![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Generalstrejk i Grekland morgon, hela dagen.
Flyget kl. 07.15 till Rodos fr. Helsingfors avgår först på kvällen i morgon kl. 22.0 Strejken kommer säkert att fortsätta ...men vet hur länge. |
|
|||
|
|||
![]()
Så himla tråkigt för er som drabbas! Maktlös är man och förbannad blir man
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag fick mejl från Lissi igår, då satt hon på Sea Jet 2 på väg till Tinos. Allt hade gått bra. Nu sitter hon säkert och njuter av bra väder och frukost i Nikolettas trädgård.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() En kompis är på Skopelos och ska åka hem på lördag. Han reser på egen hand och är ovan vid att resa. Jag skrev noggranna anteckningar åt honom innan resan så att det skulle bli så smidigt som möjligt. Det här kan jag tyvärr inte hjälpa honom med, och han kommer bli både nervös och arg när han märker att han inte kommer hem. Det kommande helgen är den sista stora reshelgen, många många kommer att drabbas om strejken blir av. Inte bara vi Skandinaver. Nästa år blir nog inget bra turistår för Grekland. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Känns retligt eftersom jag kunde rest vilken dag som helst annars...men nu valde jag söndagen för söndagar är den enda dag nu i eftersäsong som snabbåten går till Tinos kl 14.45 från Rafina och jag såg chansen till en extra kväll på Tinos.. Vi hade börjat planera rutten Rhodos -Tilos-Nissyros - Kos nästa sommar men vi avstår nog....Väljer rundresa i Portugal eller Spanien istället. Lika fint det , men det känns konstigt att inte planera Grekland som man gjort varje år sen 1992! Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det kanske är dags att starta en ny hemsida, en som heter "Dobro Jutro". ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja man kanske får ta en sista mnuten dit nästa vecka istället
![]() Väskan är ju ändå packad... Lissi |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jo, men jag skrev bara kroatiska.
![]() Jag ska hålla örnkoll på den här tråden. Hoppas att någon får veta något. Jag ska höra med någon av mina grekiska vänner om de har hört något. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för det! Hälsa henne från oss.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det betyder "God morgon" på serbokroatiska
//June |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
http://livingingreece.gr/strikes/. Hittade denna länk. Kanske har någon redan publicerat den.
Jag och min dotter reser den 24/9. Ser ut som om vi klarar oss. Hoppas ni andra som snart ska resa kommer iväg. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Kanske inte lita för mycket på den sidan.....bättre hålla sig uppdaterat via nyhets sidor eller nyheter via tv här..............
|
|
||||
|
||||
![]()
Är det någon som vet NÄR på dygnet (klockslag) de tänkt sig börja strejka om de nu gör verklighet av hoten... Är det månne direkt på natten när klockan slår över till 17/9 eller kanske lite "senare" på morgonkvisten... Vid 05.00 som t.ex. taxichaufförerna...? Finns det någon sådan vedertagen "strejk-start-tid"?
![]() MVH en orolig zakka |
|
||||
|
||||
![]()
Om det ska strejkas så börjar strejken vid midnatt om inte annat är sagt men fortfarande ser jag inte att det ska bli strejk
|
|
||||
|
||||
![]()
Jeg skal reise til Korfu søndag. Jeg var i kontakt med apollo på Facebook og spurte om flygelederstreiken, men de har ikke fått informasjon om noen mulig streik. Jeg kommer ikke til å miste noen nattesøvn over dette, lar optimismen råde, og regner med at det vil helst gå bra, på en eller annen måte.....
Som den 100-årige damen sa : Jeg har hatt et langt, langt liv, med mange, mange bekymringer.... men de fleste bekymringene ble det ingenting av... Så den tid, den sorg...... |
![]() |
|
|