![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis Göteborg mycke fotboll nu
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag instämmer med Kastas.....Det blir många derbyn nästa år
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag kan inte låta bli att skriva lite om Blåvitts seger mot Elfborg med 5-2. Det var den bästa match jag sett av Blåvitt på väldigt länge och så många fina mål, HÄRLIGT
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu kan ju inte ens Kalmar missa! ![]() ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Lars |
|
|||
|
|||
![]()
Här är ytterligare en Elfsborgare (sen 43 år tillbaka)!
![]() Hade av någon anledning helt missat att det fanns andra här i forumet som älskar teknisk och underhållande fotboll. ![]() Angående matchen i förrgår mot gråvitt/ica, så vann vi faktiskt hemma med 3-0 i våras, dvs 5-5 sammanlagt och vinst pga fler gjorda mål på bortaplan! ![]() ![]() Måste trots allt hålla med om att göteborgarna övertygade starkt i söndags. Och gulsvart stod upp bra åtminstone till en början. Första halvan av första halvlek höll mycket hög klass, tycker jag. Men nog märks det att vi saknar våra två mest kreativa spelare, så här lagom till slutspurten av allsvenskan. Bragdmedalj om det skulle bli guld ändå. Fast man får nog rikta in sej på att hålla andraplatsen, nu när ica har fått upp ångan ordentligt (speciellt som IFE har spöket Gefle borta i sista omgången...) /Thomas |
|
||||
|
||||
![]()
Ja får nog säga Grattis Kalmar.Sen får vi se hur långt det räcker. Helsingborg verkar ju bli farliga i kampen om 2 platsen. Men mitt hjärta klappar lika hårt nu som för 40 år sedan för mitt Elfsborg..fasen jag gillar deras skysta spel och inte minst fansen som nästan aldrig ställer till det varken före eller efter matcherna..Det är ju trots allt bara fotboll och då tycker jag att man skall kunna gå dit med sina barnbarn utan att vara livrädd för att nu brakar det loss. Ja det var bara lite tankar från mig en kylig morgon -2
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Bra skrivit Kastas.... Man skall, tycker jag, hålla på sitt lag både i med o motgång. Imitt fall är det ju Blåvitt i ungefär 40 år och det har ju varit både upp o ner, som tur är mest upp som det känns nu i alla fall
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
OJOJ . Ja det verkar som kampen fortsätter men med fördel Kalmar. Men skönt med Elfsborgs seger över Djurgården och min svärson
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Spelar din svärson i Dif ?
Jag kom precis hem från Borås Arena, riktigt bra första halvlek ![]() Kalmar kopplar trots allt greppet med sin 3-1 seger. Nu måste de tappa 4 poäng på 2 matcher om de ska missa guldet. Men Elfsborg har väl i princip andraplatsen klar. Lars |
|
||||
|
||||
![]()
Nej laero !! Men han är född Djurgårdare stackaren
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Allsvenskan är färdigspelad och man kan konstatera att MartinIFK startade den här tråden med en väl balanserad prognos efter omgång 14.
Citat:
Efter dessa 4 lag finns i princip inget och därefter följer en radda mittenlag där vi bla hittar Malmö och Stockholmslagen. Att 08-lagen misslyckas gläder ju ett skadeglatt landsorts-hjärta, speciellt lyckat har stockholmsupportrarnas självpåtagna bojkott av bortamatcher varit med en trevligare stämning på och kring arenor som följd ![]() Men, allvarligt talat, i fortsättningen är det nog viktigt att storstadslagen får till det bättre om inte intresset för allsvenskan ska dala. Ett eller två stockholmslag samt Blåvitt och Malmö bör vara med och slåss om topplaceringar för att publik och mediaintresse ska bestå. En ny tråd med rubriken Allsvenskan 2009 får väl startas om några månader. Lars |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Isåfall 2 eller 3, men kontentan av mitt inlägg är att Elfsborg och Kalmar är givna i toppen
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Att upprepa ett guld året efter har väl bara Djurgården lyckats med tidigare så det gör inte Kalmar FF nästa år...men bland topp 3-5 ser vi dem förhoppningsvis
![]() Elfsborg hade ju 2 av sina bästa spelare borta så lång tid mot slutet , annars hade det kanske sett annorlunda ut. Men NU gläds vi ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
OJ..det har jag förträngt
![]() ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Inte jag, det lever jag på än idag...ljuva tider
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag också Netwolf. Det glada 90 talet. GULD 1990,91,93,94,95,96
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, nu är du nog lite yr i huvudet av guldfirandet Lissi
![]() Utöver Blåvitt har Malmö FF också flera sviter som mästare. Lag som Norrköping, Helsingborg, och t o m Åtvidaberg tror jag, har minst 2 i följd. Även Elfsborg har fixat guld två gånger på raken hör och häpna, men det var 1939-1940 och är kanske preskriberat vid det här laget ![]() Lars |
![]() |
|
|