Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-01-22, 10:57
alfons10elias alfons10elias är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 12
Standard skillnader i väder i september ?

Vi har ju en öppen bokning på Skopelos i september men läst nu nånstans att i början av september att det hade regnat en hel del både i fjol och i förr fjol, kan dte vara så ?

är det lite sämre väder på de norra öarna eller är det ungefär samma...

Vi funderar stakt på Karpantos med även öppna för andra förslag, så har ni det tar vi gärna ...

3 kvinnor mellan 35-45... vill ligga på solstol varje dag en stund , helst på olika stränder, vill ta oss runt, äta gott, slappa. Gärna både sand o stenstränder...

Så måste jag också säga att kalimera är ju en guldgruva !!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-01-22, 12:46
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 192
Standard Sv: skillnader i väder i september ?

Citat:
Ursprungligen postat av alfons10elias
vill ligga på solstol varje dag en stund , helst på olika stränder, vill ta oss runt, äta gott, slappa. Gärna både sand o stenstränder...
Med en dåres envishet upprepar jag: Karpathos!

Där finns allt det ni efterlyser. Dessutom ligger det längre söderut, och brukar ha ett toppenväder i september. Fast helt säker kan man ju aldrig vara när det gäller vädergudarna...

Karin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-01-22, 15:20
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: skillnader i väder i september ?

I begynnelsen av september betyr det ikke så mye om du befinner deg sør eller nord i Hellas. Har vært på Kreta første uken i september og det var så kaldt at vi ikke engang kunne bade eller ligge på stranden.
Når det er sagt, begynnelsen av september pleier å være bra, men det er klart dere kan være uheldige. Bare juli og august har sol + varme-garanti.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-01-22, 16:50
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: skillnader i väder i september ?

Jag har varit på Skiathos sista veckan i september och haft UNDERBART väder! Tror det var 28-29 grader på dagarna och 20-25 om kvällarna, Strålande sol varenda dag, inte ett moln - och alldeles vindstilla.

Men det går ju inte att spå om vädret, tur eller otur kan man faktiskt ha året runt, men själv skulle jag inte vara tveksam på att satsa på bra väder i september, det brukar vara en perfekt månad att resa i.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-01-22, 20:30
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: skillnader i väder i september ?

Citat:
Ursprungligen postat av alfons10elias Visa inlägg
... vill ligga på solstol varje dag en stund , helst på olika stränder, vill ta oss runt, äta gott, slappa. Gärna både sand o stenstränder...
Tycker du beskriver Tilos rätt väl! Inte så många stränder men det räcker. Inget större nöjesliv, det är en liten ö, men god mat och trevliga människor. Lätt att ta sig runt och titta på saker.

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
...men själv skulle jag inte vara tveksam på att satsa på bra väder i september, det brukar vara en perfekt månad att resa i.
Håller med fullkomligt. Under mina senaste 7 Sept-resor har jag kanske haft 4 -5 moln/regndagar... Möjligen kan vädret vara lite säkrare åt öster i slutet på Sept. Dvs Rhodos, Tilos, Symi, Nissyros, Karpathos osv. Även Samos kanske.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-01-23, 14:03
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 346
Standard Sv: skillnader i väder i september ?

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Med en dåres envishet upprepar jag: Karpathos!
Här är en dåre till som instämmer helt med föregående dåre. Har dock aldrig varit på Skopelos, som ju också lär vara fint, så jag kan inte jämföra. Men Karpathos erbjuder just det du räknar upp.

Mats
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT