Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-04-20, 18:55
hejelinns avatar
hejelinn hejelinn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: Ånge
Inlägg: 2
Standard Billigt boende i Naxos!

Hej alla Naxos-älskare.
I sommar ska jag resa till Naxos för 15:de gången tror jag nog att det är, men denna gång är det lite annorlunda. Jag ska stanna kvar i 2,5 månad.. Tänkte alltså bosätta mig där en längre period. Så då vill jag ju sjävklart hitta ett billigt boende för denna tid.
Jag ankommer Naxos tillsammans med min familj i mitten av juni, sedan åker de hem i början av juli och jag stannar kvar - så det är då jag måste flytta till något "eget".
Jag har hört att det finns boende, där man kan bo för ca 200 euro i månaden. Även då det är hög-säsong.
Har ni något bra tips på någon studio? - för visst kan jag kolla när jag kommer ner, för jag har ca 3 veckor på mig, då jag bor med familjen. Men det skulle kännas skönt att ha lite koll innan jag reser.
Jag vill självklart kunna ha möjlighet till att laga mat hemma, kanske ingen ugn. Men i alla fall en kokplatta.

Och jag vill bo inne i Naxos stad. Det behöver självklart inte vara supernära stranden, för då vet jag att priserna blir annorlunda. Och balkong är alltid ett +

HA DET BRA SÅ LÄNGE ALLIHOPA!
/ Elin
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-04-20, 20:26
emma emma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 436
Standard Re: Billigt boende i Naxos!

Bodde en gång på "Sunshine Studio" nära Flisvos sposrtclub nästan längst ner på St.Gorgestranden ...Kommer inte ihåg vad vi betalade men det var riktigt prisvärt då.Vet att de då hyrde ut längre perioder. Rent, fräscht stor balkong med "havsglimt" nära stranden så man hörde dyningarna...nära supermarket o bageriet o strandpromenaden in till stan! Enkelt men charmigt tyckte vi.
/Emma
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-04-22, 09:05
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 447
Standard Sv: Billigt boende i Naxos!

Om jag hade varit dig skulle jag kolla på plats. Jag tror inte att det är några problem att hitta långtidsboende.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-04-22, 13:02
Frost Frost är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 23
Standard Sv: Billigt boende i Naxos!

Kan tipsa om Nikos Verikokos studios där jag bott i tre månader för ett par år sedan. Ligger lite högre upp i början till gamla stan i chora och min studio hade fantastisk utsikt över hamnen från en stor balkong. Tror han har ca 6-8 studios och förmodligen har alla utsikt. Städning varje dag ingick samt nya handdukar varje vecka! Dessutom fanns det gratis wifi. Rekommenderar verkligen detta ställe och kommer jag tillbaka till Naxos och ska stanna en längre period igen kommer jag definitivt bo där.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT