![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Sådär..nu blev resan till Parga i juni inställd. Precis som vi väntat på. Nu förlorar vi inte ett öre och Ving erbjuder oss 1500 kr/person samt fri ombokning om vi beställer en ny resa till hösten eller nästa år.
Ett riktigt bra ebjudande ![]() ![]() Känns som man kan börja längta igen♥️🇬🇷 Vi får väl se hur det blir... / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nu har vi bokat av 23 maj.Inte bestämt än när vi ska boka igen, eller rättare sagt när vi får böka. Känns så klart tråkigt men Kreta ligger kvar..
|
|
||||
|
||||
![]()
Så, nu har även jag avbokat. Vi insåg att det inte blir någon körresa. Dels är det ju inte troligt att gränserna öppnas till juli; dels har vi inte kunnat repetera på månader. Enligt de nya riktlinjerna verkar det som att vi inte kan samlas och sjunga överhuvudtaget i år.
![]() Allt gick att avboka med ett klick. Allt återbetalas utom det sista hotellet, där biljetten inte var återbetalningsbar. jag missar 650 kr. Resten är redan tllbaka på kontot, utom SAS som meddelade att det kan ta några dagar, då de har rätt mycket att göra ... ![]() Så det blir att se fram emot en sommar på hemmaplan. Det jag hoppas på är att vi till dess har kommit så långt att det är möjligt att hälsa på barn och barnbarn ... jag saknar dem! ![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag och min man hade bokat flygstolar med SAS till Aten nu i april. Men vi fick tillbaka pengarna. Det var tur att vi inte hann boka några hotellnätter.
Andra resan skulle gått i maj med Airtours (charter). Men eftersom vi inte kunde boka om till hösten, fick vi presentkort på den inbetalade bokningsavgiften. Och fick veta att 2021 års resor kommer att släppas rekordtidigt. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi har ännu inte bokat någon höstresa, men hoppas kunna resa till Tilos september. Det är bara att hålla tummarna... 👍👍 Och tänker på Pandoras Ask, att hoppet är det det sista som överger oss.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Helt ärligt så tror jag inte Grekland vågar ta emot några turister detta år av rädsla för att bli smittade. Själv skulle jag inte heller vilja åka förrän det finns vaccin eller om ett antikroppstest skulle visa att jag haft Corona. Fram tills dess är det bara att fortsätta drömma och längta...
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Om 2 veckor planerar de att ta bort utegångsförbud, och att resor/ flyg, butiker kan starta upp 10 maj. Igår kom värmen, o nu är det shorts som gäller. Kanske värmen hjälper mot allt ? |
|
||||
|
||||
![]()
Någonstans tror jag också så, det kanske bara blir inhemsk turism i år.
|
|
|||
|
|||
![]()
Lite ont i hjärtat gör det att vara hemma istället för på Kreta nu. Vi "tröstar" oss med en isad ouzo, lammstek i lergrytan... till det kan vi välja Mythos eller grekiska rödvinet The Lion. En cd med Sirtaki snurrar i "pop å rock-maskinen". Häromkvällen avslutade vi med en sittning i varm bastu. Då har vi fått lite grekiska smaker, musik och värme
![]() Vi ska inte klaga, men längtan är STOR! Lena ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det kommer nya tider och nya bokningar.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sådär! Pga grekernas otydliga regler blir det avbokning. Ingen 16-31 juli för oss. Pensionaten på Anafi, Iraklia och Amorgos motager en avbokning imorgon dag.
Alldeles för osäkert med dessa osäkra regler. Vi stannar i Sverige och Spanien där det är fritt fram utan karatänhot. Finns ganska många schyssta ställen i Spanien under en månad, där man också kan känna sej välkommen. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hoppas att ni får det fint i Spanien och Sverige också. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har vi äntligen fått tillbaka pengarna från Ving
![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hejdå Samos,det här året!
Vi avbokade i sista sekund men sen tog jag å boka om Airtours flyttade över det vi betalat in och sen fick vi en bra rabatt,glad å nöjd är jag Så 22 maj nästa år är det dags 🇬🇷Pia😎😀 |
|
||||
|
||||
![]()
Bra att du trots allt är nöjd.
Hejhej Samos 2021! |
|
|||
|
|||
![]()