Sitter på Cafe Agnadi med Freds dator och försöker skriva. Om stavningen är sämre än vanligt beror det på att glasögonen är ivägsända någonstans för glasbyte. De ska komm i slutet av veckan, får vi hoppas. Första dagen lyckades jag kliva snett på en trottar och falla handlöst framåt och slå ansiktet i en vägg. Resultatet blev svullnader på armbågar och knän, en stor bula i pannan och en rejäl blåtira runt högerögat.

Man kan skrämma små barn med mig... men annars är det bra. Emma bara ÄLSKAR allt hon ser, hör och äter. Vi har varit till Aghios Nikolaos och Spoa med Vasilis, och sett honom uppträda på ett par olika ställen. Vädret är VARMT. Nu har sommaren äntligen kommit, säger öborna. Vi blir ompysslade av tant Maritsa. Då och då ligger det något gott på köksbordet eller i kylen. Smutstvätten lägger vi i en plastkasse och kastar ner från balkongen, så får vi upp rena kläder dagen därpå. Det faktum att Fred och Emma är från Kanada är bara ytterligare ett plus, eftersom Maritsas bror har varit där.

Nice people, får vi höra ofta. Fast idag var det något mindre nice när ett rör sprang läck och sprutade hetvatten ut i köket. Det tog ett tag att väcka Maritsa från hennes mesimeri, men sen stängde hon av huvudvattnet och ringde "a nice boy in Arkasa" som snabbt var på plats och fixade det hela. Nu väntar Emma på datorn, så jag slutar för idag.
Karin