|
|||
|
|||
Vågar man chansa? Rhodos 23 oktober
Hej du som tex bor på Rhodos
Vågar jag chansa på att vädret inte är helt kass i slutet på oktober? Det behöver inte va svinvarmt utan 20-22 grader räcker mer än väl Regnar det som spö i backen normalt i oktober eller? I-M |
|
||||
|
||||
Sv: Vågar man chansa? Rhodos 23 oktober
De senaste åren har vi varit i Grekland mellan typ 20 sep till 25 okt, varav två har avslutats på Rhodos. Det har varit härligt väder med 25-28 gr i luften och nästan lika mycket i vattnet. Enstaka dag kan det ha kommit en regnskur, men mestadels helt underbart! Du kan nog lugnt "chansa"!
Thoper |
|
|||
|
|||
Tack chansar kanske lite då.
E inte så sugen på Turkiet, Kanarieöarna eller Egypten som ju är solsäkert I-M |
|
|||
|
|||
Vi har varit på Rhodos från sept till början av december de 3 senaste åren och haft toppenväder. Någon enstaka regnskur men då oftast under natten. Ifjol hade vi ca 23 - 25 grader i skuggan hela november och i vattnet var det 23 grader så slutet av oktober kan du ha riktigt fint väder.
Margaretha |
|
|||
|
|||
Tack båda 2.
Funderar på Cactus hotell. Relativt bra pris 7400 för 2 pers i-m |
|
|||
|
|||
Där kommer Ni säkert att ha det bra. Fint hotel och alldeles vid stranden
Margaretha |
|
||||
|
||||
Livet är egentligen inte så långt,så utan chansningar klarar man inte av allt man vill... boka
|
|
|||
|
|||
Jag är nyfiken på hur resan och framförallt vädret var? Skulle gärna själv åka till Rhodos i slutet av oktober i år.
EDIT: Ser nu att du inte varit där än, så då är ju min fråga lite svår att svara på. |
|
||||
|
||||
Citat:
Men jag kan svara :-) Vi var där i höstas, den 23-30/10, bodde på Hotel Cactus. Vi hade jättebra väder hela veckan, ca 21-27 grader alla dagar, inte den tryckande värmen som är i juni, då vi brukar vara 2 veckor på Rhodos. är du frusen av dig, kan det vara skönt med en tunn kofta, eller liknande på kvällen. Irene |
|
|