Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-02, 21:32
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Önskar TIPS på var i Grekland vi ska resa i juli

Velg en øy med charterflyplass om dere skal bare være borte en uke...dermed bortfaller Naxos.
Deretter bør dere velge å bo enten ved fin strand..eller i byen.. vanskelig å få begge deler, men smaken er jo forskjellig på hva som er fin strand..
Å ligge som sild i tønne på strendene i Rhodos by er iallefall ikke noe for meg... mens andre synes det er "fantastisk"

Er enig i at Skiathos kan være et riktig valg... Kefalonia har jeg desverre ikke vært på...ennå
Svara med citat
Gammal 2013-06-02, 21:34
Margaretha Margaretha är inte uppkopplad

Säger som IRSA. Rhodos har allt man kan önska sig och mer därtill och där tror jag säkert att Ni kan finna det Ni söker.Som Irsa skriver så kanske inte Rhodos stad den nya delen är det mest romantiska stället att bo på men närheten till allt uppväger ju detta. Annars så finns det ju boendemöjligheter i Gamla stan och många här på forumet pratar ju väldigt gott om Kristina rooms. Kan inte uttala mig om det boendet då vi aldrig bott där.
Rhodos har ju massor av fina stränder och bussnätet mycket väl utbyggt och det är billigt att åka buss. Själva kom vi hem från Rhodos för 2 veckor sedan och det var 40:e gången vi besökte ön och fortfarande upptäcker vi nya små pärlor.

Margaretha
Svara med citat
Gammal 2013-06-02, 21:47
Jepci Jepci är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2013

Tror bara att Rhodos stad är något för stort? Kan man få den gemytliga känslan? Hur är vattnet? Med fin strand menar jag Sandstrand, Kristallklart vatten.
Svara med citat
Gammal 2013-06-02, 23:26
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Jepci Visa inlägg
Tror bara att Rhodos stad är något för stort? Kan man få den gemytliga känslan? Hur är vattnet? Med fin strand menar jag Sandstrand, Kristallklart vatten.
Ja, Rh.stad är stort, men säger som Margaretha, inne i gamla stan är det inte så stort. Det finns säkert rum att hyra där inne bland gränderna.
Gå in o kika på TripAdvisor, där finns det massor av tips på hotell o rum.
Undrar du över hur stan ser ut så ladda ner Google earth, sök upp rhodos kika på alla fina bilder som finns över stan.
Längtar ner nu, får nog ta mig en kik o se om det kommit upp några nya bilder

Irene

P.s. Är du nyfiken på stan så titta gärna på mina filmer som jag gjort efter två av mina resor D.s.

http://www.youtube.com/watch?v=JIIeBCwGv_E

och
http://www.youtube.com/watch?v=RVAxNRz3qgY

Senast redigerad av IRSA den 2013-06-02 klockan 23:31. Anledning: tillägg av länk
Svara med citat
Gammal 2013-06-03, 06:48
Margaretha Margaretha är inte uppkopplad

Kristallklart vatten det finns precis runt hela ön. Är det finkorniga sandstränder du är ute efter så då är det östkusten som gäller. Det är ju så olika vad vi menar med fina stränder, själva föredrar vi lite grovkornigare stränder för att inte ha hela stranden med sig när man kommer hem till hotellet, men smaken är ju delad som baken. I övrigt finns ju allt Ni söker i Rhodos stad och dess närhet och där finns ju stränder också på gångavstånd men som sagt annars så är det väldigt enkelt att sätta sig på bussen och åka iväg ut på östsidan som har mycket bra förbindelser från Mandrakihamnen. Och beträffande små mysiga gränder är nog Gamla Stan svårslaget.

Margaretha
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:06.