Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2007-03-01, 16:39
Lovises avatar
Lovise Lovise är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Inlägg: 21
Standard Vi drar til Karpathos :)

Heihei alle sammen!
Nå her vi booket tur til Karpahos 17. juni, og gleder oss kjempe mye!

Hotellet vi skal bo på heter Parasol. Er det noen som har erfaring med dette leilighetshotellet?

Hilsen Lovise og Ove
Svara med citat
  #22  
Gammal 2007-03-01, 21:13
anne anne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bergen
Inlägg: 76
Standard Sv: Flyget bokat!

Hei Lovise

Vi bodde en uke på Parasol i juli 2005.Leiligheten vi fikk(1roms)var stor,rein og fin med en stor balkong med havutsikt,men det var også mange rom med små balkonger med utsikt mot bassenget og hagen.Bassengområdet var fint og god plass, lite folk som benyttet det da vi var der.Vi betalte exstra for A/C,da det var veldig varmt,men dere behøver kanskje ikke det i juni.Kort vei til stranden,flott sand på land,men anbefaler badesko, for uti var det bare sleipe steiner..Taverna på stranden.Vi trivdes godt og kunne godt reist der igjen,men Apollo har ikke fly fra Bergen lenger.Vet ikke om dere har vært på Karpathos før,men det er en flott øy.Olympos er verdt et besøk.
Ønsker dere en god tur.

Anne
Svara med citat
  #23  
Gammal 2007-03-01, 23:05
Lovises avatar
Lovise Lovise är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Inlägg: 21
Standard

Hei Anne!

Tusen takk for raskt svar. Det hørtes bra ut! Vi får håpe vi ender opp med en leilighet med havutsikt

Jeg har vært på Karpathos for mange år siden, så jeg gleder meg veldig til å komme tilbake, få oppleve mer, og se hvordan det har forandret seg der. Skal absolutt besøke Olympos Har også lyst å dra til flere forskjellige strender i år, for jeg har hørt at de fleste er finere enn stranden i Pigadia (?)

Lovise
Svara med citat
  #24  
Gammal 2007-03-02, 08:39
Noras avatar
Nora Nora är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stavern, Norge
Inlägg: 414
Standard Sv: Flyget bokat!

Citat:
Ursprungligen postat av Lovise Visa inlägg
Har også lyst å dra til flere forskjellige strender i år, for jeg har hørt at de fleste er finere enn stranden i Pigadia (?)

Lovise
Ja, helt klart! Første gangen jeg var på Karp, var vi stort sett på bystranden i Pigadia. Men senere har vi vært mer rundt. Apella er utrolig vakker, selv om den ikke har finkornet sand. Det er noe med fargene og naturen der. Du har sikkert sett bilder derfra, og akkurat sånn er det! Syns også Amopi har flotte strender, selv om det til tider kan bli litt mye folk. Det er som regel den store finkornete sandstranden i Amopi som trekker, men hvis dere er der, så prøv også Votsalakia-stranda som ligger rett nedenfor Calypso taverna. Etter mange besøk i Amopi, syns jeg faktisk den er den beste der. Lefkos har også nydelige strender.
Hilsen Margrethe (71 dager igjen til Karpathos..)
Svara med citat
  #25  
Gammal 2007-03-02, 12:30
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Flyget bokat!

Inläggen om Fly me:s konkurs är flyttade till tråden med samma namn under Ordet är fritt.

inkfish/moderator
Svara med citat
  #26  
Gammal 2007-03-02, 17:12
Lovises avatar
Lovise Lovise är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Inlägg: 21
Standard

Takk for gode tips Nora
Hvis Apella er som på bildene, så er det jo en drøm Gleeder meg til deilige dager der nede!

Skjønner at Votsalakia-stranden også er verdt et besøk. Denne må vi prøve. Er det gode bussforbindelser til Lefkos og Amopi fra Piagida? Eller er det best å bruke badebåtene? Har forstått at båtene er best til Apella og Achata?

Vi er også veldig glade i å ligge på bergene å nyte sola og sjøen. Noen tips hvor vi finner fine og lune berg?

Hilsen Lovise
Svara med citat
  #27  
Gammal 2007-03-02, 18:55
Noras avatar
Nora Nora är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stavern, Norge
Inlägg: 414
Standard Sv: Flyget bokat!

Det er ihvertfall gode bussforbindelser mellom Pigadia og Amopi. Det er jo ikke langt heller, tar bare rundt ti minutter. Til Apella og Lefkos foretrekker jeg å kjøre selv, men jeg har tatt badebåt til Apella tidligere, og det er også fint!
Svara med citat
  #28  
Gammal 2007-03-02, 19:40
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Flyget bokat!

Citat:
Ursprungligen postat av Lovise Visa inlägg
Er det gode bussforbindelser til Lefkos og Amopi fra Piagida? Eller er det best å bruke badebåtene? Har forstått at båtene er best til Apella og Achata?
Till Lefkos och Amopi tar du dig med buss eller eget fordon. Till Lefkos tar det bortemot en timma med buss om jag minns rätt, Amopi är mycket närmare (10-15 minuter?).

Buss eller eget fordon kan du även åka till Apella och Achata - eller badbåt om du föredrar det.
Svara med citat
  #29  
Gammal 2007-03-02, 20:47
Lovises avatar
Lovise Lovise är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Inlägg: 21
Standard

Okei Da får vi prøve litt forskjellig

Lovise
Svara med citat
  #30  
Gammal 2007-03-08, 00:13
a_fellmans avatar
a_fellman a_fellman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 67
Standard Sv: Flyget bokat!

Bokat här också, åker redan den 29 mars för att stanna till den 16 april, varav ca en vecka på Karpathos. Sen bär det av den 13 september igen för nästa tvåveckors tur. Boendet blir i år som i fjol på Elias Rooms.

Anita

Senast redigerad av inkfish den 2007-03-08 klockan 15:36. Anledning: långt citat
Svara med citat
  #31  
Gammal 2007-04-09, 11:49
MIASs avatar
MIAS MIAS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 286
Standard Sv: Flyget bokat!

Då var det bokat här igen efter lite bakslag med Fly Me. Det blir fortfarande i slutet av Juni 2 veckor. Vi åker nu med Airtours, charter.

Mia
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT