Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-09-02, 20:13
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Getingbekämpning

Sen i juli har vi haft jättemycket stora, riktigt stora getingar i trädgården och på verandan. De är törstiga och hungriga, snor kattmat, flyger iväg med torrfoderbitarna som är lika stora som dem själva, kantrar nästan eller flyger in i räcket. De älskar fisk och rensar en skål med katternas kokta fiskstjärtar- och -huvuden på nolltid. De sitter på kanten av vattenhinken och sörplar i sig . De är inte aggressiva på något sätt, jag kan stå i molnet av gulbruna bjässar och de virrar omkring men sticks inte.
Jag trampade på en krake och fick ett stick i hålfoten, men det var mitt eget fel som gick barfota.

Men nu har jag burit mig riktigt elakt åt: dammsugaren! Jag sitter i trappan ner till nedre trädgården och håller dammsugarröret intill vattenhinken eller kattmatsfatet och boing! In i det svarta hålet! Boing! En till ! Boing! En till!

Så gör jag uppehåll tills de spridda skarorna samlar sig igen och återigen-Boing ! in i röret... Det är konstigt att de inte lär sig att det är farligt, kompisarna ramlar ju in i det okända men nästa kandidat landar på samma ställe...kanske de ser det runda röret som ett bohål, vad vet jag.

I morgon ska jag ta ut dammsugarpåsen, min strategi blir att stoppa in hela maskinen i en plastsäck och jobba med handskar. Det kommer att bli en intressant stund för jag har inte en aning om hur många som överlevt strapatserna...
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:35.