![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Själv verkar jag vara bosatt i Sveriges pensionärstätaste område, då dom aldrig tycks bli klar med 80-åringarna.
![]() /Netwolf |
|
|
||||
|
||||
|
Det hjälpte inte att hänga på låset. Det ändrades till nu på fredag, och då ska jag hänga på låset. Igen!
|
|
|
|||
|
|||
|
Det er enklere hos oss. Ble oppringt av lokalt vaksinekontor, ble tildelt time noen dager senere. Veldig bra organisert, strengt! med kun 4-5 i køen utenfor sykehuset og 2meteren, så 4-5 stk i provisorisk inngang, innregistrering separat. Etter injeksjonen ble alle plassert i egne ‘bur’, så utregistrering separat med samtidig digital melding til fastlegen. Sogar egen garderobedame. Spraying fra start til slutt. Da jeg var ferdig med seansen, ble jeg tildelt dato og klokkeslett for dose to.
Imponerende logistikk. Glad for at jeg er i gang. Hadde forventet første sprøyte mot sommeren. Spaserte hjem, det ble litt langt å gå. Dessverre ikke et eneste sted å hvile underveis, over alle benker utenfor de (stengte) kafeene hang beskjed om at det var forbudt å sitte ned. Men en bagatell oppi dette langvarige marerittet. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Tror ni får andra dosen snabbare i Sverige? Och hur är det i Norge/Danmark? Intressant att jämföra lite hur det är i de olika nordiska länderna. / Anne
|
|
|
||||
|
||||
|
Så får man ju leva att vem som helst kan bära på smittan, även man själv fast man inte vet om det. Fallen här i Finland har ökat mycket de senaste veckorna och nya strängare restriktioner är på kommande. Alldeles för få har fått vaccinet hittills.
Nu har de yngre också blivit mer allvarligt sjuka på grund av mutationerna. / Anne |
|
|
||||
|
||||
|
Jag missförstod ju helt din fråga Alala, ber om ursäkt! Janne, du kan väl ta bort mitt svar är du snäll, tack!
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
![]() |
|
|