![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har flera gånger sagt att nån gång ska vi boka nära inpå och åka dit vi hittar nåt lämpligt och till bra pris. Men oftast hinner jag hitta nåt långt i förväg som vi inte kan låta bli att boka
![]() Vårens resa är klar sen länge, 10 dar i Paleochora i maj. Men höstens resa hade vi inte riktigt bestämt var det skulle bli. Lite lösa planer fanns, men det visade sig att där vi ville bo fanns inte nåt ledigt. Så då bestämde vi att NU väntar vi med att boka nåt, och så åker vi "vart som helst" i Grekland. Alltid dyker det upp nåt som passar! Men helt plötsligt fanns den där, en resa till Kalymnos ![]() Den där spontanresan får vänta ytterligare nåt år ![]() Maria |
|
||||
|
||||
![]()
Så spontan är inte jag, tittade idag på en hemresa i slutet av nov, för 900:-, nog det lägsta jag sett. Så det bokar jag nog.
|
|
|||
|
|||
![]()
Nähe - Nej Icke något för mig!
Med obegränsat med semesterdagar och fet plånbok skulle det kanske vara kul men nu har icke ödet fallit så för mig. Håller med Janne - Tänk om man hamnar i ett land man absolut inte vill vara i!! ![]() /Faestis |
|
||||
|
||||
![]()
Det är ju verkligen att köpa grisen i säcken. Nja, inte för mig. Kanske om man skulle veta till vilket land det är. Alltså Grekland.
![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Inte ens då skulle jag nappa.
|
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Spizeman;4153Vi tillbringar 5-6 månader i Grekland per år, o är du någon gång i Loutraki så bjuder vi på fika.[/QUOTE] Tackar! Vi pinglar innan!
/ Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har en viss erfarenhet av att ”bara åka”, med olika resultat.
För många år sedan hade vi jobbat mycket och behövde komma iväg. Bokade en resa till Aten i all hast, bad om semester i två veckor, fick semester och gav oss iväg. Vi landade sent på kvällen i Aten. Tog första bästa buss till Pireus. Det fanns bara en färja att välja på, och den åkte vi med. Den skulle gå till massor med öar i Kykladerna. Vi klev av på Folegandros mitt i natten. Tog bussen till Chora tillsammans med ett tiotal andra turister. Väl där möttes vi av en man som hade ett nybyggt pensionat. Alla som kom med båten valde att bo där. Sedan hade vi elva underbara dagar på Folegandros. |
|
|||
|
|||
![]()
”Wild and crazy” har vi inte direkt gått, men flere gånger har vi bokat flyg (visserligen t/rt) och sen sökt vidare vart vi vill åka. Och har kommit t.ex till Leros, Peloponnesos, Kreta och Paros på det här sättet
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Första gångerna som vi åkte till Grekland valde vi att åka med flygstol hos någon av resebolagen. Då hade vi också bokat boende hemifrån.
Efter ett par år började vi boka resan själva och insåg då också att det alltid ordnar sig med boende när vi väl kommer ner. (Vi åker alltid utanför het-säsong, maj-juni) Däremot har jag alltid planerat innan så vi har haft val av öar och byar klart för oss. Det är ju lite av halva resan att sitta hemma och läsa guider och resebrev under vintern. Det var mycket roligare att välja boende på plats och det var aldrig några problem att hitta boende. På senare år har vi börjat att boka det mesta hemifrån igen och det är mycket beroende på att vi numera gärna återvänder till favorit-öar och då också vet var vi helst vill bo. Men det skulle vara riktigt kul och spännande att göra en sådan oplanerad luff igen ![]() Ulla |
|
||||
|
||||
![]()
För drygt tre år sedan bokade jag en ospecad resa till Kreta i alla hast. Såg mycket fram emot resan, men allt gick fel, som säkert några av er minns.
|
|
|||
|
|||
![]()
Härligt o läsa denna tråd
![]() För min del fungerar det inte att bara åka hur som helst iom jobbet,, men jag har gott om semesterdagar, bra betalt och är dessutom singel fn så behöver egentligen inte ta hänsyn till nån eller något utöver just jobbet då, och har även möjlighet att ta ut kompledigt här o där om jag planerar det snyggt vilket gör jag kan vara borta ett tag och ändå kunna köra lite långweekends här och där. Jag är ganska mycket för att planera mina resor för på så sätt har jag märkt man får ut mesta möjliga, sen får man såklart inte dra det för långt, men planera en resa kan dessutom vara nästan lika roligt som att genomföra den, ![]() ![]() I år blir det London i mars (veckan innan brexit ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|