![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Vad gör du under siestan? | |||
Ligger på stranden |
![]() ![]() ![]() ![]() |
32 | 29.09% |
Sitter på taverna |
24 | 21.82% |
Sover på rummet |
19 | 17.27% |
Vilar på rummet |
17 | 15.45% |
Annat |
18 | 16.36% |
Antal röster: 110. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi brukar börja dagen med en promenad.. sen återvänder vi till rummet i tid för lunch. Vi lagar den själva och vräker oss i Grekisk sallad.. sen blir det kaffe på det, och så lite "ta det lugnt" när vi ändå sänkt tempot....
Vid två-halvtre-tiden brukar vi börja "göra oss klara" för stranden. Så en "vanlig" semesterdag är vi som regel inte nere på stranden förrän vid just tre. Då hinner man med ett par tre timmar i solen innan det är dags för dusch, wisky och funderingar över var middagen ska intagas! ![]() Åh.. vad jag längtar..... http://www.kalimera.se/grekland/till...haggstrom.html ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det här med siesta-tiden, och vad man gör, blir för mig olika beroende på när man åker till Grekland...Under sommaren äter jag nog en sen och låååång lunch på strandtavernan. Blir det en Mythos till lunchen, vilket det oftast blir
![]() ![]() Under våren/hösten blir det inte lika mycket strandliv, vilket jag faktiskt uppskattar mer. Då orkar man ju med längre utflykter, så siestan blir senare, och oftast betyder det fika med goda bakverk (galatoboureko helst!) på balkongen, eller dagbogskrivning/vykortsskrivning/läsning av en god bok... Somnar dock sällan då, eftersom värmen inte är så påträngande. Så jag måste nog svara på "annat" ![]() Ivi Senast redigerad av Ivi den 2006-05-12 klockan 20:09. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag sover en stund mellan 16 - 18 för att orka med kvällens aktiviteter.
Mellan 12.30-15 jobbar jag fram till 13. Sedan, när de flesta turister är och äter lunch, tar jag en sväng på stranden innan det är dags för min lunch vid 15-tiden. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror att de som röstat på annat tittar på kloster?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Stranden eller den varma hyrbilen och då på väg till en strand
![]() Martinifk |
|
||||
|
||||
![]()
Vid 12 tiden går man ned till någon trevlig taverna och äter förstärkt frukost, man har ju "just" vaknat
![]() ![]() ![]() ![]() Tiden är för dyrbar att ha siesta, eller hur ![]() Ojojoj va jag ska må gott i Grekland, synd bara att man behöver en veckas semester när man kommer hem för att kurera sig igen. Trot den som vill ![]() MVH Yeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Enda skillnaden är att det finns lite "se och göra" insprängt i schemat ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() MVH Yeasou ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi kommer ner till stranden vid 1-tiden!! Så där ligger vi och solar och badar... när ni andra har siesta!! ...Hi,hi..
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Är på stranden o solar, badar o njuter av värmen
![]() Maggan ![]() |
![]() |
|
|