Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-10-15, 08:43
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Vad är det för fel.....

Då har du trevliga vänner/kollegor! På mitt förra jobb var det några manliga kollegor som på ett otrevligt sätt gjorde narr av mig på grund av att vi åkte/åker till Grekland. Jag tog åt mig och kände mig tvungen att börja förklara... kände mig bara dum efteråt, vad skall jag behöva göra det för? Är jag inte vuxen och har tjänat ihop mina pengar?

En granne "fnös" åt mig i somras pga Grekland och började fråga "när skall ni växa ifrån det?" Men själv hade han inte varit i Grekland som vuxen. Då "fnös" jag åt honom.

Jag brukar bli irriterad när folk försöker styra mitt liv och har ibland svarat irriterat, ilsket. Men man får intressanta reaktioner om man behåller lugnet och kan använda lite ironi istället. "Intressant att du tycker så! Har du kanske fler åsikter och råd till mig om hur jag bör leva mitt liv?"

Jag tror att i många fall är det mycket avundsjuka bakom, folk avundas för att man har hittat något som betyder mycket för en, som bringar glädje i ens liv. Konstigt nog, som om min glädje skulle förminska något i deras liv?
Svara med citat
Gammal 2009-10-15, 08:57
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Elisabet: Då har Du nog missuppfattat Riitta.
Hon hävdade inte att det är fel på de som inte vill till Grekland. Hon vill bara få åka dit utan att folk ifrågasätter att HON gör det!
Nej, jag missuppfattade inte, utan förstod henne precis som du.

Men jag har aldrig varit med om att någon på ett negativt sätt ifrågasätter var jag eller andra återkommande greklandsresenärer åker, däremot har jag ganska ofta här i forumet sett inställningen att man "måste" ju åka dit varje år eller helst flera gånger per år.

I den här tråden finns det ju också flera exempel på hur de som undrar varför man åkertillbaks flera gånger till samma ställe beskylls för att vara diverse negativa saker.
Svara med citat
Gammal 2009-10-15, 11:05
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
I den här tråden finns det ju också flera exempel på hur de som undrar varför man åkertillbaks flera gånger till samma ställe beskylls för att vara diverse negativa saker.
Då läser vi nog inte på samma sätt Elisabet....syftar Du på Masses inlägg så tolkar jag det inte alls som Du.

Vi som är med här på Kalimera har ju ett genuint intresse för Grekland och vi vill både se nya platser och även återkomma till favoriter. Många av oss har ju naturligt fått vänner på platser som besökts ofta.
Men jag tror faktiskt att de allra flesta av oss ÄVEN åker till andra länder och då finns ju andra forum att diskutera dessa länder på.
Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt att det är GREKLAND som höjs till skyarna som semestermål här på Kalimera.

Lissi -snart där igen
Svara med citat
Gammal 2009-10-15, 11:49
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av rebase Visa inlägg
Här måste Du nog förklara Dig Elisabet. Jag har aldrig läst i forumet att någon tycker att det är fel på folk som väljer ett annat resmål än Grekland
Att man noterar olika saker i det man läser är inte konstigt, och det är väl antagligen det vi gör, men faktum är att jag långt ifrån är ensam om uppfattningen att det finns en "dold" attityd bland en del inlägg, som säger bland annat att man "måste" åka till Grekland varje år med mera.

Citat:
syftar Du på Masses inlägg så tolkar jag det inte alls som Du.
Jag syftar inte på något enskilt inlägg.

Citat:
Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt att det är GREKLAND som höjs till skyarna som semestermål här på Kalimera.
Nej det är inte alls konstigt, men det är inte heller det jag säger, utan att det finns en attityd, som ibland kommer fram här i forumet, att de personer är konstiga som tycker det är konstigt att man åker till samma ställe.

Jag menar att det är mycket vanligt att personer tycker att det är konstigt att åka till samma ställe. Det finns faktiskt även många bland kalimerorna som tycker det.

Elisabet - på resande fot med begränsad tid att fortsätta diskussionen, hur roligt det än är att diskutera.
Svara med citat
Gammal 2009-10-15, 14:55
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Elisabet jag tror att jag förstår vad du menar och får själv samma känsla ibland. Har dock inte lust och tid att fördjupa mig i ämnet.

Eva
Svara med citat
Gammal 2009-10-15, 19:58
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Då läser vi nog inte på samma sätt Elisabet....syftar Du på Masses inlägg så tolkar jag det inte alls som Du.
Försöker att uttrycka mig så att missförstånd ska undvikas, men det är ju inte alltid det lyckas. Och i så fall är ju inte det hela världen.

För min del har jag genom åren haft förmånen att besöka väldigt många länder. Mest till Grekland och Spanien. Senast jag räknade var det faktiskt exakt lika många gånger vardera. Och det är också så jag känner.

För ett par veckor sedan besökte jag Turkiet. I vinter blir det troligen en tur till Spanien. Men det känns ju vare sig särskilt logiskt eller naturligt att ventilera en massa tankar om de resorna på en sajt som är uppbyggd kring resor till Grekland. Det faktum att man här i allt väsentligt ventilerar frågor om Grekland behöver ju inte innebära att man inte gillar andra ställen. Eller...?

Men visst är det kul att diskutera tycke och smak. Våra bästa vänner har flera gånger uppmanat oss att prova Thailand. Men vårt svar hittills har varit att vi har så mycket kvar i Medelhavet som vi vill njuta av så det får anstå tills vidare.

/ Mats
Svara med citat
Gammal 2009-10-15, 10:31
rebase rebase är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Måste säga att jag förstår inte frågan. Inte här i forumet i alla fall. Har precis i kväll suttit i trevlig soffsamvaro med tre andra kalimeror och vi var alla överens om samma sak; att här i forumet dominerar inställningen att det är något fel på folk som inte bara vill åka till Grekland.
Här måste Du nog förklara Dig Elisabet. Jag har aldrig läst i forumet att någon tycker att det är fel på folk som väljer ett annat resmål än Grekland
Svara med citat
Gammal 2009-10-15, 10:37
Malina Malina är inte uppkopplad

Inte jag heller.Det finns ju tom ett "OFF TOPIC" på Kalimera som handlar om andra länder.
Svara med citat
Gammal 2009-10-15, 11:25
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av rebase Visa inlägg
Jag har aldrig läst i forumet att någon tycker att det är fel på folk som väljer ett annat resmål än Grekland
Fast är det inte så att mänskligheten kan delas in i två grupper:

* de som älskar Grekland

* de som ännu inte hittat till Grekland?

Fast mest tror jag att den här tråden kan sorteras in i kategorin

"En greklandsdåres klagan - om jag inte fick vädra detta på Kalimera, var skulle jag annars vädra det?"

Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:52.