Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #121  
Gammal 2015-02-16, 19:16
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Haralampos Karatzas analyserar läget inför morgondagen på sin blogg.
Tack för länken, Janne!! Intressant att följa händelseutvecklingen här!!


/ Maggy
  #122  
Gammal 2015-02-16, 19:44
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 951
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Kvällens möte mellan Eurogruppen och Grekland avslutades i förtid. Grekland tycks vilja välja den svåra vägen.

http://hbl.fi/nyheter/2015-02-16/721...tades-i-fortid

/ Anne
  #123  
Gammal 2015-02-16, 20:50
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Danmark
Inlägg: 823
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg

... Grekland tycks vilja välja den svåra vägen...
Hvem det er, som vælger den svære vej, kommer nok an på, hvilken side man ser det fra...
  #124  
Gammal 2015-02-16, 20:52
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Thira, du och många andra här återkommer hela tiden, liksom grekerna, till att åtstramningspaketet är roten till det elände som de nu befinner sig i.
(...)

Nu vill Syriza fortsätta på den vägen - att förbruka resurser som inte finns. Det kan bara sluta i riktig katastrof. Admirala visar en tabell hur dåligt det blivit "pga åtstramningarna". Att nu upphöra med sanering av statsfinanser kommer att innebära att de siffrorna kommer att se långt värre ut för nästa och nästa generation.
Vel, Mark Blyth, professor i politisk økonomi er uenig med deg (men det er jo mulig du vet mer om dette enn ham...):

While it makes sense for anyone, family or firm or even state, to try and reduce its debts in order to grow better, if everybody tries it at the same time it becomes self-defeating. You need income from which to save, so if everybody tries to save at once nobody’s generating any income and therefore the project becomes self-defeating…

The common sense is, well, the more you cut the more you’ll be rewarded. No, I say the more you cut the more debt you end up with. That’s what I mean by being a canard, a trope. it’s one of those common-sensical things that seems to be true but just look at the evidence and you’ll find that the reverse is actually true.

Se hele artikkelen her: http://www.salon.com/2015/02/09/its_...austerity_lie/

For øvrig er det jo først og fremst rente- og avdragsfrihet Syriza ber om, ikke sanering som du skriver.
  #125  
Gammal 2015-02-16, 21:26
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

'Common sense' er jo et individuelt spørsmål og vurdering, - også innen akademia. Alt kommer an på...hva man tror på, hva man har lært, hva man vil ha i gjennom.Ingen eier sannheten. Selv vitenskap er tro.
  #126  
Gammal 2015-02-16, 21:28
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Don´t worry, be happy...

Presis
  #127  
Gammal 2015-02-16, 21:35
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Citat:
Ursprungligen postat av malou Visa inlägg
Selv vitenskap er tro.
Æhh, nei, det er jo akkurat det det ikke er!

Store norske leksikons definisjon av vitenskap:
Vitenskap,
systematisk, metodisk og kritisk undersøkelse, studium eller forskning; fagområde som er gjenstand for slik undersøkelse eller forskning. Vitenskapen stiller krav om fyllestgjørende bevis for eller begrunnelse av de påstander som fremsettes.

Senast redigerad av Admirala den 2015-02-16 klockan 21:51.
  #128  
Gammal 2015-02-16, 21:56
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Kvällens möte mellan Eurogruppen och Grekland avslutades i förtid. Grekland tycks vilja välja den svåra vägen.

http://hbl.fi/nyheter/2015-02-16/721...tades-i-fortid

/ Anne

Syriza og EU-kommisjonen var enige, så kom Dijsselbloom og spolerte det hele:

Varoufakis:

“Prior to Eurogroup Moscovici gave me a draft that Greece would be happy to sign,” Varoufakis said adding that Eurogroup head Jeroen Dijsselbloem withdrew it and made last minute changes.

“Finally I was given another draft to sign, a draft that was unacceptable. We could not sign the program extension.”

State NERIT TV reported that the draft handed out to Varoufakis by the EU Monetary Affairs Commissioner Pierre Moscovici was drafted by the EU Commission and it was an initiative by President Jean-Claude Juncker.

According to other sources, Moscovici’s draft met some of Greece’s requests like “recognizing the humanitarian crisis, extension for 4 months and intermediate program.”

Why did Dijsselbloem take it back? Whose initiative was it to make the changes and present a draft Greece could not possibly agree with as it was even worse than the draft last Wendesday?

http://www.keeptalkinggreece.com/201...d-have-signed/
  #129  
Gammal 2015-02-16, 22:13
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Vel, Mark Blyth, professor i politisk økonomi er uenig med deg (men det er jo mulig du vet mer om dette enn ham...):
Istället för att länka till ekonomer med alternativ syn på detta (jag kan lätt hitta mängder av nationalekonomer till stöd för min åsikt) vore det intressant att höra vad du anser är vägen framåt för Grekland. Om du menar att landet ska spendera sig ur krisen, varifrån ska de pengarna komma? Och hur ska de sedan betalas tillbaka?


Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
For øvrig er det jo først og fremst rente- og avdragsfrihet Syriza ber om, ikke sanering som du skriver.
Jag antar att avdragsfrihet betyder amorteringsfrihet på svenska?
De kommer nog att få längre löptider på sina lån, kanske också lägre räntor. Jag har inte skrivit att Syriza ber om sanering.

Lars
  #130  
Gammal 2015-02-16, 22:39
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Æhh, nei, det er jo akkurat det det ikke er!

Store norske leksikons definisjon av vitenskap:
Vitenskap,
systematisk, metodisk og kritisk undersøkelse, studium eller forskning; fagområde som er gjenstand for slik undersøkelse eller forskning. Vitenskapen stiller krav om fyllestgjørende bevis for eller begrunnelse av de påstander som fremsettes.


Hm.. de som bestemmer leksikons definisjoner befinner seg ikke nødvendigvis i korridorene der det forskes . Det regnes som 'ufint', men en konklusjon k a n skrives før drøfting og presentasjon. Menneskelig å ville ha gjennomslag for s i n teori/tro.
  #131  
Gammal 2015-02-17, 00:54
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Thira, du och många andra här återkommer hela tiden, liksom grekerna, till att åtstramningspaketet är roten till det elände som de nu befinner sig i.

En mer riktig beskrivning är att besparingarna är en besk medicin som tas för att bekämpa en sjukdom. Symptom på sjukdomen är misskötta statsfinanser under många många år. Men den underliggande sjukdomen handlar att man förbrukar mer resurser än landet skapar.

Så här ser BNP per capita ut för några länder:

Lettland: 12185 (i dollar 2014)
Grekland: 27528
Tyskland: 44973
Sverige: 60815
Norge: 92376

Förenklat kan man säga att det är ett mått på hur mycket välstånd/välfärd ett land skapar åt varje medborgare. Vad Grekland gjort under en mängd av år är att försöka låna sig till en standard lik Sveriges eller Tysklands trots att man bara skapar resurser för hälften. Lånat eller mer riktigt uttryckt; förra och nuvarande generation har stulit resurser från barn och barnbarn. Det är nämligen de som måste betala genom att nu och i framtiden svälja den beska medicinen.

Nu vill Syriza fortsätta på den vägen - att förbruka resurser som inte finns. Det kan bara sluta i riktig katastrof. Admirala visar en tabell hur dåligt det blivit "pga åtstramningarna". Att nu upphöra med sanering av statsfinanser kommer att innebära att de siffrorna kommer att se långt värre ut för nästa och nästa generation.
Orsakerna som lett fram till dagens situation i Grekland är många och jag menar att man egentligen måste se allt i sitt stora sammanhang för att få en helhetsbild och förklaring. D.v.s Greklandskrisen i eurokrisen förvärrades av den globala finanskrisen som samtidigt pågick.

Men om vi nu, trots det, återgår till Grekland specifikt.
Du nämner lånen här. När landet tog lån för att klara krisen till en början så lade Grekland makten i sina långivares händer. När dessa sedan inte trodde att Grekland skulle kunna betala tillbaka, höjdes räntorna på desamma. För att kunna betala de höjda räntorna togs nya lån osv. Du får det att låta som om Grekland tog pengarna och festade upp dem. Det var alltså inte fallet, de hade inte mycket val då räntorna höjdes.

Våren 2012 låg den grekiska statsräntan på nästan 50% (om jag inte missminner mig)

En del av skulden omförhandlades och 2014 hade räntan fallit väsentligt. Men det senaste halvåret har den fördubblats pga den höga arbetslösheten och växande missnöje med politiken. Att vara Grekland har alltså blivit betydligt dyrare igen mycket just p.g.a åtstramningspaketens krav på nedskärningar inom offentlig sektor, att det ska bli lättare att säga upp arbetskraft etc.
Greklands budgetsanering har, i stort sett, handlat om sociala nedskärningar (det är det som blivit av det i praktiken) framför allt det femte sparpaketet (det som verkställdes 2012) har bidragit till kraftiga försämringar i den sociala välfärden. Det hela blir väldigt motsägelsefullt när åtstramningspaketen gör det dyrare att vara Grekland.

Syriza vill återanställa många av de som blivit av med jobbet i den offentliga sektorn. För att få pengar till detta så vill de inte låna mer utan de önskar få skjuta på en del av ränteinbetalningarna tills dess att landet är på fötter igen och för att uppnå detta vill de bl.a öka tillväxten. De vill även ta itu med de sociala nedskärningarna, öka minimilönen samt beskatta även höginkomsttagarna och stoppa kapitalflykten ut ur landet. De har sagt sig vara villiga att som kompromiss genomföra den förra regeringens åtstramningspaket till 70%. De kan tänka sig att sälja ut några landområden, låta vissa privatiseringar fortsätta (den av Pireus t.ex). Och från början sa de sig inte gå med på detta, de är alltså inte oresonliga eller kompromisslösa som media ofta gör gällande.

Allt detta sammantaget handlar ju inte om att vilja leva över sina tillgångar (så som du skriver Laero) utan om att vilja ta tag i landets svåra situation från grunden och i längden kunna betala av sina skulder.

Åtstramningspaketen har kostat mycket pengar och jag har svårt att förstå hur ytterligare uppsägningar och besparingar på den redan hårt drabbade delen av befolkningen skulle kunna gynna Greklands ekonomi.Sociala utanförskap, arbetslöshet osv kostar mkt pengar

Senast redigerad av Thira den 2015-02-17 klockan 01:50.
  #132  
Gammal 2015-02-17, 09:18
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Att nu upphöra med sanering av statsfinanser kommer att innebära att de siffrorna kommer att se långt värre ut för nästa och nästa generation.
Leste du hele artikkelen?

Du ber om MIN løsning, hvorfor det? Jeg har da ikke studert økonomi, og iallfall ikke økonomi på dette nivået, hvordan kan jeg komme med noe løsningsforslag? Det forbauser meg at det er så enkelt for noen her å bombastisk mene så mye om krisen i Hellas, som er så kompleks at selv de lærde strider. Men min løsning er altså interresant? Ikke Varoufakis og Tsipras sin løsning? Er de for venstrevidde? Vet de ikke nok om Hellas? En professor i økonomisk politikk avfeies, en professor som har skrevet bok om om nettopp nøysomhetsprogrammet (Austerity: The History of a Dangerous Idea). Hvis du finner en artikkel som motbeviser det Blyth sier i intervjuet eller boka, så kom med den! I så kompliserte spørsmål som dette leser jeg alt jeg kommer over, og så lander jeg på det jeg synes høres mest fornuftig ut.

Faktum er at svært mange grekere lider. (Og jeg ser en skremmende mangel på empati i forhold til det.) De har stemt fram Syriza, grekerne ønsker deres politikk.
Faktum er at svært mange forskere, økonomer o.l. lenge har påpekt at nøysomhetslinjen ikke fører noe godt med seg i Hellas. De påpeker at det som bl.a. trengs i Hellas, både av økonomiske og humanitære grunner, er å få folk i arbeid, en styrking av kjøpekraften, en økonomi som vokser, og det vil ikke skje på mange år om nøysomhetslinjen fortsetter. Jeg velger å stole på dem som sier det. Kan de ta feil? Javisst, akkurat som alle andre som uttaler seg kan de det. Men for meg høres deres argumenter riktigere ut enn motpartens.

Malou, jeg blir ganske målløs av det du skriver. Les deg opp på den vitenskapelige metode, og dersom du vet om en metode som gir sikrere svar, tror jeg nok du får en Nobelpris neste år

Senast redigerad av Admirala den 2015-02-17 klockan 09:23.
  #133  
Gammal 2015-02-17, 10:38
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Politikken og innstramningstiltakene de siste årene har jo ikke hjulpet det greske folket. Selv om Tsipras og Varoufakis kan virke i overkant dristige i forhandlingene , må de jo åpenbart ha en sterk overbevisning om at de skal klare å snu utviklingen. Og en langsiktig plan, tror jeg. Med et så nedkjørt og skakkjørt land virker det urimelig om de ikke gis mer t i d for reforhandling. I motsatt fall blir det jo trolig 'mer av det samme som ikke virker' . De kunne jo glatt hoppet inn i den 'politikerrollen' forgjengerne har vært så forhatt for, uten å gripe fatt i den sosiale krisen, korrupsjon, skatteproblemer - og latt kameraderi-systemet seile sin egen sjø.


Admirala - nei verken evnene eller ambisjonsnivået tilsier streben etter Nobelpris . Jeg bare kommer med noen tanker og meninger og funderinger; det er vel høyt nok under taket her for forskjellighet .

Senast redigerad av malou den 2015-02-17 klockan 10:43.
  #134  
Gammal 2015-02-17, 14:47
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Du ber om MIN løsning, hvorfor det?
Helt enkelt därför att jag tycker det är intressantare att, på ett forum som detta, ta del av vad ni andra har bildat er för uppfattning om Greklands möjligheter med Syrizaregeringen. Att bara slänga länkar med åsikter från professorer och proffstyckare, ur olika läger, på varandra intresserar mig föga. Vi lever i demokratier där vi har rätt att ha åsikter och att framföra dessa utan att vara elit eller ha 100-tals universitetspoäng. Vill jag läsa debattartiklar om Greklands problem (och det vill jag) så hittar jag dem utan att gå omvägen om Kalimeras forum.

Men eftersom du tydligen underkänner åsikter från en "vanlig dödlig" så kan jag också bidra med ett citat (hämtat från Svd näringsliv 16/2).

I en tysk radiointervju förklarade Tysklands finansminister Wolfgang Schäuble bara timmar före möter att han ”tycker synd om grekerna”.
– De har valt en regering som för närvarande beter sig tämligen oansvarigt, sa Schäuble och efterlyste ett konkret program för tillväxt och stärkt konkurrenskraft.
– Grekland var på god väg innan den nya regeringen tog över och förklarade att den inte längre ville fortsätta på den vägen. I stället skäller de nu ut alla som hjälpt dem under de senaste åren, fräste den tyska finansministern.

(Jag är medveten om att Schäuble kanske är den mest avskydde personen i Grekland och att han inte har nån större fanclub på kalimera heller. Men en sak är säker; man är ingen nationalekonomisk duvunge om man blir finansminister i Europas största ekonomi. Oavsett vad man tycker om honom är hans åsikter relevanta iom att han är med i gänget som bestämmer)

Sen Admirala, en grej till. Du tillskriver mig att sakna/mangle empati. Lägg ner den debattmetoden. Du har ingen aning om vad jag har för förhållande till Grekland och grekerna. Den misär Syriza kan ställa till med om de driver fram ett euro-utträde och statsbankrutt i detta läge oroar mig ärligt.
  #135  
Gammal 2015-02-17, 16:11
våga våga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 322
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Helt enkelt därför att jag tycker det är intressantare att, på ett forum som detta, ta del av vad ni andra har bildat er för uppfattning om Greklands möjligheter med Syrizaregeringen. Att bara slänga länkar med åsikter från professorer och proffstyckare, ur olika läger, på varandra intresserar mig föga. ... Vill jag läsa debattartiklar om Greklands problem (och det vill jag) så hittar jag dem utan att gå omvägen om Kalimeras forum.
Jag håller inte alls med dig, jag tycker att denna forumtråd har varit, och är, en av de mer intressanta jag har stött på i forumet! Det tycker jag dels för att inläggen färgas av ett stort engagemang för Grekland och de svårigheter det grekiska folket har haft, och har, med krisen och dels för alla intressanta länkar till ytterligare synpunkter och information. Jag har fått möjlighet att upptäcka synpunker som jag inte skulle ha stött på annars, synpunkter som ibland går tvärs emot varandra. Det gör tråden rik och intressant för mig!

Personligen är jag avvaktande optimistisk i min tro på att det ska bli en positiv förändring för Grekland med Syrizaregeringen, och gläds åt kommentarer från grekiska vänner på plats typ:
"- Something positive is happening here, people are changing..."
Det jag ser och hör från vännerna är att de rätar lite på ryggarna, försiktigt känner ett visst hopp och med viss rädsla håller tummarna för att det ska bli en aning lättare att leva i Grekland för de som har haft det svårast.

Jag uppskattar också politiker som kommer ut från jobbiga möten/förhandlingar med positiva kommentarer och leenden i stället för bistra, sammanbitna miner, politiker som säger att de visserligen inte har kommit överens om en lösning än men att det nog ska gå att komma överens till slut.

Eftersom jag gilla länkar till olika "tyckare" kommer här en artikel till, denna gång från Australien:
https://newmatilda.com/2015/01/31/gr...ing-government

Våga
  #136  
Gammal 2015-02-17, 16:50
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Jag har generellt sett väldigt lite intresse för politik, både inrikes och större världsliga händelser. Kanske "ska" man ha ett större intresse men jag finner inte att min tillvaro skulle bli annorlunda om jag brydde mig lite mer.


Klart är dock att vad jag har kunnat förstå av den grekiska krisen så ser det ju onekligen inte speciellt bra ut, oavsett vad som kommer att hända. Jag har skummat igenom några artiklar i dagspressen, jag är inte totalt negativ till att ta del av fakta. Jag är intresserad av Grekland som land, inte nödvändigtvis vilken politik de bedriver, har bedrivit historiskt sett eller vad de tänker göra av deras egen situation inom kort.


Den här tråden tenderar att snart handla om pajkastning, vem som gör den bästa tolkningen eller skickar den mest intressanta länken eller vem som skulle anse sig ha mest empati eller inte? Jag ser att någon eller några möjligtvis har mer sunda åsikter än andra, jag tänker inte delta i den av mig förmodade pajkastingen genom att "peka ut" någon, berömma eller fördöma.


Grekland kommer att få det ännu tuffare i framtiden, snart, "sen", i framtiden, för generationer framöver, who knows? Vem som anser sig ha de bästa åsikterna i den här tråden eller i andra trådar, enligt mina teorier nyss beskrivna, är det verkligen det viktigaste att strida om???


Min egen "medicin" är fortfarande, har alltid varit och kommer alltid att vara att resa till Grekland och spendera de pengar man har råd med som privatperson. Det hjälper mer än åsikter åt ena eller andra hållet framför datorn.




/Hasse

Senast redigerad av Hasse den 2015-02-17 klockan 16:57.
  #137  
Gammal 2015-02-17, 18:40
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
Jag har generellt sett väldigt lite intresse för politik, både inrikes och större världsliga händelser. Kanske "ska" man ha ett större intresse men jag finner inte att min tillvaro skulle bli annorlunda om jag brydde mig lite mer.


Klart är dock att vad jag har kunnat förstå av den grekiska krisen så ser det ju onekligen inte speciellt bra ut, oavsett vad som kommer att hända. Jag har skummat igenom några artiklar i dagspressen, jag är inte totalt negativ till att ta del av fakta. Jag är intresserad av Grekland som land, inte nödvändigtvis vilken politik de bedriver, har bedrivit historiskt sett eller vad de tänker göra av deras egen situation inom kort.


Min egen "medicin" är fortfarande, har alltid varit och kommer alltid att vara att resa till Grekland och spendera de pengar man har råd med som privatperson. Det hjälper mer än åsikter åt ena eller andra hållet framför datorn.




/Hasse
..

Sunny, som är totalt ointresserad av politik och det gäller både här hemma och utrikes, så jag kommer inte att ge mig in i "pajkastningen"....
  #138  
Gammal 2015-02-17, 19:29
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
..

Sunny, som är totalt ointresserad av politik och det gäller både här hemma och utrikes..
Jag tror dig inte riktigt
Hur det ska gå för Grekland, intresserar dig nog, och det är politik om nått.
  #139  
Gammal 2015-02-17, 19:44
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Jag tror dig inte riktigt
Hur det ska gå för Grekland, intresserar dig nog, och det är politik om nått.
Självklart hoppas jag på det bästa för Grekland.. det gör nog vi alla Greklandsälskare men jag har inget större intresse av att diskutera politik!..
  #140  
Gammal 2015-02-17, 19:54
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Syriza - vill gräva gropen djupare

Fortsätt med diskussionen och även jag är jätteglad för alla länkar. Det är verkligen en thriller! Ett högt spel av Syriza med oviss utgång. Men självklart måste en kompromiss till för att lösa detta...eller??

Lissi - intresserad men okunnig ...
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT