Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-26, 08:06
Kastass avatar
Kastas Kastas är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006
Standard Sv: Svensk fotboll

Grattis Göteborg mycke fotboll nu Och grattis Kalmar till segern över Djurgården
Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 10:34
rebase rebase är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Jag instämmer med Kastas.....Det blir många derbyn nästa år
Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 09:30

Jag kan inte låta bli att skriva lite om Blåvitts seger mot Elfborg med 5-2. Det var den bästa match jag sett av Blåvitt på väldigt länge och så många fina mål, HÄRLIGT Grattis Kalmar nu måste Guldet vara Ert
Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 16:17
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av rebase Visa inlägg
Jag kan inte låta bli att skriva lite om Blåvitts seger mot Elfborg med 5-2. Det var den bästa match jag sett av Blåvitt på väldigt länge
Ja, det var det. Synd bara att guldchansen är obefintlig.

Citat:
Grattis Kalmar nu måste Guldet vara Ert
Nu kan ju inte ens Kalmar missa!

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 17:41
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Citat:
Jag kan inte låta bli att skriva lite om Blåvitts seger mot Elfborg med 5-2. Det var den bästa match jag sett av Blåvitt på väldigt länge och så många fina mål, HÄRLIGT Grattis Kalmar nu måste Guldet vara Ert
Som ni märker har Kastas, TobbeS och undertecknad grävt ner oss och vi är inte längre intresserade av fotboll. Hoppades i det längsta att ni blåvita inte skulle kommentera eländet.

Lars
Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 18:03
Charleston Charleston är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Här är ytterligare en Elfsborgare (sen 43 år tillbaka)!

Hade av någon anledning helt missat att det fanns andra här i forumet som älskar teknisk och underhållande fotboll.

Angående matchen i förrgår mot gråvitt/ica, så vann vi faktiskt hemma med 3-0 i våras, dvs 5-5 sammanlagt och vinst pga fler gjorda mål på bortaplan!

Måste trots allt hålla med om att göteborgarna övertygade starkt i söndags. Och gulsvart stod upp bra åtminstone till en början. Första halvan av första halvlek höll mycket hög klass, tycker jag.
Men nog märks det att vi saknar våra två mest kreativa spelare, så här lagom till slutspurten av allsvenskan. Bragdmedalj om det skulle bli guld ändå. Fast man får nog rikta in sej på att hålla andraplatsen, nu när ica har fått upp ångan ordentligt (speciellt som IFE har spöket Gefle borta i sista omgången...)

/Thomas
Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 07:23
Kastass avatar

Ja får nog säga Grattis Kalmar.Sen får vi se hur långt det räcker. Helsingborg verkar ju bli farliga i kampen om 2 platsen. Men mitt hjärta klappar lika hårt nu som för 40 år sedan för mitt Elfsborg..fasen jag gillar deras skysta spel och inte minst fansen som nästan aldrig ställer till det varken före eller efter matcherna..Det är ju trots allt bara fotboll och då tycker jag att man skall kunna gå dit med sina barnbarn utan att vara livrädd för att nu brakar det loss. Ja det var bara lite tankar från mig en kylig morgon -2
Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 10:37

Bra skrivit Kastas.... Man skall, tycker jag, hålla på sitt lag både i med o motgång. Imitt fall är det ju Blåvitt i ungefär 40 år och det har ju varit både upp o ner, som tur är mest upp som det känns nu i alla fall
Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 21:39
Kastass avatar

OJOJ . Ja det verkar som kampen fortsätter men med fördel Kalmar. Men skönt med Elfsborgs seger över Djurgården och min svärson
Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 21:51
laeros avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kastas Visa inlägg
och min svärson
Spelar din svärson i Dif ?
Jag kom precis hem från Borås Arena, riktigt bra första halvlek , lite mer tveksamt i andra.
Kalmar kopplar trots allt greppet med sin 3-1 seger. Nu måste de tappa 4 poäng på 2 matcher om de ska missa guldet.
Men Elfsborg har väl i princip andraplatsen klar.

Lars
Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 22:05
Kastass avatar

Nej laero !! Men han är född Djurgårdare stackaren
Svara med citat
Gammal 2008-11-11, 13:14
laeros avatar

Allsvenskan är färdigspelad och man kan konstatera att MartinIFK startade den här tråden med en väl balanserad prognos efter omgång 14.

Citat:
Ursprungligen postat av martinifk Visa inlägg
...Börjar med att slänga in Allsvenskans nuvarande tabell efter 14 spelade omgångar:

1 Kalmar FF 32
2 Elfsborg 28
3 Helsingborg 25
.......
.......
-------------------
14 Gefle 11
-------------------
15 Ljungskile 10
16 Norrköping 7

Lissis Kalmar fortsätter övertyga och går till synes mot en trevlig höst tillsammans med den främsta utmanaren Elfsborg. Outsiders får väl bli resterande närliggande lag bakom dessa två där Helsingborg på sikt känns farligast monne. Fotboll och åsikter går inte alltid ihop men så ser jag på framtiden i Allsvenskan. Regerande Mästarna från Göteborg får svårt att upprepa fjolårets bedrift dessvärre, för min del.
Besvikelser är hittentills Djurgården och Malmö framförallt, till viss mån även IFK Norrköping som inlett sämre än något annat lag på 2000-talet. De övriga två nykomlingarna Gif Sundsvall och Ljungskile ser ut att tillsammans med Norrköping och Gefle slåss om nytt Allsvenskt kontrakt.
Kalmar FF och IF Elfsborg är 2008 i en division för sig, man har tagit 2,13 respektive 2,10 poäng i snitt. 2,10 poäng i snitt räcker i princip alltid till guld men som guling får man konstatera att Kalmar "tyvärr" var ännu bättre i år. Göteborg och Helsingborg följer men tappade kontakten med guldstriden strax före upploppet.
Efter dessa 4 lag finns i princip inget och därefter följer en radda mittenlag där vi bla hittar Malmö och Stockholmslagen. Att 08-lagen misslyckas gläder ju ett skadeglatt landsorts-hjärta, speciellt lyckat har stockholmsupportrarnas självpåtagna bojkott av bortamatcher varit med en trevligare stämning på och kring arenor som följd .
Men, allvarligt talat, i fortsättningen är det nog viktigt att storstadslagen får till det bättre om inte intresset för allsvenskan ska dala. Ett eller två stockholmslag samt Blåvitt och Malmö bör vara med och slåss om topplaceringar för att publik och mediaintresse ska bestå.
En ny tråd med rubriken Allsvenskan 2009 får väl startas om några månader.

Lars
Svara med citat
Gammal 2008-11-11, 15:27
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Ett eller två stockholmslag samt Blåvitt och Malmö bör vara med och slåss om topplaceringar för att publik och mediaintresse ska bestå.
Lars
..Du glömde ett lag va??

Lissi
Svara med citat
Gammal 2008-11-11, 15:36
laeros avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
..Du glömde ett lag va??

Lissi
Isåfall 2 eller 3, men kontentan av mitt inlägg är att Elfsborg och Kalmar är givna i toppen . Dessutom får gärna andra landsortsklubbar finnas med i leken.
Svara med citat
Gammal 2008-11-11, 15:42

Att upprepa ett guld året efter har väl bara Djurgården lyckats med tidigare så det gör inte Kalmar FF nästa år...men bland topp 3-5 ser vi dem förhoppningsvis.
Elfsborg hade ju 2 av sina bästa spelare borta så lång tid mot slutet , annars hade det kanske sett annorlunda ut. Men NU gläds vi

Lissi
Svara med citat
Gammal 2008-11-11, 18:18
Netwolfs avatar

Citat:
Att upprepa ett guld året efter har väl bara Djurgården lyckats med tidigare
Öhh, vad menar du? Blåvitt tog ju bl a fyra raka på 90-talet.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2008-11-11, 20:38

OJ..det har jag förträngt

Lissi
Svara med citat
Gammal 2008-11-12, 09:52
Netwolfs avatar

Citat:

Lissi
Inte jag, det lever jag på än idag...ljuva tider
Svara med citat
Gammal 2008-11-12, 10:13

Jag också Netwolf. Det glada 90 talet. GULD 1990,91,93,94,95,96 Sedan fick vi vänta till 2007. Undrar hur länge vi behöver vänta nu
Svara med citat
Gammal 2008-11-12, 18:11
laeros avatar

Citat:

Lissi
Ja, nu är du nog lite yr i huvudet av guldfirandet Lissi

Utöver Blåvitt har Malmö FF också flera sviter som mästare. Lag som Norrköping, Helsingborg, och t o m Åtvidaberg tror jag, har minst 2 i följd.

Även Elfsborg har fixat guld två gånger på raken hör och häpna, men det var 1939-1940 och är kanske preskriberat vid det här laget

Lars
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:44.