Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-02-17, 21:52
Suzs avatar
Suz Suz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Bohuslän
Inlägg: 119
Standard Nisyros eller Telendos

Förlåt Bob-Kåre att jag nästan härmar din fråga Vi ska till Tilos och Chalki, men har fortfarande 4-5 dagar att "spendera" innan flyget 02.30 från Kos. Vi har en 9-åring med oss, men hon gillar faktiskt de flesta stöllen. Hon kan alltid leta stenar, snorkla mm - så det är inte nödvändigt med sandstränder. Har läst lite om Nisyros och blivt intresserad men samtidigt vill vi gärna se Telendos åter efter 15 år

Så till frågan: Ni som varit på Nisyros och Telendos. Vad rekommenderar ni???
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-02-17, 22:01
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Nisyros eller Telendos

5 dar på Telendos låter mycket

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-02-17, 22:25
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Nisyros eller Telendos

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
5 dar på Telendos låter mycket

Lissi
Du har ganske sikkert en grunn til mene dette, og jeg undrer meg over hva det er? Det er (nesten) alltid godt å få andres innvendinger og motforestillinger mht. det man selv tenker.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-02-17, 23:37
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Nisyros eller Telendos

Malou, jag menar bara att Telendos är en liten, liten ö och för mig som inte gillar att ligga och sola eller att vara på stranden hela dagarna så verkar 5 dagar länge....Jag menar inget annat!
Jag har bara varit 2 dagsbesök på Telendos och har bara för mig att det då räckte gott.....Men det var bara en spontan reaktion.....

Själv skulle jag valt Nisyros av det jag läst om ön..Jag tror där är mer att se och göra helt enkelt. Den ön har jag bara sett från hamnen på en båt på väg till Kos

Lissi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-02-18, 16:51
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Nisyros eller Telendos

Citat:
Ursprungligen postat av Suz Visa inlägg
Förlåt Bob-Kåre att jag nästan härmar din fråga Vi ska till Tilos och Chalki, men har fortfarande 4-5 dagar att "spendera" innan flyget 02.30 från Kos. Vi har en 9-åring med oss, men hon gillar faktiskt de flesta stöllen. Hon kan alltid leta stenar, snorkla mm - så det är inte nödvändigt med sandstränder. Har läst lite om Nisyros och blivt intresserad men samtidigt vill vi gärna se Telendos åter efter 15 år

Så till frågan: Ni som varit på Nisyros och Telendos. Vad rekommenderar ni???
Haha! Enkelt val!
Jag har i och för sig inte varit på Nisyros men jag skulle välja Telendos. Bara för att valmöjligheten finns att åka över till Kalymnos! När (om) det blir lite "tråkigt" för 9-åringen på Telendos är det ju bara att ta taxibåten över till Kalymnos som går varje halvtimme. Och på Kalymnos finns det ju lite av varje att göra... En dag går åt till Pothia, en dag kan ni åka till Vathy, mandarindalen, en dag Emborios, en dag Myrties/Massori...
På Telendos finns det fina ställen att bada på, mysiga restauranger och att bara sitta på Ritas vid piren och titta på folk är en höjdare. I alla fall för oss vuxna... Man kan ju mata fiskarna vid piren med bröd så det ser ut som om det kokar i vattnet...
Fast jag är ju partisk... åker två ggr om året till Kalymnos och tillbringar mycket tid på Telendos...

/Eva
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-02-21, 19:00
Astris avatar
Astri Astri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 223
Standard Sv: Nisyros eller Telendos

Jeg er vel også ganske partisk her, men jeg synes ikke 5 dager på Telendos er mye. Det er veldig fint å snorkle der, fine restauranter med kjempegod mat og som Eva skriver, det tar jo ikke mer enn 5 minutter med båten over til Kalymnos hvis det blir kjedelig for hun på 9 år. Det er jo en del greske familier som bor der på sommeren og som har barn, så hun får seg sikkert venner å leke med.
Vi bor der 14 dager hver september. Det er så godt å våkne til bølgeskvulp istedenfor til biler og motorsykler!
Astri
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT