Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2015-03-24, 10:50
ouzakia ouzakia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: från jämtland, bor i norge
Inlägg: 172
Standard Sv: GREKLANDSRESAN

Instämmer med alla här, vilket program !!!
Längesen jag har både skrattat hjärtligt och fått tårar i ögonen när jag sett på tv.
All heder till Takis, personalet och framförallt til pensjonisterna som vågade resa, trots allt. Tufft gjort
Svara med citat
  #62  
Gammal 2015-03-24, 11:20
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: GREKLANDSRESAN

Vi kanske skulle gå samman alla vi som har äldre närstående och göra en gemensam resa. Jag skulle gärna på egen bekostnad åka med som ledsagare även om mina nära är för gamla att vilja åka med! Jag tror att vi skulle kunna få en underbar resa!

Min förre detta make Hans åkte med sin helt blinde och nästan döve farbror till Rethymno år 2000. Mycket fix innan med rullstol, att få rätt boende osv. Farbror Gunnar ville så gärna få bada i havet och uppleva värmen. Han älskade också solen. Han älskade även vin, grekisk mat och ouzo och det fick han så mycket han ville. Det var jobbigt med allt praktiskt för fd maken men en upplevelse att få se glädjen hos farbrodern. Han var SÅ glad att kunna få bada varje dag och satt och njöt av allt på markterassen. Tyvärr fick jag inte ledigt från lärarjobbet i maj så jag kunde inte åka med.

Lissi
Svara med citat
  #63  
Gammal 2015-03-26, 22:29
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 560
Standard Sv: GREKLANDSRESAN

Nu har jag också sett, fällt en tår och skrattat högt. Extra roligt tycker jag det är att det är Umebor som gjort filmen! (Eftersom jag känner dem och är Umebo själv )
Bea
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT