Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Film & Litteratur

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal idag, 05:17
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 932
Standard Taverna by the Sea

Har just läst Jennifer Barclays bok "Taverna by the Sea". Tidigare har jag läst hennes böcker om Tilos. Och ni som ofta är på Tilos känner säkert till henne eftersom hon har bott där i många år nu. Men hon gjorde en avstickare till Karpathos. Egentligen skulle hon bara besöka Olympos i några dagar, men det gick så att hon blev erbjuden att jobba på en strandtaverna vid Agios Minas som ligger "under" Olympos om jag har förstått det rätt. Om denna tid berättar hon i boken. Jag tycker om hennes sätt att skriva även när hon berättar om mindre trevliga saker lyckas hon vara finkänslig när det gäller andra människor och relationer. För det var naturligtvis inte en dans på rosor hela tiden. Och till slut gav hon upp och återvände till Tilos. Men med en positiv känsla och med en erfarenhet som hon säkert inte skulle vilja vara utan. Det som jag på sätt och vis fäste mig vid var det som hon tyckte var positivt med att jobba på tavernan. Många möten med trevliga människor. Och naturen naturligtvis.

Boken handlar närmast om tiden vid tavernan med ägaren Minas och en hel del om Olympos också där Minas har ett litet hotell. Övriga Karpathos handlar boken just inte alls om. Skulle också gärna rekommendera ett besök vid tavernan till alla er som skall till Karpathos i år (om ni inte är rädda för den hiskeliga vägen ner), men tydligen är den sagan slut. Om detta kan man läsa i Jennifers blogg: https://octopus-in-my-ouzo.blogspot....&max-results=1

Rekommenderar boken till alla er som gärna läser på engelska.

/ Anne
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT