![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Och var går förresten gränsen mellan inkastare och någon som står och säger välkommen?? Jag upplevede inte att de gjorde det på ett påträngande sätt i Karpathos. Citat:
Men det trevliga är att man kan käka nån annanstans och sedan gå dit, ta nåt att dricka och njuta av musiken och stämningen. Den bästa moussakan åt vi för övrigt på hamnpromenaden ![]() Och det finns många härliga små väldigt grekiska ställen i stan. Och som Karin sa: Karpathos är MYCKET mer än Pigadia. Själv är jag mest nyfiken på att uppleva mer av de norra delarna av ön. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är inte alls ute efter att sänka Pelagos, absolut inte. Eftersom jag älskar musik kommer jag naturligtvis att hänga där om jag hamnar på Karpathos...
Men jag är nyfiken på vilka fler ställen som serverar "min" sorts mat. Karinafp nämner Romios, du och telma säger att det finns lika bra eller bättre mat på andra ställen. Tipsa gärna med namn, den som kommer ihåg! |
|
||||
|
||||
![]()
Stort sett synes vi maten er veldig god på Karpathos. Maxim besøker vi hver gang vi er der. Og Life of Angels, der har de av og til live music. Og så et det et par tavernaer som ligger oppe i "de grekiske kvarteren", husker bare ikke hva de heter. En av mine favorittsteder på øya er Dramoundana i Lefkos, der har de virkelig hjemmelaget, kjempegod mat. Anbefales på det varmeste!!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Där äter man gärna lunch tycker jag. Vi åt lite giros eller sallad ibland på Panburger hos Xronis förstås. Det var bara hans giros som dög åt barnbarnet ![]() Vi gjorde också så ibland att vi åt middag tex på Maxim och gick till Pelagos efteråt och njöt av musiken ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Janne |
|
|||
|
|||
![]()
......åsså ere den enda tavernan på Karp med Kalimerabok....:-)
Skrev ni iren, Janne?? Mvh, Mikke (KfK) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Janne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Säkert finns det andra ställen i Pigadia som har bättre mat och lika trevligt bemötande. Kan du tipsa om dessa? Vi hann ju inte besöka så många ställen där under vår första resa till Karpathos, men nästa år så... /Ivi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Janne |
![]() |
|
|