![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Er det lenge siden du har spist der?
- vi hadde en veldig dårlig opplevelse der i april i år... |
|
|||
|
|||
![]()
Tisdag 13 oktober
Strålande solsken idag med... vaknade tidigt.. när jag öppnar mitt fönster är det enda jag hör.. klappret från hovarna på åsnorna som passerar förbi nere på gatan.... Vilken ljuvlig morgon!! Så skönt att slippa motorljud från fordon..på denna bilfria ön... Fast jag såg faktiskt sopbilen idag när jag kom ner i hamnen.. men det kan jag stå ut med!.. ![]() Planen idag var att vandra till kustbyn Kamini..längs kusten.. på vägen dit passerar man klippbadet och restaurang Sunset..säkert svindyrt att äta där.. MEN.. vilken utsikt.. Vilka vyer på vägen till Kamini.. Helt magisk kuststräcka de enda jag möter är åsnegubbar.. sen tystnaden åter igen, man kommer lätt in i ett meditativt tillstånd..här upplever jag en sinnesro som är svår att förklara! Det måste upplevas på plats! VÄCK MIG ALDRIG!! FÖR JAG ÄR I PARADISET!!.. ![]() Kamini en liten sömnig by, här ligger katterna och dåsar i värmen.. tuppar och hönor kacklar på.. en liten mini market finns, den lilla hamnen är charmig med sin fisktaverna.... Jag traskar vidare mot Kamini beachen..här badade jag, havet är helt klart och rent och helt underbart... Under säsong så finns det en servering här och solbäddar med parasoller.. men det är borttaget nu.. jag föredrar det som det är nu! Det var tomt när jag kom men sen kom det fler och fler.. tyskar, fransmän i majoritet.. de har ju semester sent.... Efter bad drog jag mig vidare bort på leden mot en annan otroligt fin kustby Vlychos.. innan jag kom dit vände jag mig om mot Kamini.. så vackert.. Här sitter jag gärna länge och bara njuter... Väl framme i Vlychos.. jag vart stum.. SÅ vackert!!... Vilken underbar dag jag haft.. och den är ju inte slut än.. ![]() På tillbaka vägen fotade jag några av alla vackra katter som finns på Hydra och gosade bra länge med dem..här är de mån om katterna, fat med vatten och mat har jag sett på flera ställen... Vilka goingar eller hur?.. ![]() Snart ska jag ut och äta, får se vart jag hamnar lutar åt Zefyros.. Imorgon tänkte jag bestiga Profitis Elias.. ta med fika och dryck för där uppe finns inget att handla.. utsikten lär vara fantastisk däruppe!! Sunny, som är lyrisk.. Hydra.. Love you!!.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så härligt när allt bara blir bättre och bättre.....
![]() ![]() Men nu måste du ju stanna resten av resan där så inte besvikelse kommer över nästa ö ![]() Fortsätt njut...själv ska jag på spinning efter 2 dagars jobb....bra respengar! Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Peloponessos är numer väl NÄSTAN en ö, eftersom det är en grävd kanal mellan den och fastlandet ![]() ![]() ![]() Hydras bebyggelse påminner väldigt mycket om många byar i Mani bl a däribland Kardamili... Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Kardamili blir det inte... för lång resrutt från där jag är nu.. MEN.. jag funderar på Ermioni.. ser fantastiskt ut på bilder jag sett och en kort båtresa från Hydra och det är ju på Peloponnesos..
![]() Eller också blir jag kvar här.... Sunny, direkt från taverna Zefyros.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jättefina bilder. Eva
|
|
||||
|
||||
![]()
Åh så fina bilder! Och en sådan underbar dag du har haft
![]() Hydra får det bli snart!!! //maji ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack, ja Hydra måste ni åka till och stanna minst en vecka... det finns mkt att upptäcka trots att det är en så liten ö.. en fin vandringsö dessutom!.. :-)
|
|
|||
|
|||
![]()
Så fina bilder, det är så vackert, jag förstår att du blivit kär
![]() Via dina bilder så känner man verkligen tystnaden, underbart! Det var just den där tystnaden jag upplevde på Tilos när man låg på Eleni`s solstolar, bara vågorna, tuppen och en och annan get. Så glad jag är att du skriver och fotograferar på dina resor, jag älskar att "åka med"! Tyvärr är jag verkligen dålig på att ge dig feedback, jag får ofta problem med min inloggning på Kalimera vilket gjort att jag väldigt sällan loggar in. Men jag följer dig och njuter av dina bilder och rapporter och hoppas du fortsätter med det! Ser mycket fram emot fortsättningen! Ylva |
|
|||
|
|||
![]()
Härligt att du blev så omedelbart förälskad i Hydra!
Tack för alla fina bilder och texter! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fina bilder Sunny! Helt annat Hydra än det man ser på några timmar som "dagturist".
Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg følger deg i tekst og b i l d e r og nyter å "være tibake" på Hydra
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vackert!
![]() Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ser härligt ut
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det verkar vara en riktigt gullig ö!
// KR |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för morgonens vandring i dina fotspår. Du bjöd mig på vackra vyer!
Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Underbara bilder Sunny!
![]() Det ser mycket grönare ut än när vi har varit där. Måste ha regnat i höst så att gräset slagit ut på nytt. Mycket vackrare nu än på sommaren. Kul att se! |
|
||||
|
||||
![]()
Ser superhärligt ut, förstår att du njuter. Så fint att vädret är så bra att du kan njuta av solen, vandra och bada. Hoppas att det fortsätter så även om det redan är i mitten av oktober. Tack för rapport med fina bilder, man blir glad när man ser dem!
![]() Fortsätt njut! / Anne ![]() |
![]() |
|
|