Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal idag, 14:46
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Pigadia med make och son

För att glida lite snyggt ifrån Karpathos men förvisso inte ämnet. En kul liten stund uppdagades då vi återvände till vår nya favorit-ö Lesvos i fjol. Strax intill den oerhört trivsamma lilla staden Plomari (ja, ouzons huvudstad) ligger byn Agios Isisdoros med sin strand i världsklass. Där finns en taverna, Sunset som vi besökte förra gången, dvs. 2007. Självklart ville vi återse både byn och tavernan så vi stegade in där och tittade runt lite för att försöka få tillbaka minnesbilderna. Vi satte oss och försökte medvetet se upptagna ut med menyerna tills servitören vi ville träffa, skulle stanna till intill oss.

Honom hade vi pratat mycket med den kvällen 2007 och även fått se hans lilla "vinkällare", ett skrubb-liknande utrymme med c:a 1,5 meter i takhöjd. Så dyker han upp, verkar stressad men vi ville absolut ställa frågan: "do you think you remember us"? Det dröjde inte 3 sekunder ens, innan HAN säger: "I think we have meat before, haven´t we"? Med det lite typiska dumstolta beteendet man (dvs. jag) kan ha ibland, ivrigt förväntandes en otrolig reaktion så kan man lugnt säga att det var just detta igenkännande de är så otroliga på som han visade upp, helt coolt.

Numera var han högsta hönset på tavernan, vinkällaren var kvar och den hade jag inget intresse av att se igen (jag sa det inte till honom). Han var lite stressad, tog vår beställning och jobbade vidare med sitt. Vi pratade lite till senare, när vi skulle lämna och återvända till hotellet i Plomari. Det räckte, vi var igenkända och kan tänka oss ett besök igen vilket år som helst.

/ Hasse
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:29.