![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fint!
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
När jag kommer hem ska jag lägga in bilder från denna underbara resa. Nu har vi checkat in på alltid lika mysiga Adonis. 19 gr och soldis. Bussen gick inte från flygplatsen när vi lämnat bilen kl 11. halvmara I Aten....så vi tog metron. 5 euro för två glada pensionärer! De insparade pengarna lägger vi flerdubbelt på välgörenhet här
![]() Aten väntar!!! Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Tack Admirala och Anneli för underbara bilder! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja verkligen
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Lissi
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Måndag kväll I Aten.
Sista dagen på denna resa och VILKEN DAG!!! Strålande sol och nu I kväll 15,6 km avklarade I denna fantastiska underbars stad! Vi började dagen med frukost på takterassen. Utsikten mot Akropolis, alltid lika fin. Så gav vi oss iväg på dryga timmen på promenad runt hela Plaka och " flea market". Vi gick också till konstgalleriet Yanni Souvazoglou, som vi älskar och beställde ett konstverk som jag ska hämta I maj. Kl 11 träffade vi Clery Andrioti från Tinos, helt underbart trevligt! Hon var sin lägenhet några dagar innan förberedelserna för öppningen av hotell Altana tar fart på allvar.En lååång fika blev det I Thissio. Jag fick se foton på nya syskonbarnet också, Nikoletas barnbarn.Nu känns det inte alls lika långt tills vi ses på Tinos I oktober. När vi skiljts åt så gick Claes och jag till Keramikos, Gazi och Psirri där vi åt lunch på Orea Pendeli, som har så god mat. Kokta rödbetor, spenatpaj och tomatbollar med youghurt...mums. Vi satt länge I solen! Så fortsatte vi hela fina vägen runt hela Acropolis och tillbaks till hotellet för att packa. Det går snabbt med endast två handbagage ![]() Så nöjda är vi och snart är ju jag tillbaks I alla fall! ![]() Nu hoppas jag att flygresa och framförallt tågresan går bra hem. Sist gjorde det ju inte det...man vet aldrig med tågen... Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för alla dina rapporter Lissi, de har förvisso inte gjort längtan lättare eller mindre
![]() Välkommen hem! Senast redigerad av Thira den 2016-03-22 klockan 07:45. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack så mycket. Hoppas allt går smidigt på hemresan, också tåget!
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Extra kul att ni träffade Clery! |
![]() |
|
|