![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sunny |
|
|||
|
|||
![]()
TACK.. allihopa för Era GLADA tillrop!!..
![]() Sunny ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jaha! OK! Fast det heter Evangelismos! Jag är en förvirrad tant,ursäkta!
|
|
||||
|
||||
![]()
Otroligt... Jag är stum över din energi..
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Härligt ! Jag är stum av beundran!
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Ja ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - men... er du h e l t sikker på at det ikke finnes en annen vandring til Stavros ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Helt fantastiskt!
![]() ![]() Stort grattis! ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Hade ju suttit fint med en medalj.. ![]() Däremot var det en väldigt vacker vandring!! Sunny(som precis har vaknat upp till en solig morgon i Katapola).. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Häftigt Sunny! 😃
|
|
|||
|
|||
![]()
Roligt att läsa om dina vandringar, synd att vi inte varit på samma ö, vi skulle vandra bra tillsammans. Kom hem från Tilos igår, känns bra att nästa resa dit är bokad i september. Men angående orm så ser jag ofta orm i Grekland. Nu på Tilos har jag sett orm alla dagar utom en, har vandrat varje dag i 14 dagar. På Skopelos ser vi också mycket orm.
De jag såg nu på Tilos är jättelånga och svarta, ofarliga sa en ormexpert som jag träffade. Men de är otroligt äckliga. Fotade en som slingrade sig upp för en klippvägg, men vet inte hur jag lägger ut foto här. Mvh ElisabethK |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, det hade varit skoj om vi hade varit på samma ö någongång, du verkar ju gilla att vandra lika mycket som jag!!..
![]() Angående ormar i Grekland så har jag alltid vetat att de finns, MEN att det är sällsynt att man får se några, på Tilos verkar det ju krylla av dem... usch...så obehagligt! Stora med säger du!! Du kan ju ladda ner bilder i ett album på din profilsida, sen hur man gör för att lägga in bilder i ett inlägg står bra beskrivit på forumets startsida, kolla där!! Sunny (från ett hett och soligt Amorgos).. ![]() PS. Under rubriken - Ordet är fritt och sen klickar du in på "om forumet". |
|
|||
|
|||
![]()
Måndag 9 juni
Idag kände jag för att kasta mig i det STORA BLÅ. sååå skönt efter den lyckade vandringen igår!! Gick till min lilla strand (som jag börjat kalla den) för det är aldrig någon annan där! Soligt och riktigt varmt redan tidigt på morgonen, strosade längs hamnen och bort förbi Eleni Hotell och längs kusten! Ljuvligt i havet idag, det blev många dopp i värmen, härligt att ligga och titta på alla segelbåtar som far förbi, även färjan NEL LINES kom in i Katapola -bukten... Efter fyra timmar här var jag nöjd och strosade hemåt till hotellet... Nu har jag inte många dagar kvar i paradiset.. ![]() Sen längtar jag väldigt mycket efter sill och färskpotatis, knäckebröd och annat gott!! Den grekiska maten i all ära, MEN nu börjar jag längta efter det som inte finns här! Sen planerar jag ju för att återvända hit i september och då även ett litet besök på Naxos, ser fram emot det!! 3 månader kan jag nog stå ut till nästa Greklandsresa.. ![]() Avslutade kvällen idag på Capetain Dimos taverna, alldeles ljummet ute ikväll och mycket folk och stämning, härligt!! Gick upp ovanför mitt hotell och fotade Katapola i kvällsljus..riktigt mysigt och vackert!!... Kalinichta!! Sunny(som njuter av den sköna värmen ikväll).. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Sunny för dina rapporter! Jag kommer också att tycka det blir lite trist när du åker hem
![]() Maria |
|
|||
|
|||
![]()
Du kommer hem till värmen! Nu kl 22.11 så visar termometern på 23.9 grader här i Kalmar. I morgon ska det bli upp emot 30 grader! SANSLÖST! Något känns fel
![]() Njut Dina sista dagar! Själv har jag packat lilla väskan. Jobbar hela dagen i morgon och åker till Tilos kl 6 på onsdag morgon..Från KALMAR ![]() Lissi - som tror det är svalare på Tilos ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Känns fint att Ni uppskattat mina rapporter, så här i efterhand fattar jag inte hur jag igentligen orkat att skriva varje dag sen den 4 maj, otroligt!!..
![]() Men det känns bra att ha något att blicka tillbaka på i vinter när längtan kommer att bli så stor!!.. ![]() Låter bra Lissi att det är så varmt och skönt i Sverige och ha en riktigt fin tid på Tilos sen!! Sunny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hoppas du hinner med ett dopp i Agia Anna också innan du åker hem! På Kreta finns knäckebröd att köpa, men sill får jag "importera"! ![]() Jag kommer att sakna dina rapporter! Ha det underbart dina sista dagar, är övertygad om att du är tillbaka i september! Yanna |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ha det underbart på Tilos, Lissi! Du är en riktig Passionär!!! "Kalla mig inte pensionär, kalla mig passionär, för det är då jag ska leva ut mina passioner!" ![]() Yanna - passionär |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för alla dina rapporter Sunny! Tänk att det snart gått sex veckor. Det har varit trevligt att fått följa dig på din resa. Snart är det min tur, men får nöja mig med 17 dagar. Inte helt fel det heller!
![]() Ha det fortsatt bra! Katitzi ![]() |
![]() |
|
|