![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Zucchini i alla former.....och kleftiko!
Måste jag välja en, vilket är ursvårt så blir det den senare! Lissi - som fått en favorit till , CarinaN:s grekiska lammgryta ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Räkor i tomatsås och feta MÅSTE jag bara äta varje gång jag besöker Grekland! Och så det goda brödet med seg skorpa som man doppar i såsen...
Nu börjar snålvattnet att rinna över tangentbordet ![]() Ivi |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har vi fått in följande favoriträtter:
Grillad killing Kleftiko Stifado Skordalia Garides saganaki Friterad zuccini med skordalia Gyros Souvlaki Sofrito Xirino me Selino Dolmades Jag hoppas på fler förslag innan omröstningen börjar. |
|
|||
|
|||
![]()
Arnaki giuvetsi, lammkött med pasta i tomatsås!! Eller varför inte något så enkelt som Fasolakia (brytbönor i tomatsås) en maträtt vi äter väldigt ofta.
Agda |
|
|||
|
|||
![]()
Oh fasolakia glömde jag MUMS!!!
Yvonne |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Når jeg kjenner lukten av den kanelduftende Stifadoen foran meg på bordet, da vet jeg at jeg er i Hellas. Når jeg har laget Stifadoen hjemme og lukker øynene, da er jeg nesten i Hellas....
Sigrun |
|
|||
|
|||
![]()
Hör inte direkt hit men själv åt jag en vildsvins-stifado i helgen.
Kan bara säga mums. Fast gaser i magen av löken är inte en så rolig biverkning, helst om man inte e hemma. ![]() Katerina Senast redigerad av inkfish den 2007-01-17 klockan 19:58. Anledning: långt citat |
|
||||
|
||||
![]()
Grekisk sallad tycker jag måste vara med, det är det mest grekiska man kan äta i mitt tycke! Äter alltid en sådan, en tzatziki och dricker en flaska Retsina första lunchen på semestern.
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]()
Det är ju inte lätt att bara välja ut en favorit när man har massor......
Men om jag ska ska ta en så är favoriten för stunden bougiourdi. /Tomas E |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Tomas E;71156]Men om jag ska ska ta en så är favoriten för stunden bougiourdi.
Vad är detta?? Camilla |
|
|||
|
|||
![]()
[quote=Frappe;71176]
Citat:
Katerina |
|
||||
|
||||
![]()
Nix, detta är grekiskt och jag har ätit det massor med gånger på Skiathos,
fetaost i ugn med tomat,peperoni och kryddor. Supergott. Fick ett bra recept av min grekiska kompis, kan mailas till den som är intresserad /Tomas E |
|
||||
|
||||
![]()
Allra bäst tycker jag om Briam!
![]() //Stina |
|
|||
|
|||
![]()
Instämmer,bland det bästa jag ätit i Grekland är Briam på Itanos Tavern,en gammal familjerestaurang i Agios Nicolaous på Kreta,man fick gå in i köket och välja.Mums mums
![]() ![]() bjorn |
|
|||
|
|||
![]()
Här kommer en till favvorätt, kolokithópita (pita med zuccini)
Yvonne |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
...med russin och valnötter ![]() Katerina |
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Varför inte nåt så anspråklöst som Gigantes!(?)
![]() |
![]() |
|
|