![]() |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Ja se her. Endelig litt nyttige opplysninger. For meg virker det som om reiseselskapene gjerne selger turer framover, selv om de jo må vite at det er lite sannsynlig at de blir noe av - da jfr situasjonen i hele Europa. Og så skal vi bytte i vouchere og nye reiser så langt fram som i 2021. Pengene skal vi få tilbake. Men det er ikke så sikkert, som det framkommer.
Selv bestiller jeg ingenting i dagens situasjon. Og hadde jeg en reise ville jeg avbestilt på en sånn måte at jeg ikke ble avkrevd mer enn avbestllingsgebyret ihvertfall. Reiseselskapene kan brått gå konkurs - etter min vurdering. Kall meg gjerne pessimist, jeg mener jeg er realist. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Vi har också fått vouchers, som gäller till april 2022 och måste bokas senast april 2021. Vi får väl se om bolaget ens finns kvar den dagen..
![]() /Netwolf |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Tack för delningen, Kalimera! Den är redan med som en faktor då vi även såg när Simetra la ut den.
Våra tankar fortsätter snurra för att komma fram till bästa möjliga lösning. Vi börjar med att avvakta kommande vecka (27 april...) för att se vad som sägs i Grekland. Ta väl hand om er! |
|
#4
|
||||
|
||||
|
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Om ni skulle bli sjuka på Tilos så finns det inte mycket hjälp att få där. Den lilla sjukstugan kan ta EKG, men inte mycket mer. Det finns inga falla av covid-19 på Tilos, men det kan ju komma, och ni kan ta smittan dit, om ni blir sjuka hemma. Jag skulle nog avvakta och invänta UD, och följa vad som händer i Grekland. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Tack Louisa för svar ang. att Grekland ska informera om fortsättningen i slutet av april. Så länge kan vi absolut vänta och det kan ju vara en god indikation hur vi ska tänka kring att göra ev. slutbetalning eller inte
![]() Vet du var vi hittar en säker källa till den informationen när den kommer? Tack Kajja för tipset om tråden "Avbokat". Den ska vi kolla in ![]() Tack också Simetra för urklippet om Resegarantilagen. Utifrån den så känns det verkligen INTE som vi ska ge oss på att slutbetala. Hellre förlora 4500 kr än hela summan . Även om det kommer att kännas rejält så får vi försöka tänka att alla blir drabbade i denna situation och att pengarna förhoppningsvis gör nytta för någon som behöver dem. Kanske en liten del av en lön. Som sagt, inte kul men vad ska man göra![]() Tack för info om vård(o)möjligheterna på Tilos, Janne ![]() Tyvärr är vi oroliga att UD inte kommer att lämna nya direktiv innan vi behöver slutdatumet för slutbetalningen. Därav ropet på hjälp från er Kalimerianer. Samtidigt som vi tänker på oss själva, naturligtvis , så tänker vi förstås på såväl de drabbade grekerna och alla andra människoöden i världen p.g.a. denna förbaskade pandemin. Ja, hoppas att vi alla lär oss något åtminstone. Förhoppningsvis ger det oss nya värderingar gällande vad som är viktigt i livet!Tack så mycket för alla era svar! Er kan man alltid lita på
|
![]() |
|
|