|
|||
|
|||
Bilkörning
Sitter vid köksbordet och tänker på att
jag vågade köra bil på Samos,har i alla år suttit bredvid och hmm,kört!! Eftersom min kamrat aldrig varit på ön så ville jag visa mycket,vi åkte upp till Vourliotes en dag,bort till klostret och en bit till.Utsikten från farmen är sååå häftig.Sen gick vi runt nere i byn och skrota en stund,åt lunch inne på torget Pia |
|
||||
|
||||
Sv: Bilkörning
Låter som bra körning och en trivsam dag!
Masse |
|
|||
|
|||
De här var en bra dag som gudsonens
ena pojke brukar säga,men då gäller det skoterkörning🙂 |
|
|||
|
|||
Att köra i Grekland gillar jag. Har kört en hel del på Samos också. Tycker ofta att greker är riktigt bra bilförare (om man bara släpper förbi dem), de känner ju vägarna. Inte som vi turister som måste ta det lite lugnare eftersom vi inte vet vad som finns bakom kröken.....
Catlady, som drömmer om att "äta" mil till Delphi eller Monemvassia igen........ |
|
|||
|
|||
Håller med Catlady. Älskar att köra bil, har alltid gjort det. Det har blivit många mil i Grekland och det har aldrig varit några problem. Friheten att ta sig dit man vill är ju en fördel och ju krångligare vägar desto roligare. Ser fram emot nya äventyr förhoppningsvis på Ikaria nästa år.
Kerstin som längtar och reser i fantasin. |
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
Ha ha! Skämt åsido. Min mesta erfarenhet av trafiken i Grekland har jag från skotersadeln. Och den är positiv. Har nästan alltid upplevt att den inhemska biltrafiken varit väldigt omtänksam och försiktig. Ofta valt att avvakta bakom skotern och vänta med omkörning tills det kunnat ske utan risk. Undantagen stavas dels Kreta som kanske pga mycket tät och intensiv trafik ibland kunde vara häftig. Det andra undantaget är Leros. Har ingen aning om varför. Det är ju en liten ö och då brukar det gå lugnt tillväga. Men på Leros körde de flesta som om de hade stulit bilarna och gatorna var trånga. Men det blev ändå inget problem eftersom det var kort mellan byarna och apostlahästarna klarade resorna. Masse |
|
||||
|
||||
Håller med dig om undantagen, Masse. Kreta kan förklaras lite av att det nästan är ett eget land med "motorväg". Leros är en gåta för mig oxå. När vi tog taxi till Panteli, så var jag nästan tvungen att kolla bakåt för att se om vi hade en polisbil efter oss..
|
|
||||
|
||||
Citat:
Masse |
|
|||
|
|||
Hej!
Kom och tänka på nåt vi var med om på Leros i mitten av 80-talet. Vi mötte nåt som såg ut som en rullande höstack! Långt inne i stacken syntes en farbror på moped! En annan gång var det nån som varit och hämtat en dörr hos snickaren. Enklaste sättet få hem den var tydligen att sätta dörren tvärsöver sadeln på vespan och sen sätta sig och köra. Ingen av dem körde fort och det var inte så många andra på vägen så jag hoppas de klarade sig hem! Hanna |
|
|