Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-04-13, 16:50
sahars avatar
sahar sahar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 175
Standard Får jag lov att beklaga mig?

Ja gott folk, så här är det, det blir ingen Greklandsresa för oss i år. Kan ni förstå hur det känns? Det är som om man tagit bort livsglädjen helt! Vi brukade ju boka resan redan i januari/februari och räkna ner, det kändes så underbart att ha resan att se fram emot. Den årliga resan till Grekland har varit drivkraften hos mig och nu är den kraften borta, jag är seg och har ingen lust att ta initiativ till någonting. Att väninnan jag brukar fantasiera om Grekland tillsammans med åker den 29 maj gör det inte lättare heller. Vad ska vi ta oss till? Trodde aldrig att man kunde bli så "beroende", känns nästan som jag borde gå på avvänjning..."Hello, my name is Sahar and I am an addict"
Hur håller ni humöret och hoppet uppe när ni inte har någon resa i sikte? Jag lyssnar på Grekisk musik varje dag även om det känns som självplågeri
Tänk om man kunde vinna på lotto!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-04-13, 17:23
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Får jag lov att beklaga mig?

Hej!
Kan förstå hur det känns. För två år sedan åkte jag till Italien istället. 1 vecka i gardasjön är iofs inte fy skam men vädret var bra 1 dag av 7. Jag saknade Grekland.

Du får väl åka nästa år i stället...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-04-13, 17:29
sahars avatar
sahar sahar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 175
Standard Sv: Får jag lov att beklaga mig?

Ja, jag får väl göra det. Jag var så himla dum förra året, åkte tre gånger, maj, juli och september. Hade jag tänkt långsiktigt och inte blivit så ivrig hade jag kunnat åka i år.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-04-13, 17:52
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Får jag lov att beklaga mig?

Citat:
Ursprungligen postat av sahar Visa inlägg
Ja, jag får väl göra det. Jag var så himla dum förra året, åkte tre gånger, maj, juli och september. Hade jag tänkt långsiktigt och inte blivit så ivrig hade jag kunnat åka i år.
Inte för att strö salt i såren på något sätt, men åker man tre gånger ett år, så är det inget ovanligt på något sätt att man inte har möjlighet att åka året därpå. Du får trösta dig med att Grekland förhoppningsvis finns kvar i framtiden
// Helén
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-04-13, 18:20
NewAnns avatar
NewAnn NewAnn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Örebro län
Inlägg: 444
Standard Sv: Får jag lov att beklaga mig?

Visst förstår jag att det känns tråkigt att inte komma iväg något i år.

Här kommer dock några tips om vad du kan göra istället:

-Njut extra mycket av våren och sommaren i Sverige, passa på att besöka något trevligt utecafé eller restaurang, njut av solen.

-Kan du grekiska? annars kan du passa på att börja lära dig språket det håller dig garanterat sysselsatt tills nästa resa.

-Se tillbaka på dina tidigare resor, har du skrivit resedagbok? jag brukar skriva dagbok varje resa och när jag kommer hem brukar jag skriva på datorn och lägga till några bilder och sätta in i en resepärm som man kan läsa i.

Till sist får du tänka på att dröjer det extra länge så blir det extra kul när man väl kommer iväg igen.
Mvh Ann
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-04-13, 18:25
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Norrköping
Inlägg: 650
Standard Sv: Får jag lov att beklaga mig?

Visst får du beklaga dig. Men man vet aldrig. Du kanske lyckas skrapa ihop till en resa även i år. Jag trodde inte heller att jag skulle kunna åka. Men nu ser det ut som att jag ska kunna åka ner på en vecka i höst iaf. Ska se om jag kan hitta en lite billigare restresa i september/oktober nån gång. Till kreta då förstås...
Till dess får jag passa på att njuta av den svenska våren och sommaren. Inte så dumt det heller faktiskt..
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-04-13, 19:09
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 756
Standard Sv: Får jag lov att beklaga mig?

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Du får trösta dig med att Grekland förhoppningsvis finns kvar i framtiden
Tyvärr kommer inte Grekland finnas kvar i framtiden, då den afrikanska kontinentalsockeln rör sig mot den europesiska. Med tiden kommer Medelhavet att utplånas. Fast det dröjer ju ett tag till iofs.

Vi har en resa inplanerad i sommar, men pga av olika omständigheter så är det osäkert om vi kan åka. Men jag förstår din frustration. Nästan 50 veckor om året drömmer man om Grekland och sen blir det inte av. Det är ju klart att man deppar ihop lite då.

/Netwolf
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-04-13, 21:40
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Får jag lov att beklaga mig?

Jo nog känner man igen din desperation Sahar. Jag känner att ett absolut mininmum av Grekland är en vecka på ett år. Normalt åker jag minst 2 gånger dit per år. Ett år åkte jag dit 5 gånger. Detta år ser det ut att bli en vecka nu i mitten av Maj. Sen åker jag till Australien 2 veckor i September, sen är semesterdagarna slut. Vi har planerat att åka till Grekland igen tidigt nästa år, troligtvis i Mars-April.
Hälsningar
Yeasou
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT