Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-06-11, 17:50
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Skiathos

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Oh my god..hur kan detta vara tillåtet att beskåda så nära!! Jetströmmarna var enorma Packboxen på vår vespa flög upp. Otroligt stark upplevelse.
Läste nyligen om en turist som flög i backen och skadade sig lindrigt när han överraskades av jetströmmarna.

Håller med om att det är konstigt att folk får stå så nära plattan.
Svara med citat
Gammal 2018-06-10, 16:45
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Luskat lite på nätet och hittade info om att i förrgår var Stones i Koukounari på Hotel Skiathos Plaza och roade sig!!!
Oj då. Där skulle jag ha velat vara!
Svara med citat
Gammal 2018-06-05, 18:24
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
MEN där var vi med om nåt som inte hänt innan. Vi blev ihopklämda med ett annat par och väl framme skulle vi betala 15€/par!! Inget snack om att dela på priset. Bara att betala och inte se glad ut😕
Tidigare var ju detta helt normalt, om taxin inte blev full så fylldes den med mera folk. Ibland försökte okända dela en taxi och om detta upptäcktes tog chaffisen ändå fullt betalt av båda gängen. De hade ju försökt fuska sig till att dela på taxin.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2018-06-05, 23:51
Faestis Faestis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jo då nog har jag varit med om några ggr att det knökas in folk i en taxi o varje sällskap får bet fullt pris. Det har skett från flygplatser & hamnar och en gång från Thira på Santorini. Är det mycket turister och dålig tillgång på bilar kan det vara värt att tränga ihop sig i samma bil o bet fullt pris för att komma dit man vill tycker jag. Men visst helt ok är det ju egentligen inte....
En Kleftiko låter helt underbart!!! Vintermat för grekerna har jag hört? Lamb kleftiko ah.... så gott!!
Fortsätt njut!!
Svara med citat
Gammal 2018-06-07, 17:14
xixis avatar
xixi xixi är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Vi ska tillbaka till Skiathos efter 5 år. Jag älskar Skiathos! Förut var jag där i princip varje år. Så nu var det på tiden.

Aha, kostar det 15 euro från flygplatsen. Apollo tar 750 kr för transfer av tre vuxna och två barn - farmor ska med . Känns i alla fall som om att taxichaffisarna försöker göra sig en hacka under sommaren. Undrar vad de arbetar med på vintern...

Och ja, kleftiko, vita bönor etc är vintermat. Pastitio, fasolakia (gröna bönor) och sånt som greker tycker är lite lättare är sommarmat.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:16.