Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2013-07-17, 18:59
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Så det kan bli...

. Själv brukar jag kolla upp hotell på Booking, men sen kontakta hotellet direkt. Åtminstone när vi ska till Grekland, där vi helst använder familjehotell. Brukar då få lite bättre pris och så behöver inte hotellet heller betala provision till Booking.

/ Anne [/QUOTE]

Bra tips här. har bokat hotell på TINOS genom Booking.com, men ska tänka på att boka direkt till hotellen inför nästkommande resor, klart man vill att de ska slippa betala provison till Booking.com. Sen kan man ju fråga när man är på plats om den möjligheten finns om jag ska återvända dit igen..vilket jag säkert kommer att göra!!..
Svara med citat
  #22  
Gammal 2013-07-17, 21:27
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Sv: Så det kan bli...

Det hotellet vi bodde på i juni har jag mailat flera gånger men inte fått något svar......
Så jag blev väldigt glad när det gick att boka genom Booking i våras.

Deia
Svara med citat
  #23  
Gammal 2013-07-17, 21:57
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Så det kan bli...

Det är inte aktuellt för mig att boka just Grekland via Booking. Har däremot tittat på deras hotell vid en eventuell Barcelona resa.

Eva
Svara med citat
  #24  
Gammal 2013-07-18, 11:39
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 773
Standard Sv: Så det kan bli...

Allt slutade lyckligt. Jag har nu återfått 13000 kronor till mitt konto.
Vi har aldrig förut råkat ut för att pengarna har blivit dragna från kontot i samband med att vi har anlitat booking.com. Vi har betalat vid incheckning (kort) eller vid avresa (då kontant).

Men det var Omenas dator som fick fnatt. Den bokade in oss på hotellet i Tampere och drog samtidigt pengar. Så det var inte booking.com:s fel. (Fast jag tyckte att det var dom som skulle reda ut det när jag pratade med dom).
Birgitta.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2013-07-18, 11:43
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 192
Standard Sv: Så det kan bli...

Citat:
Ursprungligen postat av Deia Visa inlägg
Det hotellet vi bodde på i juni har jag mailat flera gånger men inte fått något svar......
Det kan vara så att ingen kollar mailen, eller i alla fall inte så ofta. Grekerna är inte lika datorfanatiska som vi, i alla fall inte den äldre generationen. Men telefon hanterar de, så försök att ringa nästa gång!

Karin
Svara med citat
  #26  
Gammal 2013-07-18, 14:02
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Sv: Så det kan bli...

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Det kan vara så att ingen kollar mailen, eller i alla fall inte så ofta. Grekerna är inte lika datorfanatiska som vi, i alla fall inte den äldre generationen. Men telefon hanterar de, så försök att ringa nästa gång!

Karin
Ja, det var ett bra tips! Och nu vet jag att ägaren pratar ganska bra engelska. Annars drar jag mig lite för att ringa.....

Deia
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT