att få höra om er resa till Ierapetra. Hoppas ni får en fin körtur dit och en trevlig vistelse!

/ Anne
Svara med citat
  #20  
Gammal 2015-09-30, 10:44
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Hälsning från Rethymno

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
I morgon kl 09 kommer en hyrbil levererad till hotellet. Då bär det av mot Ierapetra. Jannes guider kommer väl till användning och resrutten är inringad på kartan.
Hotellägaren på Poppys i Ierapetra har ikväll hört av sig och skickat karta via e-mail så vi ska hitta rätt.
Det ska bli kul att röra på sig lite och se nytt! 3 dagars utflykt ser vi fram emot.

Lisa
Hei Lissi & Claes

Arne og jeg ønsker dere kjempefine dager på Sydsiden/ i Ierapetra

- selv om vi har bodd i nærheten, og vært på mange korte besøk i Ierapetra gjennom årene, føler jeg at vi ikke virkelig har utforsket byen
Men det gjør sikkert dere
- ser fram til rapporter og bilder
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT