Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-02-17, 19:11
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ta med katt?

Väldigt vacker katt,,vår Bamse(avatar),finns ju inte längre kvar men han gick också som en hund i flexikoppel o sele,,han såg så stolt ut,svansen i vädret.Har ju en annan nu,,har inte provat honom än gällande promenader,,,Är han en Skogis din katt?
Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 09:25
Wargens avatar
Wargen Wargen är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Seetar har alla kännetecken på en skogkatt, men det finns lite "bonna-blod" i honom, för fadern var granngårdens bons.
Kanske blev egenskaperna koncentrerade i honom eftersom han var ensam kattunge?
Ska öppna ett album med bilder på honom lite senare.
Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 11:28
Agda Agda är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005

Jag avråder dig från att ta med din katt.
Jag har haft med två svenska katter ner vid olika tillfällen.
Den förste var också som en hund och följde oss på promenader på stranden....ja, överallt var han med.Tredje året avled han väldigt hastigt i Grekland endast 4½ år.
Vi skaffade en ny liten herre som fick följa med till Grekland. Det tog inte mer än några månader så insjuknade han.Trots stor insats av vetrinären så klarde han sig inte.
Båda katterna hade alla tänkbara vaccinationer och väl skyddade så.
Vetrinären i Grekland var väldigt säker på att det var fästingar som var orsaken.Jag har också långt senare hört av vetrinärer här i Sverige att de fästingar som finns i Grekland är av annan art än de här och bär på andra typer av smitta och därför skall man se till att våra svenska djur har ett gott skydd mot fästingar både en tid före avresa,under utlandsvistelse och efter men att det inte är säkert det hjälper.
Mina två hade skydd, frontline.
Att mista sina djur är en djup sorg.

Det går väldigt bra att flyga med dem.Flygbolagen har lite olika regler så det får man kolla upp.Med några kan du ha katten i kabin...med andra skall de vara i bagageutrymmet. Katten kan också få lugnande av vet om man vill det.Finns även naturmedel man kan ge.
Nu behöver du inte vänta på blodprovssvar på antirabies längre...det skall finnas inskrivet i passet att de fått spruta.
Svara med citat
Gammal 2012-02-19, 13:37
Wargens avatar
Wargen Wargen är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Tack för svar. Tål att tänka på...Kanske får bli så att en av Seetars beundrarinnor får äran av att ta hand om honom ett tag när jag vill ut o resa. Jag får väl vara borta kortare tid så han inte glömmer bort mig.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:50.