![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag hann inte med så mycket ALLSVENSK fotboll under 80-90-talet får jag väl erkänna. Då skjutsade jag ungarna till o från SINA matcher alla lediga helger!
![]() Jag är imponerad över alla lag som legat så i topp under så många år, men då gjorde det ju heller inget att Kalmar vann sitt första guld i år ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Laero: Allsvenskan 2009 kan börja här, 12 omgångar in i säsongen.
Där Mesta Mästarna leder för övrigt... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Visst, blåvitt har imponerat hittills. Men det ska bli ändring i tabellen efter uppehållet när Elfsborg vinner matcherna istället för att spela oavgjort. ![]() Lars |
|
|||
|
|||
![]()
Har en hälsning från brodern min som i skrivandes stund befinner sig på Kreta!!! Och nej, jag avundas honom inte
![]() Min bror arbetar i ÄFF och ja, han håller ju också på dom... ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, för fasen va gött det är!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det är lika roligt att HIF ligger på tredje plats
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har tabellen rättat till sig, IFE i topp
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så här nära inpå starten av Allsvenskan är det ju lämpligt att börja skriva lite i denna gamla hederliga tråd.
![]() Så länge alla drar ett stort sträck över fjolårs-säsongen, förstås. ![]() Och lördagens Supercup... vad är det för skit liksom.. ![]() Hursomhelst börjar vår kära Allsvenska nu på lördag den 13:e, underbart datum då det är ett av mina två turnummer. ![]() Det är dags för årets första match nämligen: Kalmar FF - IFK Göteborg , som får sparka igång den mycket tidiga Allsvenskan iår. ![]() Martinifk som hade hoppats på att matchen skulle spelas i Norrköping, 3mil från hemmet, istället för i Kalmar 27mil från hemmet... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, äntligen drar fotbollen igång. Trots att man inte tror det, när man tittar ut genom fönstret. Vi börjar självklart med att hämta in tre poäng mot smålänningarna!
/Netwolf |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Må bästa lag (alltså KFF) vinna ![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Lite oroväckande är det allt att Sveriges Barcelona (dvs Elfsborg) har tre tunga skador så här precis innan premiären. Varken Teddty Lucic, Stefan Ishizaki eller Martin Ericsson lär kunna spela. Visserligen finns det flera unga lirare som övertygat en del i träningsmatcherna, men speciellt Lucic kommer nog att saknas.
Dessutom börjar vi med match mot notoriska spöket Gefle. Borta. Man får nog vara nöjd med en pinne där. /Thomas |
|
||||
|
||||
![]()
Charleston;
Välkommen till härligt gröna Strömvallen och sveriges Fulham. Alltid en fröjd att möta Elfsborg ![]() Mycket spännande lag i gefle o se vad dom går för iår. Såg bra ut i fjol tills ni snodde Jawo. ![]() Synd att man missar Ishizaki (allsvenskans mest sevärde) men skönt med lite avbräck ![]() Luktar lite premiärkryss... |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, det är ju tur att det finns åtmintone några (tre, va?, ni, vi och Örebro) som har förstått att vi bor på nordligare breddgrader. Så man, som förra året, slipper spela matcherna på något som mera liknar potatisåkrar än fotbollsplaner (i år vet jag inte vad man kan komma att likna de övriga tretton planerna med, så här på den sena senvintern).
Hellre grönt och jämnt underlag under hela året! /Thomas PS. Wikström snodde vi också från er, va (2008)? Eller lirade han bara i Brynäs och aldrig i Gefle? DS. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Förövrigt kan jag berätta att jag såg genrep Elfsborg-Häcken igår. Det såg inte bra ut, gulingarna fick en näsbränna 0-3. Bättring till premiären anbefalles !! Lars |
|
||||
|
||||
![]()
Bara tre dagar kvar nu...
![]() Lissi: Vilken otur, men bra att tv4 sänder matchen i tipslördag för dem som inte kan närvara. ![]() ![]() Konstgräs: Jo Elfsborg, Örebro & Gefle har ju ingen potatisåker att våndas med under våren. Samtidigt skulle jag inte hellre vilja ha en plastmatta till fotbollsplan, utan är glad så länge det bara är just dessa tre klubbar av 16 i Allsvenskan som har det. Fotboll ska spelas på riktigt gräs, även om det dröjer ett tag innan vi kan kalla det gräs... ![]() Martinifk som ser fram emot potatisåkern i Kalmar på lörd'a väldigt mycket ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det blev ju en smakstart. Hysén rules!
![]() ![]() ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Det är bara att gratulera
![]() Bara att bryta ihop och komma igen ![]() (Claes och jag tröstade oss på Taverna Santorini i Helsingborg med en kalasmiddag på tre rätter och MALAMATINA på flaska ![]() ![]() Den tavernan ska få många besök av oss. Vi har sällan ätit så gott och så billigt på grekrestaurang i Sverige. TOPP!!) Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Hemma från jobbet, på med underställ, övedragsbyxor, GIF-halsduk. Snabbt ner på stan, hinner med ett par svenska Mythos.
Grönt gräs, Himmelsblå. Strömvallen! ikväll får ni jobbigt Boråsare ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tackar Lissi!
![]() Det var en riktigt härlig vårdag med 5-6 plusgrader och sol som tog emot en stor skara Änglar denna underbara lördagseftermiddag. ![]() ![]() Då var premiäromgången avklarad för ännu ett år då, alltid lika underbart att det har dragit igång igen! ![]() para poli: Grattis till en, om än tursam kan tyckas, poäng uppe på Strömvallen! Smakade det bra med en Mythos i kylan? ![]() |
![]() |
|
|