![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hvor i all verden er den kjøpt? Den må da være perfekt for trette føtter...en slik vil jeg gjerne ha, om den ikke veier for mye.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror den är köpt på designtorget. Har sett en nästan identisk där, men den var vit
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så många bra och (o)nödiga saker ni alla har med er. Om jag skulle packa ner allt det jag tycker verkar bra här så skulle min ryggsäck nog bli jättetung. Så det gäller att prioritera.
![]() ![]() Min mest udda saker som alltid är med mig även på resor så är det nog min ametist och minst ett tigeröga. Dessa ligger i myntfacket i min plånbok/ reseplånbok. Inte ett dugg praktiska eller användbara. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Takk, Elisabeth! Ikke merkelig at googlingen ikke førte til resultat, tenk så er dette i realiteten et oppblåsbart fotbad. Takk for lenken! Slett ikke 'udda', dette behøves selv om det absolutt ikke finnes høyhælte sko i bagasjen (det var før i tiden, i yngre dager rettere sagt). 'Ispigger' sier forøvrig min venninne at stiletthæler fungerer absolutt bra som. Men det er vel stort sett ikke aktuelt i Hellas. På late kvelder, når jeg ombestemmer meg og ikke gidder å innta middagen på taverna og blir sittende med en god bok og vin på balkongen etter en dusj, da er denne vaskemaskinen/fotbadet perfekt! Etter først kanskje å ha spist litt selvkokt pasta, enkelt og raskt - med tomat, hvitløk, pesto og/eller parmesan. Pesto og parmesan er vel ikke 'udda' å ta med.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det mest udda vi har tagit med oss är en elektrisk bordsfläkt. Som vi packade i ryggsäcken!! Resan gick till Korfu/Paxos och det skulle vara värnebölja i Grekland. Det regnade (juli) på Paxos och det slutade med att jag fick köpa en varm tröja. Aldrig mera..... släpa på något dyligt.. Bättre med Claes Olssons lilla batteridrivna fläkt. En sak till som inte tar någon plats, en plastosthyvel, den har blivit oumbärlig som vattenkokaren! /Britt-Marie/ |
|
|||
|
|||
![]()
Rikskupongerna är klart bäst!!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja den var bra, bara att komma på tanken att man haft med dem
![]() Fast säkert inte helt ovanligt, rensar man inte plånboken innan man åker, då har man med sig mycket, i Grekland, oanvändbart ![]() // Helén som ser att många grejer som jag ser som självklara upplevs som udda av andra, vilken tur att man får packa själv ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Den väger inte mycket, och den tar lite plats.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Semesterförlängare var bäst! Särskilt idag, första dagen efter semestern. Skall kanske testa i matsalen om en liten stund - får jag mer semester då?
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
..semesterförlängare???? Har jag missat något fast jag läst tråden noga... ![]() Jag vill nämligen ha en sån nu då semestern är på sista versen! Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén |
|
|||
|
|||
![]()
AJ!! Det kom så mycket annonser efter första delen så jag trodde tråden om vattenflaskorna var slut
![]() Ja det sista tricket skulle man alltså gjort på torget i Karystos sista kvällen då det var massor av familjer där och njöt.....fast då hade vi väl sen fått byta semesteravslutningsort..... ![]() Lissi - som just ser att euron står i 10.34, bara en krona kvar till förra årets sommarnivå. |
|
|||
|
|||
![]() Holder det ikke med en universalpropp da? |
|
||||
|
||||
![]()
Inte alltid. Extra plus för att den är bärbar, man kan tvätta på balkongen och se solnedgången samtidigt.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Å da så!?!?!?!? |
|
|||
|
|||
![]()
Många roliga saker att läsa... Jag inser att jag inte är värst... Jag tänker på rikskupongerna och kanelbulle
![]() Vi hade med oss följande: Pressbryggare (användes varje dag och gott va det), brödrost (även denna flitigt använd, inköpt för 100 kr på Jula i Hyllinge så Dimitri är en brödrost rikare ![]() Vi hade med oss flaskkylare som höll vattenflaskorna kalla lite längre (inte gott att dricka vatten som blivit uppvärmda i solen). Flaskkylaren köptes på 7-eleven i Köpenhamn. Dessa kommer att användas till nästa år men det skall tilläggas att dessa flaskkylare inte rymmer de grekiska småflaskorna utan formen på flaskan måste vara typ ramlösa-flaska. |
|
||||
|
||||
![]()
Har nogsamt läst och begrundat medhavda udda utensilier.
Får jag då kanske drista mig att komplettera med våra udda prylar... Servetter Kopparantenn Kortvågsradio Digital termometer Diskpropp av universalmodell Istärningspåsar Korkskruv Piprensare Disktrasa Eltejp Gängtejp Torkat renkött Buntremmar Reseaskkopp Snapsextrakt, Angostura och Dansk akvavit Plastkil för altandörr och vippande tavernabord Leatherman universalverktyg En rulle galvaniserad järntråd Allt ovan uppräknat ingår alltid i packningen vid varje resa till Övärlden Arne |
![]() |
|
|