![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sarakiniko påminner om månen! Vi var där runt kl. 18 en kväll & då låg solen perfekt! Bergen ser mjuka ut som glass & vissa skiftar i ljusrosa när solen höll på att gå ner. Det är den mest otroliga plats vi någonsin varit på!!!! Det fanns även grottor in i bergen, det var lite små äckligt att gå in där, men spännande....
![]() En båt-tur runt ön (heldag!!) är ett måste om man åker till Milos. Glöm inte heller att se Greklands finaste solnedgång från Plaka!! bara 118 dagar kvar........sen är vi där igen ![]() sarah & filip |
|
|||
|
|||
![]()
Vad ljuvligt! Sarakiniko är en underbar plats och jag sitter och sörjer att jag inte kan åka dit nu i sommar. Har båtluffat fyra år i rad nu och alltid besökt underbara Milos och Sarakiniko, men nu blev jag pappa till en liten pojke för 4 veckor sedan, vilket "hindrar" ny resa i sommar. Så fort den lille pojken är redo drar vi dock ner igen och missar absolut inte Milos och Sarakiniko!
|
|
|||
|
|||
![]()
Visst är Milos underbart!
Glöm inte Papafragas , Eller hålet vi som vi brukar kalla det. Fantastiskt och annorlunda! Simma över till grottan bredvid genom en tunnel, Häftigt! Tsigrado är inte fel det heller. Sandstrand som det krävs krafter att fram för allt ta sig upp från! Och den vackraste stranden som ligger bredvid Tsigrado....Firiplaka. Vill man åka buss så Paleochora! Vackra klippor och går man längre bort på stranden kan man hitta smä varma källor som sipprar mellan tårna. Vad jag längtar......... |
![]() |
|
|