Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Arne & Birgittas hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-09-23, 15:20
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 546
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Önskar allt det bästa för Arne och dig både under hemfärden och med Arnes sjukdom.
/ Jannis och Ylva
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-09-23, 15:27
UllaCs avatar
UllaC UllaC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 363
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Birgitta, jag känner inte Arne och dig, har bara stött på er som hastigast en gång i Pythagorion. Däremot så läser jag alltid med glädje era krönikor från Grekland.

Nu känner jag stor sympati för er bägge och stor beundran för dig som fixar och donar med er avbrutna resa och ser till att ni kommer hem. Hoppas att ni skall orka med resan hem till Umeå och att Arne skall tillfriskna snart.
Lycka till!
Ulla
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-09-23, 15:44
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 35 807
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Tråkigt att höra att Arne fortfarande inte är bättre. Så himla bra att ni avbryter resan och åker hem så att Arne får den vård han behöver. Ta väl hand om er och hoppas att resan går smidigt. Skriv gärna mer när du kan.

Förresten är det tur att ni åker redan i morgon för på onsdag kommer värsta stormen till Kykladerna. Alla båtar lär ställas in om prognosen stämmer.

Hur tråkigt det än är att höra om Arnes hälsa blev jag glad av ditt inlägg Birgitta: att Vaggelis och Effie ska ha barn.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-09-23, 16:51
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 704
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Så tråkigt att höra att Arne inte blivit bättre och att ni måste avbryta er vistelse här på Naxos! Men det är nog det bästa att åka hem och få vård där istället. Lycka till med hemresan, hoppas det går bra för er hela vägen hem till Umeå.

/ Maria och Lage
Svara med citat
  #5  
Gammal 2018-09-23, 16:53
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 582
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Birgitta och Arne! Ni är ena riktiga tuffingar båda två! Med ganska frekventa resor och i "fullvuxen" ålder så är det inte utan att man har med i tankarna att det förr eller senare kan inträffa sjukdomsläge under resan. Det har vi också både tänkt och upplevt.

Mitt intryck av er från allt ni bjudit på i läsning från era resor är att ni är trygga och stabila personer. Det visar ni ju också prov på när ni nu lugnt och i god ordning plockar ner bollarna en efter en och tar er hem när det behövs.

Är med er i tankarna också på hemresan och hoppas att allt fungerar bra och att Arne snart får den vård han behöver för att återhämta sig.

Masse
Svara med citat
  #6  
Gammal 2018-09-23, 18:28
marilene marilene är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2012
Ort: Lund
Inlägg: 405
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Vi tänker också på er och hoppas att hemresan går bra. Tråkigt att behöva avbryta resan men hälsan är ändå viktigast.

Marilene och Torgny som alltid njuter av era reseberättelser.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2018-09-23, 19:58
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 390
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Så himla tråkigt för er, men hälsan måste gå först. Hoppas det går bra på er hemresa och att Arne repar sig snart. Vi är med er i tankarna, hela vägen hem till Ume.

/Netwolf
Svara med citat
  #8  
Gammal 2018-09-23, 20:01
Karin Ss avatar
Karin S Karin S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 132
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Tråkigt med Arnes sjukdom som satte käppar i hjulet för er planering den här gången. Önskar er en god hemresa och ett snabbt tillfrisknande för Arne när ni kommit åter till Sverige. Vill samtidigt passa på att tacka dig Birgitta för alla tips (bl a ang boende) inför vår resa till Paleochora och Nea Chora. Det blev två jättefina veckor som vi kom hem från igår. Krya på Arne och ta väl hand om er!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2018-09-25, 09:35
schmidt48s avatar
schmidt48 schmidt48 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Kristinehamn
Inlägg: 178
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Tråkigt att höra att Arne fortfarande inte är bättre. Så himla bra att ni avbryter resan och åker hem så att Arne får den vård han behöver. Ta väl hand om er och hoppas att resan går smidigt. Skriv gärna mer när du kan.

Förresten är det tur att ni åker redan i morgon för på onsdag kommer värsta stormen till Kykladerna. Alla båtar lär ställas in om prognosen stämmer.

Hur tråkigt det än är att höra om Arnes hälsa blev jag glad av ditt inlägg Birgitta: att Vaggelis och Effie ska ha barn.

Jag träffade och prata med effie för en vecka sen, inte såg jag att hon väntade barn, men kul
Svara med citat
  #10  
Gammal 2018-09-25, 11:50
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Hoppas allt går med hemfärden, att Arne får bra behandling och snart blir frisk och att ni kan vända söderut igen så småningom.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2018-09-27, 08:53
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 011
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Vi är nu åter hemma i Umeå och Arne är installerad på Universitetssjukhuset. Idag ska han träffa flera experter som ska titta på honom. Konstaterats är att han har allvarliga problem i halsen. Men det har jag befarat länge. Troligen får han göra ett besök hemma under helgen.

Resan gick bra men väldigt jobbig både för mig och för Arne. Arne fick suverän assistans både på Atens, Arlandas och Umeå flygplats. Fungerade otroligt bra,när jag hade meddelat det i förväg.

Sen vill jag tacka er alla för tips och råd om SOS International. Främst vill jag tacka en Kalimera-vän som sms:at mig med telefonnummer, råd och mycket mer. Det är inte första gången hen har hjälpt oss i utsatta situationer. Tack!

Denna gång blir det en bild när vi närmar oss Rafina då fullmånen välkomnar oss.





Birgitta.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2018-09-23, 23:59
Skoglund Skoglund är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Helsingborg
Inlägg: 28
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Vi håller alla tummar för att ni ska få en smidig hemresa.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2018-09-24, 10:14
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 6 682
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Det var tråkiga nyheter att Arne inte har blivit bättre. Hoppas ni kommer hem utan problem så att Arne kan få den vård han behöver. Ingen trevlig resa för er denna gång. Men så kan det gå. Sköt om er!

/ Anne
Svara med citat
  #14  
Gammal 2018-09-24, 10:57
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 011
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Det känns lite konstigt att gå ut och äta ensam under tiden Arne ligger på vårt rum. Men störtsköna sängar och kuddar har vi hos Effie och Vaggelis. Tror dom är bättre än dom vi har hemma.

Nu tänkte jag frossa, eftersom jag har omedvetet haft sympati med maken och inte ätit mycket. Gick då upp till Vaggelis andra hotell, Naxos Island. En köttfile med svamp/baconsås och stompad potatismos. Och tillsammans med den vidunderliga utsikten över havet och Paros smakade det!




Vaggelis Portara på sin taverna.





Poolen uppe på tavernan. Hans nya hotell är ämnat förmänniskor med stinna plånböcker. Ingenting för oss. Men maten och drycken håller samma priser somövriga tavernor i AgiosProkopios.




Nu är fullmånen snart full.







Vaggelis och pappans åsna Birbillo är lika vacker somtidigare.

Imorse hade vi avbrott i dataöverföringen på ön. Det var planerat. Men precis klockan 10 kom den igång. Så jag travade ner och köpte färjebiljetter för aftonens färd till Rafina. Vid 9-tiden tar vi taxi från hamnen till hotel Corali.
Imorgon bitti blir det färd till flygplatsen. Jag hoppas vi kan få lite hjälp både på Atens flygplats och på Arlanda när vi ska vidare till Umeå. Jag har haft kontakt med SOS International, men ska också kontakta SAS.

Enligt termometern på Supermarket är det 43 grader nu! Det var allt för denna gång.

Birgitta.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2018-09-24, 11:33
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Hoppas resan hemåt går så bra den kan och att Ni får den hjälp Ni behöver. Kran.

Senast redigerad av Athanasia den 2018-09-24 klockan 11:58.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2018-09-24, 16:12
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 35 807
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Imorgon bitti blir det färd till flygplatsen. Jag hoppas vi kan få lite hjälp både på Atens flygplats och på Arlanda när vi ska vidare till Umeå. Jag har haft kontakt med SOS International, men ska också kontakta SAS.
Jag håller alla tummar och tår för att resan hem går smidigt trots omständigheterna, och att Arne får den vård han behöver så fort det någonsin går!

Birgitta: om du får möjlighet att skriva några rader är vi många som skulle bli jätteglada. Hälsa Arne!
Svara med citat
  #17  
Gammal 2018-09-24, 17:32
naxosss avatar
naxoss naxoss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 349
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Hej Birgitta.
Sååå tråkigt att höra att Arne är dålig och så dålig att ni måste Avbryta er resa😢
Är inte inne på nätet nästan något när jag har semester men såg nu ditt inlägg och vill bara önska er en bra hemresa och att Arne tillfrisknar fort!!!!
Själva är vi på Plaka och har det skönt🌞 inväntar stormen som ska komma på onsdag och hoppas att det är lugnt på lördag igen när vi ska ta oss till Athen.

Många kryapådighälsningar till Arne och hoppas att ni får den hjälp ni behöver på flygplatsen och på planet.

Lena och Anders
Svara med citat
  #18  
Gammal 2018-09-24, 20:02
Carina Carina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Iggesund
Inlägg: 569
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Vi håller tummarna att hemresan går bra.

Carina
Svara med citat
  #19  
Gammal 2018-09-24, 21:13
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 769
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Hej, kära Arne och Birgitta,
Ni känns som vänner fast vi aldrig har träffats! Har med stort nöje följt era resor genom åren. Jag hoppas och ber till alla goda gudar att ni får all hjälp ni behöver på resan hem och att allt går både fort och bra.
Nu när man blivit "årsrik" poppar ibland tanken upp, vad gör vi om någon av oss blir sjuk?? Nå, den tanken får man bortse ifrån och ta det som det kommer eftersom man så gärna vill resa ändå. Ett år utan Grekland vore ett förlorat år!
Hoppas ni snart får resa igen! Om du orkar, Birgitta, vore det skönt att få höra hur det går.
Varma kramar och tankar! God och snar bättring till Arne!
Catlady
Svara med citat
  #20  
Gammal 2018-09-23, 15:37
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Tror att det blir bäst och känns tryggast för både Dig och Arne. Kran.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT