Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2016-09-01, 23:39
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2006
Ort: Ryfylke, Norge
Inlägg: 804
Standard Sv: Udda saker/upplevelser att gilla i Grekland

Rakomelo er godt, men som alternativ til ouzo foretrekker jeg "the real thing", altså hjemmelaget raki som ikke er så utvannet som den ofte er på turiststedene. I Ierapetra på Kreta kjøpte vi i vår en meget god raki, direkte fra fat til flaske, til den kostelige sum av 4 € pr. liter. Jeg har spart på den og brukt mine minste glass, men nå når det er en uke til neste reise, skal vi tømme resten på lørdag.

Senast redigerad av JohnS den 2016-09-01 klockan 23:45.
Svara med citat
  #62  
Gammal 2016-09-10, 17:24
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 437
Standard Sv: Udda saker/upplevelser att gilla i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Malina Visa inlägg
De flesta av oss som reser till Grekland tycker väl om ungefär samma saker; Dofterna, maten,havet,naturen,katter,fina byar osv.

Jag tänkte att det måste finnas en massa andra saker som man gillar - saker som inte är så självklara.

Något som jag älskar är grekiska apotek! De blanka golven,utbudet och att det alltid luktar så gott.

När vi kommer upp till Fira på Santorini,går vi alltid in på apoteket som ligger alldeles i början på "turisströmgatan".Det har blivit tradition att alltid börja där.

Vad har ni för udda favoriter?
Malina, jag gillade din tråd mycket! Hur gick det, har du uppsökt ditt favorit apotek på Santorini igen?

Inga fler med udda favoriter?

Själv gillar jag de klassiska - hm hittar inte rätt ord för - tillbringarna för olja- och vinäger som står på tavernaborden, så enkelt, så typiskt grekiskt inbillar jag mig?
Svara med citat
  #63  
Gammal 2016-09-10, 18:03
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Udda saker/upplevelser att gilla i Grekland

Kul tråd! Vi som bor stadigvarande här har nog glömt hur det kändes vid första besöken, så det är intressant att läsa om vad ni gillar. Vad jag gillar i Sverige (förutom min familj) är grönskan, och att bilar stannar när man ska över gatan, och att det är fullt med äldre som traskar med rollatorer!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT