![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Du har nog haft bra mycket mindre blåst än jag haft. 11 dagar storm känns det som.
Jag ser också fram emot att träffa Dig. Vi hörs om tid... Kram. Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tråkigt att du haft SÅ blåsigt Lissi! Ja, vi hörs om en tid senare! Kram ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tusen tack för alla fina bilder o kommentarer från Ermioni!
Tänk om man kunde fått vara med dig och Lissi på Rakadiko, det hade varit något. // KR |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ju fler desto trevligare! Lissi- som nu ser ett program om Anafiotika I Aten |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Ja, det hade varit skoj att träffa dig också, hade ni det bra på Sifnos förresten OM ni nu åkte dit? Sunny, från en SOLIG morgon i Ermioni.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi hade det väldigt bra på Sifnos och kommer att åka tillbaka dit igen. Tanken var att vi skulle hyra bil för att se oss om på ön men det fanns inga lediga så vi har mycket kvar att se o göra på Sifnos. Nu blev det lugna lata dagar denna gången istället.
Igår var det blåst och ösregn men idag lyser solen även här och termometern visar 10 grader. // KR |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Sunny!
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Stort tack! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Söndag 8 november.
Dagen är långt ifrån slut än men senare har jag nog inte tid att rapportera!.. ![]() Vädret bara levererar och levererar SOL och VÄRME.. säkert över 20 gr idag.. så idag har jag badat länge.. underbart skönt i havet... känner mig helnöjd med dessa 2 veckor i Ermioni.. med mkt SOL&BAD och promenader i Ermioni och däromkring. Så idag tog jag adjö till Ermioni-havet.. 3 ggr t o m.. ![]() Men. jag ska ju såklart tillbaka hit.. när har jag inte bestämt... tänk om det inte fanns så många andra platser i Grekland som lockade mig... jag vill till Sifnos, Amorgos, Naxos, Hydra och flera andra platser på Peloponessos.. SUCK..det blir till att avvakta och se vilken plats som ropar högst på mig... ![]() Nu har jag i stort sett packat klart och betalat för min tid här på Zoe Pension som har varit så trivsamt. Är så nöjd med min tid i Grekland.. Poros, Hydra och Ermioni de ALLA har gett mig något som jag aldrig kommer att glömma! Lär mig nya saker varje resa.. Äventyr, dramatik, motion, god mat, härliga bad, många härliga möten med människor och djur.. ja listan kan göras lång! Imorgon 06.40 åker jag med Flying Dolphin till Pireus och stannar där i 2 dagar på Lilia hotel och flyger sen hem den 11/11. Jag är helnöjd och har laddat med d-vitaminer som bör räcka hela långa vintern!.. ![]() Skriver väl en rad från Piraeus sen... Sunny, sista dagen i Ermioni.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Trevligt att få vara med på din resa. Bravo!
![]() / Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Instämmer!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Härligt Sunny....tänk så mycket Du sett och gjort..6 veckor wow!
Jag var på Kreta med maken när Du åkte iväg och hann sen hem I ett par veckor och tillbaks igen medan Du fortfarande var kvar! Nu får ju vi ses I Pireus och sen har jag en vecka kvar.... För nästan exakt ett år sen bodde Claes och jag en vecka på Lilia och njöt full sommarvärme då också. Vi ses på tisdag!!! Lissi - som också packst inför morgonens resa 8.25. |
|
|||
|
|||
![]()
Jobbar ofta till sent in på natten, så ock i natt, och har - igen - gjort det stora misstaget att läsa kommentarer om flyktingkrisen på Aftonbladet. Varför gör jag det
![]() Första gången jag var i Grekland - mer eller mindre för att syrran behövde ett resesällskap - kroknade jag på dag fem och hatade alla gränder, grekisk musik, konstig mat och värme. Jag ville bara hem. Till mitt försvar kan jag säga att vi hade anmält oss på alldeles för många flock-runturer med sura svenskar och jag hade inte sovit vettigt på hela resan. Vi satt mitt i ett påtvingat sällskap i Samos stad och då visste jag att jag aldrig mer ville åka till Grekland. Dagen efter var näst sista dagen på resan och då förstod jag - äntligen tillbaka på min strand i älskade Pythagorion - att det nog var lite sorgligt att åka hem - trots allt. Typ: Mycket. Men det var inte förrän jag kom hem - och som jag skrev till dig tidigare när du var lite mätt - som jag insåg "vad det var värt" egentligen. Hoppas du förstår vad jag menar?! Efter ett par dagar i egen säng och lite tv så skrek själen efter att få åka tillbaka. Massor med resor senare fyller jag själen med Grekland varje sekund jag är där - för nu vet jag vad det verkligen är värt, och jag beundrar dig som åkt utan sällskap. Ett stort tack för att jag fick följa med!!! Alla bilder och berättelser har varit balsam för en själen här hemma. Särskilt med skruttiga knän. Jag är bara (???? ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Sunny!
Jag har inte kommenterat något över helgen i din fina tråd om Ermioni, men har jobbat dubbla pass på extrajobbet såhär innan den snart kommande Greklandsresan. Tror du vet hur det är med tid då, har för mig att jag läst någonstans här i forumet att även du jobbar inom vården? ![]() Något jag upptäckt särskilt från dina resor denna gång är hur duktig du är på att ta bilder. Denna gång har det blivit så tydligt då det varit mer specifika motiv (och inte bara landskapsbilder). Det har varit en ren njutning att titta på dem. På vissa av dem har du fått ljuset så enormt fint i förhållande till motivet och vad jag förstått så har du bara din telefon att fota med? Imponerad! Du har inspirerat och motiverat oss alla tror jag, att vilja besöka Ermioni men jag vill också veta mer och se fler bilder därifrån, så förhoppningsvis åker du tillbaks igen =) (Själv är jag ju inte klar med Mani ännu så för min del lär det dröja ett tag.) Återigen, stort tack för fina, inspirerande och motiverande rapporter! Senast redigerad av Thira den 2015-11-09 klockan 06:57. |
|
|||
|
|||
![]()
Måndag 9 november.
Avresedag från Ermioni.. vaknade tidigt sover alltid dåligt när jag ska iväg... gick upp runt 05.30..vill inte stressa på morgonen. Allt var packat och frukost tänkte jag äta på båten.. youghart och spenatpaj i ryggan..det blir gott det! Det tar max 3 min, ner till hamnen från Zoe Pension.. smidigt att bo så nära hamnen. Alldeles tyst och stilla så tidigt på morgonen.. bara ett par morgonpigga fiskegubbar som puttrade iväg i sina små båtar. Ett underbart ljussken att skåda denna morgon... Flying Dolphin 🐬 kom punktligt strax före 06.40..inte många som skulle med.. jag och ett par till.. många tomma säten. Efter en halvtimme var vi framme på Hydra.. mysigt att se ön igen. många som klev på här.. endast greker.. Senare kom vi till Poros, här var det många som klev på.. kändes lustigt att vara den enda från skandinavien.. efter vad jag kunde se iaf.. ![]() Efter en lugn färd på 2 timmar var vi framme i Pireus.. där var det massor som väntar och skulle med båten... Skönt att stiga av och gå iland i folkvimlet.. fick tag i en taxi 🚕 omedelbart.. efter en kort färd i trafikkaoset i Pireus kom jag fram till Lilia hotel redan vid 09.00..för tidigt att få mitt rum.. så jag tog en frappé i baren och sitter här nu och skriver och surfar en stund.. mitt rum blir klart 12.00..tar mig nog en sväng ner till den lilla marinan strax nedanför hotellet. Strålande solsken idag.. det kommer att bli en varm dag! Tack för ALLA hälsningar.. roligt att det varit så uppskattat.. ![]() Samt även mina rapporteringar från Poros och Hydra verkar ha varit lika uppskattade, kul! Thira, ja jag är undersköterska och jobbar i vården.. älskar att ta hand om människor.. då känner jag mig riktigt nyttig och man får så mycket igen. Dock är lönen urusel med tanke på det jobb vi utför. sjuka människor, avlidna ska tas om hand mm. Men vi har roligt vi som jobbar och det överväger den dåliga lönen!.. ![]() Sunny, direkt från Piraeus.. ![]() Ps. Nu fick jag tillgång till mitt rum redan 10.15..snällt.. Bravo.. ![]() ![]() Senast redigerad av Sunny12 den 2015-11-09 klockan 09:26. |
|
||||
|
||||
![]()
Känns lite vemodigt nu när din resa är nästan slut. Men varje resa måste ju ta slut förr eller senare. Och nu är du säkert redo för jobb hemma och planering inför nästa resa.
![]() Tack för all fina rapporter och bilder från Poros, Hydra och Ermioni! ![]() / Anne |
|
||||
|
||||
![]()
Ha nu en trevlig, lång stund med Lisa (imorgon?). Ni har nog massor att prata om. Och sedan väntar resan hem till Västerås. Hoppas din/dina orkideer har överlevt, om du har några kvar. Dom brukar vara uthålliga och väntar på sin matte.
Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Anne, roligt att du uppskattat mina rapporter.. i vår är jag väl igång igen..
![]() ![]() Yannis, jag har bara en orkidé hemma nu, alla andra växter har jag gjort mig av med innan resan..intressant att se om min enda orkidé lever...tror knappast det.. men jag gillar att köpa nytt när jag kommer hem!.. ![]() Sunny, direkt från Rakadiko.. var tvungen att provgå hit och det var lätt som en plätt att hitta... ![]() Senast redigerad av Sunny12 den 2015-11-09 klockan 13:16. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Din orkidé kommer att titta så här på dig när du kommer hem. Och längtar efter att få se dig! Och jag skickar också den blomman till dig som uppskattning på dina rapporter. Birgitta. |
![]() |
|
|