Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2007-07-19, 16:11
Eleutheras avatar
Eleuthera Eleuthera är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Inlägg: 31
Standard Sv: Pruta!!!!!!

Tycker om det du skriver Peter självklart ska båda parter vara nöjda och alla som känner till ordet "marginaler" vet ju att en uthyrar kan göra en heldel på priset.
Det handlar bara om att komma överens sedan vad priset slutar på är en annan del av det hela.
Sedan vill jag ändå ge ett lite "Vagabond Tips" vill du ha så låg boende kostnad som möjligt så försök att hyra rum där det inte är nybyggt anledningen är att dom sitter inte på nyproduktions kostnader därmed större marginaler. Bara ett litet tips från en Prutare

Eleuthera
Svara med citat
  #42  
Gammal 2007-07-19, 17:33
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Pruta!!!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Eleuthera Visa inlägg
...vill du ha så låg boende kostnad som möjligt så försök att hyra rum där det inte är nybyggt anledningen är att dom sitter inte på nyproduktions kostnader därmed större marginaler. Bara ett litet tips från en Prutare
Jo, tack för tipset. Fast efter 35 - 40 resor, och ett 25-tal öar, har jag vissa ställen jag besöker regelbundet. Och där vet jag att jag får "rätt" pris direkt. Och att börja pruta då hade varit respektlöst. Det gör jag aldrig. Däremot händer det ibland att jag får betala mindre än vi kom överens om från början! Jag försöker då få betala det första priset, men jag lyckas aldrig... Sådant går inte med en Grek, de blir bara sura då...

Däremot prutar jag oftast när jag hamnar på nya ställen. Och där kan ditt tips komma till nytta... Fast jag försöker undvika nya ställen normalt sett. Främst för att jag tycker de är opersonliga. Men det finns undantag även där! Och då handlar det oftast om att någon jag känner har rekommenderat stället. (Vad vore livet utan undantag... )

Äldre ställen som är hyfsat renoverade passar mig bra. Där det finns lite charm, lite "det" i väggarna... Lyxhotell har jag bott på så mycket i jobbet så det intresserar mig inte. Och absolut inte i Grekland...

Men jag har hört talas om Prutare Grekerna avskyr. Och det är de som kommit överens om priset på rummet och sedan försöker pruta ännu mer när de sedan ska betala! Jag förstår liksom inte hur man ens kan komma på idéen? Har man hyrt rummet så ska man ju också stå för det! Men detta fenomen är tydligen inte helt ovanligt med gäster från Mellanöstern. Märkligt...

Peter
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT