![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack, snälla Birgitta.. fin orkidé min favoritblomma..fast den jag har hemma är gul...får se om jag får liv i den... den hade klarat sig i 5 veckor i våras när jag var på Sifnos... men över 6 veckor... tveksamt..
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tusen takk for alle fine bilder og historier fra Ermioni, Sunny
![]() Og så koselig at såpass mange her kunne tenke seg en tur dit! Jeg har alltid vært glad i den lille byen, så takk til Sunny for at hun har delt det fine stedet her på kalimera. Hvis noen skulle være interessert, så kan de se noen av mine ermionibilder her. Ikke så solrike som Sunny sine, men kanskje gøy å se likevel, om man har tenkt seg dit engang. |
|
|||
|
|||
![]()
Fina bilder Admirala.. den från Bisti med parkbänken under trädet är ju underbar!
Fotade ju också precis där..! Ja, Erminio är verkligen värt ett besök.. jag längtar redan tillbaka!.. ![]() Sunny, direkt från café i Zeas Marina, mysigt det med!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fina bilder på fina Ermioni!
Hotell Akti har vi bott på ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vart exakt finns det hotellet?
I Limani eller i Mandraki? Borde ju känna igen det på Admiralas bild.. men icke!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det ligger ju ganska nära Zoes,några tvärgator mot pinjeskogen.Ca 200m till Flying Dolphin!
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det ser trevligt ut det hotellet.. fast ska jag till Ermioni igen bor jag på Zoe... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
PIRAEUS
23 härliga grader och SOLSKEN kan jag få ett bättre avslut på semestern...nej tror inte det!.. ![]() Efter det att jag fått tillgång till mitt rum på mysiga Lilia hotel i Pasalimani.. 2 timmar före normal incheckningstid.. tog jag mig en volta i den lilla marinan som är så mysig med alla båtar och folklivet...jag trivs mer och mer i Piraeus efter varje gång jag är här... skulle kunna tänka mig att lägga en hel vecka här eller mer.. finns så mycket att se.. massor med butiker, caféer i varje gathörn, tavernor mm. Promenerade länge och kom upp på en höjd där det fanns en stor simbassäng nedanför och vilken fantastisk utsikt... Strosade bra länge runt marinan och sen tog jag och gick till Rakadiko..gick ju förbi där i våras då var det stängt mitt på dagen... men nu kom jag senare och nu var det öppet.. mysigt där inne.. Jag åt en vegetarisk paj, var inte så hungrig och ett litet krus vitt.. det smakade bra! Men det var lite småkyligt där inne... nu när det är så varmt ute! Så jag satt och småfrös lite... imorgon blir det nog att jag och Lissi istället går och käkar här I Pasalimani, får passa på när det är så härligt väder och sitta ute! Snart ska jag hem till kalla Sverige... brrrr.... Gick förbi ett mysigt ställe idag på min promenad, där jag kollade på en meny som innehöll det mesta man gärna skulle vilja äta.. killen som jobbade där var trevlig och frågade om jag var från Sverige...? Ja, hur kunde du veta det? sa jag! Jag fick den känslan svarar han då, rolig kille!.. ![]() Sen fick jag ett kort som ger mig 15% rabatt... så nu måste jag nog gå dit och äta.. OM Lissi vill!.. ![]() Efter Rakadiko gick jag åter till Pasalimani och satte mig på ett café och där blev det en frappé och en god chokladkaka.. mums! Jösses SÅ mycket folk och bilar.. men konstigt nog så njuter jag av det nu.. ![]() Nu slappar jag på hotellet, orkar nog inget mer ikväll... Imorgon blir det ut igen och strosa och äta gott med Lissi. Sunny, direkt från Piraeus. |
|
|||
|
|||
![]()
Runt den udden och till nästa hamn med alla fisktavernor och vidare brukar jag och Claes gå. Det är så fint! Nästan prick ett år sen sist! Det var likka fint väder då.
Jag äter gärna ute Sunny! Vill ta vara på tiden man kan sitta ute.. Jag älskar också Pireus....och Aten... Här ska bli " just perfect weather" sa killen när jag checkade in...Jag ser fram emot det! Vi ses I morgon..sms:ar när jag är på väg. Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Ja,. vi hörs vidare imorgon om en tid! Lissi!
Underbart som sagt att vädret är på topp en bit in i november... ![]() Vilken tur vi har!!.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för alla fina bilder och berättelser om din resa!
Anne |
|
||||
|
||||
![]()
Nya fina bilder idag igen
![]() Härligt att få se och höra! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag säger som grekerna.. parakalo!..
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Du kanske har tur, Sunny.
Det lär ska bli "generalstrejk" i Grekland på torsdag, den första sen Syriza kom i regering. Det innebär att inga flyg, metro eller bussar går. Men som sagt, det är först på torsdag och du har väl lämnat Grekland då Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, vilken tur jag har som flyger hem imorgon.. fast jag hade gärna varit kvar.. 25 gr idag i Piraeus.
Sunny, direkt från taverna med Lissi.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tisdag 10/11 PIRAEUS
Solig och varm morgon igen.. 25 gr.. efter en god frukost på Lilia.. med ägg, bröd och youghart, frukt och kaffe vart jag nöjd... härligt att äta hotellfrukost som omväxling från att göra egen.. det är så trivsamt här på Lilia hotel. Därefter ner till marinan och strosa i solen som till slut vart för varmt.. sms från Lissi som var på väg och vi hittade tillslut på varann efter många om och men.. ![]() Lissi kanske inte kände igen mig på en gång då jag numera är brunett från att tidigare varit en blekt blondin... den där utväxten är bra jobbig att hålla efter..men jag blir säkert blondin igen någongång... ![]() Vi slog oss ner och tog en frappé alldeles vid båtmarinan och hade förstås massor att prata om.. roligt har vi haft minsann! Sen strosade vi bland alla Piraeus gator och njöt av folkvimlet... det verkligen myllrar av folk.. Senare slog vi oss ner vid en taverna nära mitt hotell där de hade bra grekisk mat.. vi delade på 2 vegetariska rätter och en fetaost i ugn, samt en karaff rödvin..det smakade bra det!!.. ![]() Efter många timmars prat var det dax för Lissi att bege sig tillbaka till Aten, hon ville ju såklart åka innan det blir mörkt och det blir det ju tidigt så här års! Jag behövde tillbaka till hotellet och fixa med min packning inför hemresan imorgon, flygbussen avgår cirka 08.15 nära Lilia hotel.. mitt flyg lyfter 11.55.. Det känns sorgligt.. ![]() Tillslut ett par soliga bilder från Pireus i marinan Zea... Tack för denna gång ALLA som orkat hänga med!!.. ![]() Sunny, direkt från Piraeus. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack själv Sunny för att vi fått följa dig på din resa i välkända trakter !
![]() / Tom |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för en jättetrevlig för- och eftermiddag!
Nu har vi setts på Tilos 2012, Tinos 2013 och Pireus 2015.. Blir det månne 2017 nästa gång I Pothia på Kalymnos? Eller till våren på Peloponnesos ? Nånstans blir det... Kalo taxidi ![]() Lissi |
![]() |
|
|