![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Egentligen är det jäkligt klokt!
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har aldrig blivit magsjuk i Grekland.
Tvärtom faktiskt! Det har blivit en stående kommentar för mig när jag ska till Grekland, att nu blir jag bra i magen igen! Jag har en rätt klen mage och jag har käkat Novalucol och Losec som godis sedan jag var 19 år. Brukar vara lite allmänt risig i kistan i mellanåt, men i Grekland har läget nästan alltid varit normalt så att säga. Dock har jag åkt på kortvarig magsjuka i Ungern, och varje gång jag är (läs var) i Spanien. I Frankrike åkte jag på en otäcking som satt i en vecka. För några år sedan var vi fem kollegor som lunchade en fredag i Malmö (Pytt Bellman) och på måndagen visade det sig att fyra av fem hade varit sjuka både lördag och söndag. De kollegor som inte var med och lunchade klarade sig från sjukdom samtliga! Tror jag ska satsa på att "bli" immun genom att lägga en milkshake med rå kyckling i en vecka i solen och sedan svepa den rakt upp o ner ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har aldrig drabbats av magproblem i Grekland (peppar peppar
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jäger, Ouzo, Raki, Öl är några exempel! Eller som doktorn säger: En liten jäkel innan sängående gör gott! Igår gick jag och lade mig 11 gånger! |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har heller aldrig blivit magsjuka i Grekland, peppar.....
Det enda vi drabbats av familjen är "poolsjukan", inte helt ovanlig bland barn i poolåldern. // Helén |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Inte heller jag har någonsin fått magsjuka i Grekland, men lös i magen av för mycket oliver blir väl alla
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Förr kunde jag dricka Ouzo i mer än måttliga mängder utan att magen blev kass, nuförtiden räcker det med ett par glas och magen är inte sig lik dagen efter intaget! Annars kan jag säga att jag ätit allt som erbjudits mig i Grekland och då räknar jag även in nyfångad rå Sjöborre. Fy fanken va äckligt det var men inte blev jag sjuk inte!God väl tillagad mat blir man sällan sjuk av, äcklig och dåligt tillagad mat blir man dålig av och det gäller i alla länder även Sverige
Yeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /Kerstin |
|
|||
|
|||
![]()
OJ va många svar jag fått, har inte hunnit kika in på länge!
OM det är nåt man ska tänka extra på så är det kyckling kanske då. Nåt mer? Det tråkiga är att jag är laktosintolerant, så det där med att äta yoghurt blir lite svårt... ![]() Och som ovan resenär måste jag fråga... vad är poolsjukan? |
|
||||
|
||||
![]()
"Poolsjukan" är en öroninfektion som ofta drabbar barn som tillbringar mycket tid i poolen. Det heter säkert något annat egentligen, men då våra barn sökt läkarvård i Sverige för ont i öronen efter att vi varit utomlands så har läkaren benämnt det som så.
p.s (encymet som laktosintolleranta saknar är bra mycket billigare i Grekland än här hemma) // Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har precis kommit hem efter en jätteskön vecka i Rethymnon. Och inga problem alls med magen. Äter av all deras mat med stor aptit. Dricker kranvattnet. Äter frukt och grönt som hemmavid. Yoghurt till frukost förstås. Som en extra åtgärd brukar vi där även ta en liten kapsyl morgonwhisky..
![]() Jag vet inte om det hjälper extrabra.. men det är en liten Kreta-grej vi kör med. Sätter piff på på det hela lite.. Jag har precis som många andra här skriver.. ALDRIG blivit magsjuk på Kreta. //Monica |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
ah, hehe. Aldrig hört faktiskt
![]() encymet? du menar det vi kan köpa på apoktek här i sverige som är ganska dyrt? Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva http://www.gastrolab.info/kslakts.htm |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén |
|
|||
|
|||
![]() Va synd att det inte är lite längre hållbarhetsdatum på dem då bara, då kunde man ju köpa på sig! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén |
![]() |
|
|